fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חובק עולם

הוא נולד בארץ, נדד לסין, פורטוגל, ארה''ב ועכשיו שוב בארץ, במכינת תבור בנצרת עילית * "עזבתי חיים טובים, חברים מקסימים ומשפחה אוהבת, זה היה לא קל, אבל הייתה לי תכנית", הוא מסביר
רועי שגיא (צילום עצמי)
רועי שגיא (צילום עצמי)

אם תשאלו את רועי שגיא, חניך במכינת תבור נצרת עילית היכן המעיין ממנו שואב את אישיותו, הסיכוי שתקבלו תשובה ברורה, בהירה ומהירה, קלוש. מסע חייו של חניך המכינה שעבר לאחרונה את מיוני קורס הטייס, מתחיל בירושלים, עובר לסין, קופץ לפורטוגל, מתבצר בניו יורק וחוזר לנצרת עילית. ככה זה כשאבא סגן קונסול במשרד החוץ ולוחם את מלחמת ישראל במרחב הבינלאומי.

רועי שגיא (צילום עצמי)
רועי שגיא (צילום עצמי)

בחופשות מהמכינה הקדם צבאית 'תבור' בנצרת עילית נוסע רועי שגיא לסבתא וסבא בירושלים, הדבר הכי קרוב לאמא ואבא, ד"ר מיכל וסגן הקונסול בניו יורק, אבא אמיר ולאחים הקטנים נועה ותומר. הגעגועים לא מרפים, למשפחה, לחברים, ולמרות הכל רועי מתגבר על כל החסמים וממוקד מטרה. להעמיק את שורשיו היהודיים ולפתח את זהותו הישראלית, "לכן בחרתי במכינת תבור ואני נהנה מכל רגע, מעמיק, מחכים ומרגיש שממלא מצברים" אומר רועי.

סיפורו של שגיא מתחיל בירושלים, שם נולד, בן חודשיים כבר יצא לשליחות ראשונה של אביו בסין כסגן קונסול ישראל, מסין עברו לפורטוגל, מפורטוגל לניו יורק ועכשיו רועי כאן, לבד אך עם כולם, מגשים את עצמו, את תוכניותיו להיות חייל משמעותי בצבא ההגנה לישראל.

"החלטתי להתגייס מייד כשהסתיים ההיי סקול, עזבתי חיים טובים, חברים מקסימים ומשפחה אוהבת, זה היה לא קל, אבל הייתה לי תוכנית סדורה, להגיע שנה לפני, להעמיק שורשים, לחזק את הזהות היהודית ישראלית שלי, ולהגיע בשל לשירות משמעותי בצבא. להכיר את החברה הישראלית על רבדיה, ואפילו משהו שהוא שולי, שיפור השפה העברית שלא הייתה שגורה בפי".

רועי שגיא נפרד מהמשפחה ועלה לארץ, סבא וסבתא עוטפים אותו, עם ההורים והאחים הוא מדבר שלש פעמים בשבוע, אבל בעיקר מתאמן ומתכונן לאחר שעבר את מיוני קורס הטייס.

רועי מוקיר תודה להוריו שהעלו בפניו את הרעיון ללכת למכינה, "לא שמעתי על נושא המכינות בישראל בכלל, נציג משרד החוץ סיפר לנו מה המשמעות. התקבלתי למספר מכינות והחלטתי להגיע לתבור", אומר רועי, המוביל את פרויקט 'אחרי' עם בני הנוער בנצרת עילית, "אני נהנה מכל רגע עם בני הנוער מנצרת עילית, הנערים ממש כיפיים, אני בתחושה שזו תהיה שנה משמעותית ומדהימה בעיצוב זהותי ובבניית אישיותי".

בעוד שנה משפחתו של רועי תחזור לארץ לאחר שליחות ארוכה בניו יורק של אביו כסגן הקונסול, הם יפגשו רועי אחר, בוגר יותר, אחראי, וחייל עשוי ללא חת.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות