fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי נצרת עילית ישלמו מס ביטחון

"כל חבר מועצה שהצביע בעד מס ביטחון ישלם על כך מחיר פוליטי", מתריע ראש העיר המושעה, שמעון גפסו, שהתנגד למהלך, "תושב ראוי לביטחון בכל מקרה, גם בלי לשלם מס ביטחון"
קריסת תקרה בבניין מגורים בעפולה. צילום: שלומי גבאי
קריסת תקרה בבניין מגורים בעפולה. צילום: שלומי גבאי
(צילום: שלומי גבאי)
(צילום: שלומי גבאי)

זעם רב בקרב תושבים בנצרת עילית, על החלטת המועצה מאמצע השבוע, לגבות מס ביטחון מהתושבים, שכבר לא יכולים לעמוד בנטל המסים. סגן ראש עיריית נצרת עילית, מחזיק תיק הביטחון, אלכס גופמן, העביר השבוע את היטל הביטחון במועצת העיר. "תושבים שמתגוררים בוילות מאובזרות במצלמות אבטחה וכלבי שמירה, אולי לא צריכים שיטור עירוני מסביב לשעון, אבל ביטחון מגיע לא רק לעשירים. לא מתקבל על הדעת שאישה זקנה מגיעה לבנק כדי למשוך את קצבת הביטוח לאומי בשביל לקנות תרופות והיא מפחדת ללכת ברחוב".

תושבים ששמעו את הדברים של גופמן לא ידעו אם לצחוק או לבכות. "הגענו לשיא העליבות אם תושב צריך לשלם כסף כדי שיוכל ללכת בביטחון לבנק", אמרו וקבעו: "אחר כך שלא יתפלאו למה התושבים בורחים מהעיר. מה שקורה כאן זו בושה וחרפה. במקום שיעשו דיון מעמיק ומקיף על תופעת הנטישה, מתעסקים בהעלאת מסים".

להצעה היו שלושה מתנגדים: ראש העיר המושעה, שמעון גפסו, סגן ראש העיר נתנאל טויטו וחבר המועצה אורי ביו. שמעון גפסו תוקף: "הצבעתי נגד כי אני חושב שלא צריך היטל ביטחון. זה סתם חרטוט בשביל לכסות את הקופה הגרעונית. אני לא מאמין בזה, ועל פי תפיסת העולם שלי, אני חושב שתושב ראוי לביטחון בכל מקרה, גם בלי לשלם מס ביטחון".

גפסו מסכם ואומר: "כל חבר מועצה שהצביע בעד מס ביטחון ישלם על כך מחיר פוליטי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות