fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נצרת עילית: "העירייה בגירעון של 11 מיליון שקלים"

כך מתריע גזבר עיריית נצרת עילית, עופר לוי. העירייה: "הגירעון שנוצר בשנה החולפת נובע משלוש סיבות"
עיריית נצרת עילית
בניין עיריית נצרת עילית (צילום: יצחק סולומון)

גזבר עיריית נצרת עילית, עופר לוי, ביקש התריע בפני חברי ועדת הכספים, בישיבה שהתקיימה לפני מספר שבועות כי קיבל לידיו את הדוח הרבעוני לשנת 2013. "העירייה בגירעון של 11 מיליון שקלים. התקציב לא היה ריאלי בזמנו, שיערו 7 אחוזים מעל מה שהיה צריך", הסביר.

עופר לוי, גזבר עיריית נצרת עילית
חושש. הגזבר עופר לוי (צילום: ישראל פרץ)

יצוין כי עיריית נצרת עילית לא הייתה בגירעון זה 20 שנה. בכירים בעירייה הביעו את חששם מהמציאות החדשה, לאחר שנים רבות של יציבות פיננסית. לדברי הבכירים, הגירעון עומד על כחמישה אחוזים מתקציב העירייה, שעומד על כ- 250 מיליון שקלים בשנים האחרונות כוה ראש העירייה שמעון גפסו "גזבר על", בעקבות הנתק הממושך בינו לבן הגורמים המקצועיים בעירייה, כולל הגזבר עופר לוי.

יצוין כי בעת אישור תקציב 2013 התריע לוי כי התקציב אינו ריאלי, אך איש לא הקשיב לו, כולל משרד הפנים שאישר את התקציב למרות דברי הגזבר.
באישור התקציב לשנת 2014 חזרו על עצמם הדברים והתראות הגזבר, התקציב אושר בסופו של דבר בזכות הרוב המוחלט שיש לגפסו במועצה, וממתין כרגע לאישור משרד הפנים.

מעיריית נצרת עילית נמסר בתגובה: "יש לציין כי העירייה סיימה חמש שנים רצופות ללא גירעון בתקציב ואף זכתה לפרסים על תקציב מאוזן וניהול תקין. הגירעון שנוצר בשנה החולפת נובע משלוש סיבות עיקריות:

"חוסר שיתוף פעולה מצד גורמי המקצוע בעירייה לגביית חובות ישנים שבמצטבר מסתכמים בלמעלה מ- 100 מיליון שקלים. פעולות פיננסיות שגויות שנעשו ב- 53 ימי היעדרותו של גפסו לפני הבחירות וכהונתו של ראש עירייה זמני. פעולות אלו גרמו לנזק בלתי הפיך שכתוצאה ממנו העירייה גם לא קיבלה את פרס הניהול התקין.

"אי ביצוע החלטת מועצת העיר לקחת הלוואה בסך 24 מליון שקלים ולהזרים את חלקה לכיסוי הגירעון בתקציב וזאת לאחר תקופה של חמש שנים בהן העירייה הורידה את עומס המלוות לרמה הנמוכה ביותר, לא לקחה הלוואה חדשה, והוציאה מהתקציב השוטף 50 מיליון שקלים בגין החזר הלוואות ישנות".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות