fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נצרת עילית: האם מנכ"ל הכנסת יתמודד לראשות העיר?

גורמים בנצרת עילית יוזמים מהלך לפיו רונן פלוט, הנציג הבכיר ביותר של נצרת עילית ברמה הארצית, יתמודד על התפקיד. פלוט מסרב להתייחס לנושא, מעניק חיבוק מפתיע דווקא לראש העיר המושעה
מרוצה. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)
מרוצה. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)

הבחירות הצפויות לראשות עיריית נצרת עילית עדיין לא הוכרזו רשמית, אך במערכת הפוליטית בעיר כבר החלו לחשוב על היום שאחרי: גורמים בנצרת עילית יוזמים מהלך שנועד לשכנע את מנכ"ל הכנסת, רונן פלוט, לעזוב את תפקידו הבכיר ולהתמודד על ראשות עירית נצרת עילית.    המטרה לדבריהם: להציב בראשות העיר אדם עם ניסיון משמעותי וקשרים רבים בצמרת המדינה, על מנת לרתום את משרדי הממשלה ולהביא לפיתוח משמעותי של העיר.

המהלך החדש, הנחשף כאן לראשונה, הוא יוזמה של קבוצת פעילים פוליטיים בנצרת עילית אשר תמכו במועמדים שונים לראשות העיר בבחירות האחרונות. בראש הקבוצה עומד עו"ד משה אזולאי בן ה-35 , פרקליט מוכר בעיר המתגורר בה כל חייו. עוד בקבוצה: ד"ר בוריס יודקביץ, מי שהחליף את שמעון גפסו בסוף בקדנציה שעברה בשל השעייתו, שוקי אמסלם, תושב העיר, 30 שנה בצבא הקבע, ז'נט עטר, מוותיקות העיר, עובדת משרד הפנים לשעבר, איליה גלפרין, עולה משנות ה- 90, סופר ועיתונאי ואחרים.

לדבריהם, בימים הקרובים הם יחלו להיפגש עם חברי מועצת העיר מהסיעות השונות, במטרה לגבש תמיכה רחבה מאחורי היוזמה. לאחר מכן תורכב משלחת שתבקש להיוועד עם פלוט, ותנסה לשכנע אותו להסכים ולהתמודד על ראשות העיר בבחירות הצפויות בקרוב. כזכור, ראש העיר המושעה שמעון גפסו הורשע בבית המשפט במתן שוחד, ובפרקליטות מעריכים כי בית המשפט יטיל עליו קלון, דבר שיחייב לערוך בחירות מיוחדות לראשות העיר בתוך חודשיים.

מחוזר. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)
מחוזר. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)

פלוט עלה ארצה בשנת 1974 וכעבור ארבע שנים הגיע לנצרת עילית. פלוט כיהן בשורת תפקידים בכירים בעיר ולאחר מכן ברמה הארצית, וכיום מחזיק באחד התפקידים הבכירים והחזקים ביותר בשירות הציבורי בישראל: מנכ"ל הכנסת. לפני כן הוא שימש בין היתר כמזכיר ההסתדרות בנצרת עילית, סגן וממלא מקום ראש העיר, ראש המועצה התעשייתית בתפן, מנכ"ל משרד הקליטה, ומנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות. הוא נחשב לאיש מקצוע בעל ניסיון רב וקשרים משמעותיים בצמרת הממשלה.

"העיר נצרת עילית נמצאת במצב קשה, ומערכת הבחירות הקרובה תהיה גורלית לעתידה", אמר אזולאי , "אנחנו קוראים לכל חברי מועצת העיר להוכיח שטובת העיר חשובה להם יותר מאשר טובתם האישית, לשים את האגו בצד, ולחשוב על האינטרס של התושבים. צו השעה מחייב את כל הנציגים בעירייה להשאיר מאחור את המחלוקות והאינטרסים האישיים, ולהתאחד סביב מועמד מנוסה, ישר, ובעל יכולת גבוהה הן במישור המוניציפאלי והן ברמה הארצית. רק שילוב ידיים והליכה משותפת של הכוחות המרכזיים בעיר, תחת מועמד כמו רונן פלוט שמביא יוקרה רבה לעיר וניסיון אדיר, יאפשר לנו להתמודד עם הבעיות הקשות שנצרת עילית ניצבת בפניהם, ולאחר מכן להביא להמשך שגשוגה של העיר היקרה לכולנו".

פלוט עצמו סירב להתייחס לנושא לחלוטין. עם זאת הוא העניק תמיכה מפתיעה לראש העיר המושעה גפסו ואמר כי "בית המשפט אמר את דברו וכולנו מכבדים את החלטתו. אלו ימים לא קלים לגפסו ולמשפחתו ואני מבין ללבם. על כולנו לזכור דווקא כעת את הדברים הטובים שגפסו עשה למען העיר".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות