fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצב עמוס יעקב מונה למפקד משמר הגבול

עמוס יעקב
עמוס יעקב

ניצב עמוס יעקב, בן 50 ממושב "שדה תרומות" שבעמק בית שאן, מונה השבוע למפקד משמר הגבול. יעקב התגייס לצה"ל ושירת בחטיבת גולני ולאחר מכן בחטיבת גבעתי. משירותו הצבאי השתחרר בדרגת סר"ן וגויס מיד למג"ב.

עמוס יעקב
אדם ערכי. עמוס יעקב (צילום: מורן גורן)

במהלך שירותו כקצין צעיר הוא שימש כקצין אג"ם במג"ב עזה ולאחר מכן כסגן מפקד קו התפר של משמר הגבול בתקופת אינתיפאדת אל אקצה. בתפקיד זה עמד לא אחת מול מחבלים פנים מול פנים.

יעקב נקלע בינואר בשנת 2003 לאירוע בו חדרו שני מחבלים למושב גדיש ביישובי התענ"ך. הם התבצרו וירו לעבר בתי התושבים. יחד עם קצין מג"ב נוסף, מאיר אליהו (כיום סנ"צ) אף הוא ממושב שדה תרומות, עלו על ג'יפ ממוגן ודהרו תחת אש חיה אל עבר המבנה בו הסתתרו המחבלים, היוו מטרה חיה ודרסו אותו למוות. על פעולה זו קיבלו את עיטור האומץ של משטרת ישראל.

"הוא אדם ערכי, מיוחד. בעקבותיו הלכו רבים מבני המושב והאזור לשירות במשמר הגבול. עמוס מהווה דוגמא אישית לפקודים שלו ובכל תפקיד ויחידה ששירת הותיר רושם עז, מורשת והרבה הרבה מעריצים. הוא שומר קשר חם עם פקודיו לאורך השנים. הדרגות לא שימו אותו, הוא נותר אדם פשוט וצנוע", מספרים חבריו ופקודיו.

על אהבתו הגדולה רכיבה על אופניים, הוא לא מוותר ומקפיד יחד עם קבוצת חברים לרכב מידי שבוע ברחבי העמק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות