fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד הפנים שקל להקפיא מכרזים בעיריית נצרת עילית

בעקבות הפרסום הבלעדי בידיעות הגליל, לפיו מנהלי מחלקות היו עתידים להפוך למנהלי אגפים, מאוחר יותר הפשיר אותם. העירייה: "אין ספק כי ההסבר שניתן למשרד הפנים בעניין המכרזים הביא להמשך ביצוע ההליך בהתאם לחוק"
עיריית נצרת עילית
בניין עיריית נצרת עילית (צילום: יצחק סולומון)

הניסיון להפוך את  מנהלי המחלקות בעיריית נצרת עילית למנהלי אגפים, הגיע עד לשולחנו של שר הפנים, גלעד ארדן. מנכ"ל משרד  הפנים דאג לשגר מכתב בהול לעירייה, עם דרישה להקפיא את המכרזים עד לבחינת העניין מחדש. השבוע היה אפשר היה להףףרגיש מתיחות שיא בעירייה, בעקבות ההוראה שהתקבלה ממשרד הפנים.

הנושא העלה ביקורת ציבורית קשה והיו שטענו כי אין לחלק מתנות בתקופה כל כך קשה של הקופה הציבורית של עיריית נצרת עילית. עוד נשמעו טענות לפיהן אותם אנשים תפקדו כמנהלי מחלקות ואין סיבה שלא יעשו זאת באותה המתכונת בעתיד.

עיריית נצרת עילית
עיריית נצרת עילית (צילום: יצחק סולומון)

ל"ידיעות הגליל" נודע כי גורמים פוליטיים מקומיים דאגו לשגר מכתב חריף לשר ארדן, בו נכתב בין היתר כי "לאחרונה פרסמה עיריית נצרת עילית שורה גדולה של מכרזים של בכירים אשר יחידותיהם צמחו ממדורים למחלקות וממחלקות לאגפים. אין זה סוד שעיריית נצרת עילית נמצאת בגירעון שוטף של מיליוני שקלים, ומנויים אלה יגדילו גירעונה מאוד".

עוד כתב הגורם הפוליטי לשר הפנים: "המינויים והעברת התקציבים המתבצעים בימים אלה נוגדים את כל כללי האתיקה…. הייתי מגדיר פעולות אלה כמחטפים של הרגע האחרון וכל זה בחסות שומרי הסף".

כאמור, לאחר קבלת ההודעה ממשרד הפנים, שיגרה היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד אולגה גורדון, חוות דעת לפיה אין למנוע את המכרזים ואין לפגוע בעבודתה השוטפת של העירייה. מדרש הפנים אישר והמכרזים התנהלו אחר הצהריים.

בכירים בעירייה אמרו כי הם יודעים בדיוק מה עומד מאחורי טרפוד הנואש, אבל מבטיחים כי טרם נאמרה המילה האחרונה. "ראש העיר עובד על פי מה שטוב לעירייה", אומרים הגורמים המקורבים, "כנראה שיש כאלה שהמינויים הצפויים מטרידים את מנוחתם", וסיכם: "אז הצליחו להקפיא את המכרזים, אבל לא לבטל אותם. יש לנו תשובות מספיק טובות למשרד הפנים, שלא יוכל למנוע את המכרזים".

מעיריית נצרת עילית נמסר בתגובה: "להנהלת העירייה אין ספק כי ההסבר שניתן למשרד הפנים בעניין המכרזים הביא להמשך ביצוע ההליך בהתאם לחוק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות