fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוקד הבייבי בום

לא פחות מ-29 נשים בהריון מועסקות בחטיבה העסקית של תקשוב בנצרת עילית, מספר גבוה בהרבה מהממוצע גם בהשוואה למקום עבודה שמעסיק בעיקר נשים צעירות בגיל הפריון
נשים בהריון
כולם עסוקים בהריון הזה. העבודות ההריוניות (צילום: יש)

מה אוכלות הנשים בחטיבה העסקית של תקשוב נצרת עילית שגורם להן להיכנס להריון בקצב מסחרר? 29 נשים בהריון מועסקות בחטיבה ובעקבות הנתון הגבוה החליטה ההנהלה להכניס בתכנית הרווחה סדנאות לעובדות בנושאים כגון: תכנון משפחה, ניהול משק בית והורות. בחטיבה רצה בדיחה על שלושה דברים שרואים שם: טלפון, מחשב ובטן. מהאלמנט האחרון אי אפשר להתעלם, "הבטן ההריונית נראית בכל מקום ולפעמים מדמה שזה לא מקום עבודה אלא מחלקת יולדות". מספר אחד העובדים.

אחת העובדות ההריוניות היא אילנה שניידר בת 26 מנצרת עילית: "זה ההיריון הראשון שלי", היא מספרת "ואני מאוד שמחה שיצא לי לבלות אותו במקום עבודה כזה. הצוות מאוד מפרגן ומאוד מתחשב בשעות העבודה".

נשים בהריון
כולם עסוקים בהריון הזה. העבודות ההריוניות (צילום: יש)

אילנה מספרת על אווירה נעימה ותומכת גם בקרב העובדות. "כולן תומכות אחת בשנייה, מעבירות מידע, נותנות עצות ותרופות סבתא. לי זה מאוד עוזר כי זה היריון ראשון שלי". נושא ההיריון הוא שיחת היום ומן הסתם הפך גם חומר לבדיחות והומור. "הבדיחה המפורסמת היא על הכיסא. מי שיושבת על הכיסא בחטיבה נכנסת להריון, ויש עוד בדיחה על כך שצריך לשנות את שמה של החטיבה מעסקית להריונית".

החטיבה העסקית הפועלת בנצרת עילית מעסיקה 280 עובדות. "יש מקומות עבודה שנשים בהריון זה כאב ראש בשבילם. כאן זו ממש חממה, כולם כל כך מתחשבים ובאים לקראת העובדות שזה הופך את העבודה לכיף אמיתי", סיפרה אתי עותמי, בת 24 שנמצאת בשלבי הריון מתקדמים.

מורן גוש יוסף, מנהלת משאבי אנוש והדרכה מספרת על פעילות רווחה שהנהלת המפעל מגבשת למען כלל העובדים ובעיקר לנשים בהיריון. "במהלך חודש דצמבר תתקיים בחטיבות השונות הרצאה בנושא התנהלות כלכלית נכונה, ניהול תקשיב ומשק בית", סיפרה מורן.

מנכ"ל החברה דניאל ספיר אומר כי הוא מאוד מרוצה מרמת הפוריות בחברה ורואה בה אלמנט חיובי שרק יכול להוסיף לתוצרת. "אנו מציעים גמישות להורים ולאימהות מתוך הבנת הערך הגבוה לחברה שבהעסקתן. אנחנו נהנים מעובדות נאמנות, מסורות ויעילות שחוזרות אלינו לאחר חופשת הלידה ומגדלות את ילדיהם במקביל לעבודתן בחברה".

ספיר מדגיש כי העסקת הנשים בהיריון אינה מתוך העדפה מתקנת אלא העדפת כישרון וכישורים.

הכתבה המלאה ביום שישי בעיתון ידיעות הגליל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות