fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יהודי אוקראינה מתעניינים בנצרת עילית

על רקע המצב הביטחוני השורר בחצי האי קרים , קרובי משפחה וחברים של עולים מאוקראינה שמתגוררים בנצרת עילית,שוקלים לעלות לישראל ולחיות בה לצד קרוביהם בנצרת עילית
אוקראינה
אוקראינה (תמונה: אתר פנתרמדיה)
אוקראינה
אוקראינה (תמונה: אתר פנתרמדיה)

באגף הקליטה בעיריית נצרת עילית, התקבלו השבוע מספר פניות של עולים ותיקים מאוקראינה, שהגיעו לעיר בסוף שנות ה-90 והותירו בני משפחה וחברים בארץ מולדתם. התושבים הביעו דאגה מן המצב הביטחוני השורר בחצי האי קרים והשפעתו על יהודי אוקראינה. "תושבים סיפרו על מקרים של פגיעה ממשית בקרובי משפחה וחברים אם זה על ידי השחתת בית כנסת או ריסוס צלב קרס בשכונת מגוריהם", סיפרה מנהלת אגף הקליטה תניא מקרוב.

חוסר היציבות והחשש מפני הסלמה עד כדי מלחמה כוללת עורר בקרב הקהילה היהודית מחשבות על עליה לישראל . "בנצרת עילית יש קהילה חזקה ומגובשת של עולי אוקראינה. הקהילה מונה כ- 2000 איש ותרומתה לעיר בולטת בכל תחומי החיים", סיפרה מקרוב.

באמצעות ערוצי התקשורת באינטרנט, פנתה מקרוב ליהודי אוקראינה וסיפרה להם על קליטתם המוצלחת של העולים בנצרת עילית. "נתנו ליהודים סקירה על נצרת עילית והבענו הזדהות ודאגה למצבם. אנחנו מקוים שהיהודים לא יפגעו ויחליטו, גם ללא מלחמה, לעלות לישראל ולהתגורר בעיר היפה ביותר בגליל – נצרת עילית".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות