fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ מצנע: "על המדינה לכפות הקמת בית ספר ערבי בנצרת עילית"

דיון סוער נערך היום בוועדת החינוך של הכנסת על הקמת בית ספר ערבי בנצרת עילית. ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו השיב כי כל עוד הוא ראש עיר מכהן לא יקום בית ספר כזה. אחמד טיבי וחנין זועבי: "גזענות"
עמרם מצנע (צילום: מפלגת התנועה)
עמרם מצנע (צילום: מפלגת התנועה)

בוועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ עמרם מצנע נערך היום (שלישי) דיון בנושא הקמת בית ספר ערבי בנצרת עילית ביוזמת חברי הכנסת חנין זועבי ואחמד טיבי. בדיון, בהשתתפות ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, חברי מועצה מנצרת עילית, הורים ערבים מהעיר ונציגי ארגונים, הוקרנה כתבת וידאו של קרן אברהם. גפסו אמר בדיון כי כל עוד הוא ראש עיר לעולם לא יוקם בית ספר ערבי בנצרת עילית. זועבי וטיבי כינוי את דבריו בגזענות.

אמנון בארי-סוליציאנו, מנהל שותף של יוזמות קרן אברהם, אמר בדיון כי הסוגיה של נצרת עילית צריכה להיבחן ביחס לסוגיה הרחבה יותר של ערים מעורבות – המדינה צריכה לגבש מדיניות ברורה למתן שירותים לתושבים ערבים בערים מעורבות בתחום החינוך ובתחומים נוספים כמו שירותי דת וקבורה, והעניין לא יכול להיות נתון לגחמה של ראש עיר על בסיס פרסונלי.

"המספרים הרשמיים של 20 אחוז תושבים ערבים בנצרת עילית הם נמוכים יותר מהמציאות כי רבים לא נרשמים כדי להיות מסוגלים לקבל שירותים מהיישובים הערבים בסביבה ובראשם נצרת, ועל כן מדובר בעיר מעורבת והקווים להתנהלותה צריכים להיות חלק ממדיניות ממשלתית רחבה".

בדבריו הסביר גפסו את התנגדותו: "הדרישה להקים בי"ס ערבי היא פרובוקציה לאומנית תחת איצטלה של זכויות אדם. שנים רבות חיות נצרת הערבית ונצרת עילית היהודית – זו לצד זו. שתי שכנות, שמקיימות כל אחת את חייה ואורחותיה בדרכה של האוכלוסייה המקומית, מבלי להשתלט זו על זו, מבלי להפריע זו לזו, דו-קיום כמו שדו-קיום צריך להיות: אחד ליד השני, ולא אחד בתוך השני. כעת אנו דנים בבקשה לשנות את הסטאטוס קוו, להפוך את נצרת עילית לעיר מעורבת, שמוותרת על צביונה היהודי, מעודדת מעבר ערבים אליה, וכפועל יוצא – בריחת יהודים. אני, ואיתי עשרות אלפים מתושבי נצרת עילית – לא ניתן לדבר כזה לקרות".

גפסו המשיך, לקול קריאות הביניים הרבות שקטעו את דבריו: "השימוש במתק השפתיים "זכותו של ילד לחינוך" הוא במקרה זה לא תחינה אנושית לזכויות אזרח, אלא לאומנות אגרסיבית שנועדה לדחוק את רגלי היהודים מהגליל. זוהי התרסה, התגרות, ונסיון לייצר זירת התגוששות חדשה. יידע כל אדם שבא לגור בנצרת עילית, שעיר זו היא יהודית, דוברים בה עברית, מניפים בה דגל כחול-לבן, שרים בה "התקווה", לא נוסעים בה ביום כיפור, ומתפללים בבית הכנסת. מי שלא מוכן לקבל זאת – זכותו לא לעבור אליה, ומי שבכל זאת מחליט לעבור לגור בה – יידע מראש שתחול עליו הטירחה שבהסעת ילדיו לבית הספר, למרחק של 5 או 10 דקות נסיעה מהבית".

יו"ר וועדת החינוך, ח"כ עמרם מצנע, אמר בסיכום הדיון כי האמירה של ראש עיריית נצרת עילית היא "לא ראויה, בלתי-אפשרית וראויה לכל גינוי. יש בישראל מסלול חינוך ממלכתי עברי ומסלול ממלכתי ערבי והערים המעורבות חייבות לכבד את המדיניות ואת המציאות. אם בנצרת עילית יש תושבים שמעוניינים בבית ספר ממלכתי ערבי חובה על המדינה לכפות הקמת בית ספר כזה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות