fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרקליטות המדינה בקריאה לערעור על גזר הדין של גפסו

לטענת התנועה, יש צורך להגיש ערעור על גזר הדין, שכן הטלת הקלון אינה חלק מהעונש הניתן אלא מטרתו להגן על הציבור מפני מבצע העבירה
שמעון גפסו בבית המשפט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שמעון גפסו בבית המשפט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שמעון גפסו בבית המשפט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שמעון גפסו בבית המשפט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפרקליטות המדינה, בקריאה לערעור על גזר דין הניתן לשמעון גפסו. עמדת התנועה היא שמטרת הקלון להגן על הציבור ואינו חלק מהעונש.

לטענת התנועה, כפי שהוצגה בפני הפרקליטות, יש צורך להגיש ערעור על גזר הדין, שכן הטלת הקלון אינה חלק מהעונש הניתן אלא מטרתו להגן על הציבור מפני מבצע העבירה.
החלטה מעין זו פוגעת בציבור פעמיים: הן התעכבות ההליכים על ידי הפרקליטות לפרק זמן כה ארוך, שהותירה עבריין בראש רשות מקומית במשך ארבע שנים, והן ההימנעות מהטלת קלון חרף הפגיעה הקשה בציבור שיצרו מעשיו, המותירים את העבריין הלכה למעשה בחיים הציבוריים. הציבור לא צריך לשלם על כשלי הפרקליטות.

טיעון זה נסמך בין השאר על הלכת בית המשפט העליון לפיה "תו הקלון טובע עצמו במצחה של העבירה בעת ביצועה, בנסיבותיה, ומעבר הזמן לאחר ביצוע העבירה אין בו, כשהוא לעצמו, כדי למחותו. קלון הוא קלון, ואין קלון הופך אי-קלון אך בשל מעבר הזמן"

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות