fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התנועה לאיכות השלטון נגד גפסו

התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד הפנים, ראש עיריית נצרת עילית ומועצת העיר בטענה כי נוכח הגשת כתב האישום נגד ראש העיר, יש לכנס דיון דחוף של מועצת העיר בנוגע להמשך כהונת ראש העיר
ראש עיריית נצרת עלית שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: קרן אקריש)

כתב אישום הוגש בשבוע שעבר נגד ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, בגין עבירת שוחד וכתבי אישום הכפופים לשימוע בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, שוחד בחירות ואי פרסום הסכם קואליציוני.

נוכח הגשת כתב האישום, מדגישה התנועה לאיכות השלטון כי מצב בו ראש העירייה מכהן חשוד בעבירה חמורה ביותר, בהצטרף לכתבי האישום הנוספים הכפופים לשימוע – הינו בלתי נסבל, בלתי סביר באופן קיצוני, ומהווה ריסוק טוטאלי של שליחותו כנאמן הציבור כמו גם אמון הציבור בנבחריו, מוסדותיו ובפרט בתקינות פועלה ופעילותה של העירייה.

בנסיבות אלה, מדגישה התנועה לאיכות השלטון כי מועצת העיר חייבת לקיים דיון לאלתר, ולדון האם מדובר בהתנהלות בלתי הולמת מצידו של ראש העיר המחייבת הפסקת כהונתו כראש עיריית נצרת עילית, זאת בהתאם לסמכות שניתנה לה על פי דין. חובה זו מקבלת משנה חיזוק, נוכח פרשת המשך כהונתו של צבי בר כראש עיריית רמת גן חרף כתב האישום בעבירת השוחד שהוגש נגדו, והעמדה העקרונית של היועץ המשפטי לממשלה ושר הפנים שהוגשה בעניין זה אשר קבעה כי החלטת מועצת העיר כי מר בר ימשיך בתפקידו הנה בלתי סבירה באופן קיצוני.

התנועה לאיכות השלטון מוסיפה כי אין ספק שהגשת כתבי אישום חמורים כנגד ראש העירייה, קל וחומר עת מדובר בהגשת כתב אישום בגין עבירת השוחד, אשר בעליל אינה עולה בקנה אחד עם בסיס שליחותו של ראש העיר כנבחר ציבור נאמנו של הציבור, צריכה להוות בסיס לקבלת החלטה של מליאת מועצת העיר בגין התנהלות בלתי הולמת. מכאן, על מועצת העיר לכנס מליאת מועצה ולדון בשאלת המשך כהונתו, נוכח כתב האישום שהוגשו נגדו, ויפה שעה אחת קודם.

ראש עיריית נצרת עלית שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: קרן אקריש)

התנועה לאיכות השלטון מציינת כי קיימת זיקה הדוקה ביותר בין העבירות המיוחסות לגפסו לבין תפקידו כראש העירייה ומה שתפקיד זה אמור לסמל כנאמן ציבור.

ראש העיר נצרת עילית, שמעון גפסו, מסר בתגובה: "זאת הודעה פופוליסטית, במיוחד לאור העובדה שהיא נעשית פחות מ-4 חודשים לפני הבחירות. ב-22 לאוקטובר, הציבור יחליט מי יהיה ראש העיר ובינתיים הדמוקרטיה והחוק מחייבים שלא להעניש אדם בטרם הורשע על ידי בית המשפט, וגם לא לפגוע בהתנהלות העיר על סמך תרגיל פוליטי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות