fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרופאים הצילו את רגלו של בן 64 שנשרט מסנפיר דג

החיידק המסוכן של דגי האמנון תקף שוב. תושב נצרת עילית אושפז במרכז רפואי העמק עם זיהום ברגלו
שלמה לנקרי (צילום: מרכז רפואי העמק)
שלמה לנקרי (צילום: מרכז רפואי העמק)

שלמה לנקרי, בן 64 מנצרת עילית, נשרט ברגלו מסנפיר דג מושט (אמנון) שהיה נגוע בחיידק האלים ויבריו וולניפיקוס וגרם לזיהום קשה ברגלו אשר סיכן אותו ואת הרגל הפגועה. בסוף השבוע הוא שוחרר לביתו לאחר חודשיים של אשפוז ושני ניתוחים להצלת הרגל.

לנקרי פונה למרכז רפואי העמק באמבולנס כשהוא סובל מחום גבוה וקוצר נשימה וברגלו השמאלית נפיחות בולטת ושלפוחיות עם דם בתוכן. בנוסף, בדיקות הדם הראו מצב של זיהום חריף בגוף. עם הגיעו למיון, סיפרו בני משפחתו לרופאים שכמה שעות קודם לכן הוא רכש דגי אמנון חיים בחנות הדגים שבה הוא נוהג לרכוש דגים מידי שבוע. הדג החי הוכנס לשקית, אולם הסנפיר של הדג חדר את השקית ושרט את לנקרי ברגל. לדברי בני המשפחה, הם לא חשבו שיש סיכון בדבר ולכן התעלמו מן הפציעה, אלא שמצבו החמיר מאד עד שנאלצו לפנותו בבהילות למרכז הרפואי.

שלמה לנקרי (צילום: מרכז רפואי העמק)
שלמה לנקרי (צילום: מרכז רפואי העמק)

הרופאים, שהבינו כי ייתכן ומדובר בחיידק ויבריו, נטלו דגימות מן הפצע כדי לוודא במעבדה שאכן מדובר בחיידק המסוכן, והחלו טיפול בווריד באנטיביוטיקה רבת עוצמה. לנקרי הועבר לחדר ניתוח במטרה להסיר את הרקמה הפגועה מן הרגל כדי שהחיידק לא יוסיף להתפשט בגוף, ולפני כשבוע עבר ניתוח נוסף על ידי צוות של אורתופדים וכירורגיה פלסטית להשתלת עור בריא במקום הפגיעה. בסוף השבוע, לאחר חודשיים של טיפול באשפוז שוחרר לנקרי לביתו, אך עדין צפויה לו תקופת החלמה ממושכת.

לדברי ד"ר ביביאנה חזן, מנהלת היחידה למחלות הזיהומיות במרכז רפואי העמק, חיידק הויבריו וולניפיקוס  (Vibrio vulnificus) הוא חיידק שחי ומשגשג במי בריכות דגים מלוחים שבהם מגדלים את דגי המושט ודגים נוספים. לדבריה, מדובר בחיידק אלים מאד שחודר למחזור הדם כתוצאה מפציעה מקשקשי הדג או מהסנפירים, ובקרב חולים כרוניים שסובלים מפצעים בידיים וברגליים קיימת סכנה שהחיידק יחדור אפילו במגע עם מים נגועים. החיידק מסוכן משום שביכולתו לשחרר רעלנים שגורמים לנזק קשה ברקמות ולנמק במקום הפגיעה שהולך ומתפשט ובנוסף עלול לגרום לזיהום בדם. לדבריה, בשנים האחרונות היו בארץ כמה מקרים שבהם נאלצו לקטוע גפיים פגועות של חולים שנפגעו מהחיידק, וללא טיפול מיידי מהווה החיידק אף סכנת חיים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות