fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המנהיגים צריכים להגיד טעינו"

נתי ברה, עובד עיריית נצרת עילית, כואב את כאבה של העדה האתיופית במדינת ישראל, שעלתה השבוע לכותרות בנסיבות לא מחמיאות. "הרגשתי כאב, עצב, זעם, אבל גם עידוד", הוא אומר ומציע לפוליטיקאים: "הגיע הזמן לשלב אותנו בחברה הישראלית"
נתי ברה
נתי ברה (צילום: עצמי)

הזעם של בני העדה האתיופית במדינת ישראל, שהתפרץ השבוע ובגדול בהפגנות בירושלים ובתל אביב, לא פסח על בני העדה בנצרת עילית. רבים מהם יצאו להפגין ולהשמיע את זעקתם. "המנהיגים צריכים להישיר מבט ולהגיד טעינו, עכשיו אנחנו מקשיבים לכם", אומר בכאב רב נתי ברה, מנהל תכנית לאומית לילדים ונוער בסיכון בנצרת עילית ומראשי העדה האתיופית בעיר.

נתי ברה עובד בעיריית נצרת עילית ומשמש באחד התפקידים המשפיעים בתחום הרווחה החינוכית. הוא עומד בראש תכנית שמידט – התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון. השבוע נתי מצא את עצמו בתוך מערבולת רגשית מטלטלת. "ראיתי את ההפגנה ביום ראשון והרגשתי כאב, עצב, זעם, אבל גם עידוד. ראיתי את הנחישות והעוצמה של המפגינים הצעירים שנולדו בארץ ואמרו די. זה היה מפגן כוח ונחישות, אבל נוצר בלגן אחד שלם כי לא היה ארגון ולא הייתה כתובת לפנות אליה".

נתי ברה
נתי ברה (צילום: עצמי)

נתי סבור כי עיקר הבעיה נעוץ בהעדר מנהיגות: "המנהיגים הרשמיים של העדה היו הקייסים, אבל הממסד לקח מהם את הכוח והותיר אותם ללא סמכות פורמאלית. יש חבר כנסת אתיופי אחד, אברהם נגוסה, אבל זה טיפה בים והוא בעצמו לא ממש יודע איזה תפקיד יקבל אם בכלל".

נתי אומר שהיתרון מתחיל ונגמר בהכרה של המנהיגות הפוליטיות בעצם קיום הבעיה. "המנהיגים צריכים להישיר מבט ולהגיד טעינו. הם צריכים להקשיב ולא להגיד שמקשיבים, לעשות ולא להגיד שעושים. לא יכול להיות שבני הדור השני לעלייה עדיין יוגדרו על ידי משרד הקליטה כעולים חדשים. הגיע הזמן לשלב אותם בתוך החברה הישראלית ולא להפריד אותם. אם למשל משפחה לא יכולה לממן חוג לילד, צריך לתת סבסוד ולדאוג שהילד ישתלב בחוג. במצב הקיים, משרד הקליטה לוקח את הילדים לחוג נפרד ומשתתף במימון. הכוונה אולי טובה, אבל התוצאה היא הפרדה של העולים מאתיופיה ותחושת תסכול".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות