fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכיתה הזוהרת של דור

תלמידי כיתה ה' בבית ספר ממ"ד "ארבל" בנצרת עילית ילבשו השנה חולצה זוהרת שתלווה אותם בכל אירוע, טקס וטיול של בית הספר. הסיבה: התלמידים רוצים להקל על חברם לכיתה דור שסובל מלקות ראייה ולאפשר לו לזהות אותם
דור דקל וחבריו (צילום: עצמי)
דור דקל וחבריו (צילום: עצמי)

 

דור דקל הוא ילד רגיל ופעלתן שאוהב לשחק כדורגל ולבלות עם חבריו לכיתה. אבל יש לו בעיה רפואית שמקשה עליו להתנהל כמו כל הילדים. דור נולד עם לקות ראייה קשה ובגינה הוא לא יכול לזהות את חבריו באירועים גדולים של בית הספר בהם משתתפים תלמידים רבים יחד. לקות הראייה ממנה סובל דור היא מחלת גלוקומה הפוגעת ברשתית העין, דור עבר מספר ניתוחים בעיניים ולמרות לקות הראייה הוא מקפיד לקבל יחס כמו כל הילדים ומעולם לא מבקש לעצמו הנחות .

בשנה שעברה בטיול השנתי אמו שלדור, יפית, הצטרפה כמלווה. במהלך הטיול עלה במוחה של האם רעיון מבריק "ראיתי כמה קשה לדור לזהות את חבריו לכיתה מבין כל שאר קבוצות הילדים. הוא התקשה להבחין בהם ונגרמה לו מבוכה. חשבתי לעצמי שאם ילדי הכיתה שלו היו לובשים חולצה זוהרת הבעיה הייתה נפתרת ודור היה מזהה אותה בלי שום בעיה".

דור דקל וחבריו (צילום: עצמי)
דור דקל וחבריו (צילום: עצמי)

יפית החליטה לעשות מעשה ובתחילת שנת הלימודים פנתה לחברת ועד ההורים רחלי שיטרית וסיפרה לה על הרעיון. רחלי שסובלת בעצמה מלקות שמיעה התלהבה מן הרעיון ונרתמה מיד. "הרעיון של יפית מאוד פשוט אבל גם מאוד יעיל , לפעמים הפתרונות להקל על חייהם של בעלי המוגבלות הם מאוד פשוטים ובהישג יד רק צריך שמישהו יחשוב עליהם ויהיה לו איכפת", אמרה השבוע רחלי.

רחלי הביאה את הרעיון לפתחה של עיריית נצרת עילית וזו הרימה מיד את הכפפה. עו"ס תמי בן חמו מאגף הרווחה השיגה את התקציב הנדרש להדפסת החולצות הזוהרות וחילקה אותן לכל ילדי הכיתה "כשתושב מגיע עם רעיון מקורי לסייע, אנחנו אתו", אמרה בן חמו. מנהל בית הספר יוני חזי ברך על היוזמה, לדבריו הכיתה של דור תמיד הייתה מוארת בנוכחותו ועכשיו היא זוהרת ונראית למרחוק."ביום שישי שעבר קיימנו סדר ראש השנה בהשתתפות כל תלמידי בית הספר והכיתה של דור בלטה עם החולצות הזוהרות, זה היה מרגש ומעצים", אמר המנהל יוני חזי.

ממלא מקום ראש העיר נתנאל טויטו ברך על המחווה: "הסיפור של דור וחבריו לכיתה מחמם את הלב ויש בו כדי ליישם הלכה למעשה את הערכים עליהם מושתתת מערכת החינוך של נצרת עילית ובראשם נתינה, אהבה לזולת, אחווה והתחשבות באחר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות