fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הילדה שהבריאה ונותנת כוח לחולים

עוד לפני יום הולדתה הראשון, הפכה גיטה עילבוני לאורחת קבועה בבית החולים לילדים שברמב"ם. במשך חודשים ארוכים עברה טיפולים שונים לגידול שסיכן את חייה, וניצחה את המחלה. היום, בגיל 11, היא מקפידה בכל שנה להגיע לבית החולים ולעודד את המטופלים ומשפחותיהם
גיטה מעודדת מטופלים (צילומים מהאלבום המשפחתי)
גיטה מעודדת מטופלים (צילומים מהאלבום המשפחתי)

בגיל עשרה חודשים גילו הוריה של גיטה עילבוני, מהמועצה המקומית עיילבון שבצפון, כי בתם הקטנה סובל מגידול ממאיר בשלב מתקדם. הגידול, שהתפתח בן ליבה של גיטה לריאותיה, גם גלש לעמוד השדרה שלה וסיכן את חייה של הפעוטה. במשך מספר חודשים גיטה קיבלה טיפול כימותרפי ותרופות, כדי להקטין את הגידול שחלש על כמעט מחצית מחזה התינוקת, וכשזה הגיע לגודל הרצוי, היא עברה ניתוח להסרת הגידול. לאחר מכן, המשיכה הפעוטה בטיפולים במשך כשנה וחצי, ובמהלכם גם עברה השתלת מח עצם.

גיטה בזמן מחלתה (צילומים מהאלבום המשפחתי)
גיטה בזמן מחלתה (צילומים מהאלבום המשפחתי)

אולם, עם סיום הטיפולים, הקשר בין גיטה ומשפחתה למחלקת המטו-אונקולוגית ילדים ברמב"ם, לא הסתיים. מלבד הביקורות השנתיות במסגרת מרפאת המחלקה, משפחת עילבוני מקפידה להגיע בכל שנה למחלקה שהפכה לבית שני, כדי להחזיר אהבה לצוות ולמטופלים.

אביה של גיטה הוא ג'יהאד עילבוני, נגן עוד וזמר ידוע במגזר הערבי. בתו, החולקת אתו את האהבה למוסיקה, שרה במקהלת הכנסייה, ויחד השניים חוברים לשילוב מרגש במיוחד. כמו בכל שנה בשמונה השנים האחרונות, גם השנה הגיעה משפחת עילבוני בהרכב מלא, הפעם למחלקה החדשה בבית החולים רות רפפורט לילדים, כדי לשיר, לשמח, לחלק מתנות ולעודד את הילדים המאושפזים ואת משפחותיהם.

גיטה מעודדת מטופלים (צילומים מהאלבום המשפחתי)
גיטה מעודדת מטופלים (צילומים מהאלבום המשפחתי)

המחזה של ג'יאהד על העוד, וגיטה מלווה אותו בשירה מסתלסלת בערבית ובעברית, לא הותיר עין יבשה במחלקה והשניים זכו ללא מעט תשומת לב. "זה חלק מהמסורת המשפחתית שלנו", אומר ג'יהאד, "כולנו שמחים לבוא כל פעם למחלקה ולעשות טוב על הלב לאנשים שנמצאים שם. אנחנו זוכרים את עצמנו לפני כמה שנים בדיוק באותו המקום, והיום, תודה לאל, יש לנו את האפשרות להחזיר לאלו שנמצאים כעת במקום הזה".

משפחת עילבוני ברמב"ם (צילומים מהאלבום המשפחתי)
משפחת עילבוני ברמב"ם (צילומים מהאלבום המשפחתי)

"אנחנו רואים את עצמנו כמו משפחה של כל ילד וילדה שאנחנו מטפלים בהם", מסבירה איריס פורת, אחות מתאמת ביחידה להשתלות מח עצם בילדים בביה"ח רות שברמב"ם, "אבל כשהילד חוזר למחלקה ואנו רואים איך הוא החלים, זה מחמם את הלב. גיטה ומשפחתה מצליחים לגעת בכולנו, ולרגש אותנו בכל פעם מחדש".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות