fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקאמבק של נורית

קולנוע נורית המיתולוגי היה מקום הבילוי העיקרי של תושבי נצרת עילית בשנותיה הראשונות של העיר * מצאנו את נורית פלוט (ואין קשר לראש העיר) שעל שמה נקרא הקולנוע ולשמוע ממנה חוויות מאותם ימים, רגע לפני פתיחת הקולנוע החדש
קולנוע נורית
קולנוע נורית בימים היפים

נורית פלוט הייתה בת 20 כשאביה, מוסא כהן, החליט לקרוא על שמה את בית הקולנוע הראשון בנצרת עילית. השבוע, בעקבות יוזמת ראש העיר רונן פלוט (אין קרבת משפחה), לפתוח בית קולנוע במתכונת עירונית, החזרנו אותה אחורה לימים העליזים של קולנוע נורית, כשהייתה מוכרת כרטיסים בקופה ומגניבה את החברים מהצבא לשורות היקרות באמצע האולם.

נורית פלוט (צילום עצמי)
נורית פלוט (צילום עצמי)

נורית פלוט עובדת כמזכירה בבית הספר התיכון אורט שרת בנצרת עילית, היא אמא לשלושה ילדים, סבתא לשישה נכדים, אבל לעולם שמה יתחבר בנוסטלגיה של ותיקי נצרת עילית, כבחורה אשר על שמה נקרא קולנוע נורית המיתולוגי שהוקם ב- 1965, שנים ספורות לאחר הקמת היישוב החדש עוד בטרם הפך לעיר. קולנוע נורית פעל במרכז רסקו, שהיה באותה תקופה מרכז הבילויים של העיר המתפתחת. "בתקופה שטלוויזיה הייתה רק בבתים אמידים, בית קולנוע היה אטרקציה אמיתית", משחזרת נורית "אני זוכרת את עצמי מוכרת כרטיסים בקופה, עובדת בקולנוע של אבא ורואה את כל הסרטים אחד אחד. הסרטים היו מוקרנים על גלגלת , יעקוב שוקרון היה הסדרן, ג'אקי היה המסריט ואני מכרתי כרטיסים".

– זוכרת מה היה הסרט הראשון?

"אקסודוס. אבא החליט להקרין בכורה את הסרט לכבוד העולים בנצרת עילית ואפילו הביא להקרנה 25 ילדי עולים באוטובוס מיוחד כדי לראות את הסרטים. אנחנו מדברים על שנות ה- 60, נצרת עילית רק הוקמה, היינו שלושה בניינים בסך הכל , זאת הייתה התחלה".

– אהבת את הרעיון ששמך יתנוסס בשלט בית הקולנוע?

"זה היה דווקא נחמד. אני זוכרת את הישיבה המשפחתית בסלון ובסיומה נתקבלה ההחלטה לקרוא לקולנוע על שמי כי הייתי הבת הבכורה".

קולנוע נורית
קולנוע נורית בימים היפים

מוסא כהן, איש נדל"ן שעבד במנהל מקרקעי ישראל, עמד מאחורי הקולנוע. "הייתי בת 20 בערך, אחרי שירות צבאי וזה שלאבא שלי היה קולנוע היה כיף גדול, יכולתי להגניב את החברים שלי לשורות המבוקשות ובכלל להכניס אותם חינם לקולנוע".

– היית סלב מקומי?

"ממש לא, אבל היו לי הרבה חברים, כנראה בגלל העובדה שלאבא שלי היה בית קולנוע".

– וכשהקולנוע נסגר ב- 1980 היה עצב?

"הבנו שאין מה לעשות, נגמרה תקופה וזהו. החוויות נשארו וזה מה שחשוב".

-הנכדים שלך יודעים שסבתא שלהם הייתה פעם בית קולנוע?

"בטח ואני מספרת להם זיכרונות. מדי פעם אני רואה שגם תושבים מעלים זיכרונות בדף הפייסבוק נוסטלגיה וזה מחמם את הלב".

נורית התאלמנה מבעלה ראובן ז"ל לפני 18 שנים. היא מתגוררת ברחוב חרמון ויש לה שלושה ילדים: בנה הבכור ליאור הוא רופא במקצועו, הבן האמצעי אמיר עוסק בתחום המוזיקה ושרית בת הזקונים עוסקת בתחום הגרפיקה.

-מה דעתך על היוזמה של ראש העיר לפתוח בית קולנוע עירוני ?

"אני כמובן מברכת ומחכה בכיליון עיניים. הגיע הזמן שיהיה בית קולנוע בנצרת עילית".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות