fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העתיד בידיים שלה

סיפור של הצלחה: רויטל אפרים היא אם עצמאית (חד הורית) לשני ילדים. משך שנים התפרנסה ממשכורת מינימום וכרעה תחת הנטל של יוקר המחייה. בעקבות פנייה למרכז "עוצמה" של אגף הרווחה במגדל העמק, הגשימה חלום ויצאה לדרך חדשה
רויטל אפרים (צילום עצמי)
רויטל אפרים (צילום עצמי)

רויטל אפרים ממגדל העמק היא סיפור הצלחה. אם עצמאית (חד-הורית) לשני ילדים שבמשך שנים התפרנסה ממשכורת מינימום וקרעה תחת הנטל של יוקר המחייה שהביאו אותה ואת משפחתה הקטנה לחובות. במשך שנים חלמה לשלם את החובות, לקבל סיוע בדיור ציבורי ולפתח קריירה אישית בתחום הקונדיטוריה אך לא יכלה לעשות זאת לבד. לאחר שנתקלה באינספור סירובים היא פנתה למרכז "עוצמה" של האגף לשירותים חברתיים במגדל העמק ולאחר שנה של עבודה משותפת – הצליחה לעמוד בכל המטרות שהציבה לעצמה.

רויטל אפרים (צילום עצמי)
רויטל אפרים (צילום עצמי)

תשאלו כל אם עצמאית בישראל על הקשיים ותשמעו תמיד תשובה דומה. "לא פשוט כלל להיות אם חד הורית ללא תמיכה מהמשפחה או מכל גורם אחר" מעידה אפרים. "מבחינה כלכלית מדובר במשימה לא פשוטה קשה לעמוד בהוצאות שוטפות של הבית, בכלכלת הבית ואת צרכיי הבנות במיוחד כאשר יש חובות שתופחים מיום ליום, ונושים הדופקים בדלת".

היא מגדירה את התקופה ההיא כתקופה נוראית. "זו הייתה התקופה הכי קשה בחיי. ביתי הקטנה רק נולדה זה פשוט הוצאות שאי אפשר היה לעמוד בהן מקצבה פעוטה של ביטוח לאומי. לשלוח אותה למעון לא היה בא בחשבון מכיוון שהעלות מאוד יקרה, אז נאלצתי להישאר בביתי ולטפל בה לבד. לא פשוט בכלל לחיות ככה, פשוט הייתי כזומבי, חייה-מתה. זה פשוט גרם לי לעמוד במקום ולתת לחיים לזרום מבלי כוח נפשי ופיזי לקום ולעשות משהו בכדי לשנות את המצב".

אבל אפרים לא ויתרה. היא הרגישה שבתה הקטנה צמאה לחברה וחששה שהדבר יפגע בהתפתחותה. "הנקודה ששברה אותי היא פשוט בתי הקטנה. פשוט החלטתי יום אחד לקום על רגליי ולהילחם בשבילה, ויהיה אשר יהיה המחיר". היא פנתה לכל גורם אפשרי ונתקלה בסירוב אחר סירוב. עד שהגיעה לוועדה באגף הרווחה של עיריית מגדל העמק שם אישרו לה עזרה במעון לילדה בתנאי שתיכנס לתהליך שיקום לחייה וחיי משפחתה.

אפרים החליטה להצטרף לתכנית "נושמים לרווחה" של אגף הרווחה. מדובר בתכנית הנותנת מענה למשפחות המתמודדות עם עוני והדרה וזוכות במסגרת התכנית להתערבות מערכתית ייחודית להן כאשר לכל משפחה נתפרת 'חליפה לפי מידה' בתחומי תעסוקה, מיצוי זכויות, שיפור תנאי חיים בסיסיים ועוד.

את המשפחות מלווים אנשי מקצוע שמכוונים ומסייעים למשפחה לקדם את השינוי באמצעות תהליך שיקום, שיחות, פענוח רגשות ומחשבות והכל בשיתוף ובתיאום מלא מולם ולפי צרכיהם לצד מלווה צמודה, מירב סבאג, שמסייעת להן בתהליכי השינוי ומקנה למשפחה כלים לרכישת ידע ומיומנויות שיובילו לשינוי וליציאה לעצמאות כלכלית.

"הטיפול בנוי מ'אבני דרך' וכרוך בהמון שיחות נפש עם גורמים מקצועיים" מספרת אפרים. "רצתי, עשיתי כל מה שצריך, כבר לא יכולתי לעצור, לא רציתי לעצור, זה עשה לי כל כך טוב, זה החייה אותי, זה גרם גם לי וגם לבנותיי לפרוח. נאוה ומירב ליוו אותי לאורך התהליך ומלוות אותי עד היום אם בשיחות, בליווי לסידורים, בסיוע כלכלי, בחוגים לבנות, ואפילו בבייביסיטר בחופשים. כל דבר אשר ישרה לי נחת בשביל להמשיך לצמוח ברוגע".

הנסיקה של אפרים הייתה מהירה. תוך שבועיים כבר הצליחה למצוא משרה ראויה אחרי שבע שנים בהן הייתה מחוסרת תעסוקה ומחוץ לשוק העבודה. "שבועיים לאחר תחילת הטיפול כבר יצאתי לעבוד. התקדמתי מחצי משרה למשרה מלאה וקודמתי לתפקיד טוב יותר". היא החלה להחזיר לעצמה את הביטחון העצמי, נלחמה לחסל את החובות, לקבל דיור ציבורי לה ולילדיה ואפילו ביקשה מלגה ללימודים. "תוך שנה סגרתי חובות של כ-200 אלף שקלים שנצברו במשך השנים, קיבלתי דירת 'עמיגור', מזונות ועוד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות