fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המסביר הלאומי

גל שפון, תושב ציפורי ויליד נצרת עילית, הוביל משלחת הסברה לברלין ולפרנקפורט בקמפוסים מובילים בגרמניה, שנפגשה עם חברי פרלמנט, נציגי הקהילה היהודית סטודנטים ומובילי דעת קהל, וגם פעילי BDS שפוצצו הרצאה
גל שפון מסביר (משמאל)
גל שפון מסביר (משמאל)

השבוע שבה לישראל משלחת ההסברה של מפלגת 'יש עתיד' לגרמניה. בראש המשלחת עמד   גל שפון (31) יליד נצרת עילית, בוגר תיכון אורט אלון ושבט הצופים "איריס", וח"כ עליזה לביא, במשלחת היו גם דבורה וינשטיין, ניצולת השואה ו-3 פעילים מצעירי מפלגת 'יש עתיד'.

גל שפון מסביר (משמאל)
גל שפון מסביר (משמאל)

מסע ההסברה כלל מפגשים עם אלפי צעירים מאירופה, כנסים פעילויות שטח באוניברסיטאות מובילות בברלין ובפרנקפורט, בהם סיפרו חברי המשלחת את האמת שלנו, הסבירו על ישראל וניפצו את השקרים של תנועת ה-BDS, וחילקו חברי המשלחת חוברות הסברה בשפה האנגלית לסטודנטים וצעירים.

"להיות חלק ממשלחת ההסברה הייתה תחושת שליחות עצומה של ייצוג המדינה והפצת האמת שלנו הגיע הזמן שאזרחי אירופה ישמעו את 2 הצדדים וימנעו את החרם והלחץ החד צדד?? הפועל באופן חסר פרופורציה וצבוע על ישראל בלבד. בתור נכד לניצולי שואה היתה זו סגירת מעגל ותחושת ניצחון גדולה להיות מוזמן רשמי לבית הפרלמנט הגרמני ולייצג את מדינת ישראל ומפלגת 'יש עתיד'", אמר גל שפון.

לקראת היציאה למשלחת, שפון וחבריו עברו הכשרה מיוחדת על ידי גורמי מקצוע. אך שום דבר לא יכול היה להכין אותם לאותה חוויה מטלטלת שעברו באוניברסיטת הוּמְבּוֹלְדְט שבברלין. שם, פעילי BDS ובהם ישראלים פוצצו הרצאה של ח"כ עליזה לביא. אלו התפרצו בצעקות ובקללות ולא אפשרו את המשך הדיון. ניסיונותיה של לביא להשיב ולקיים דיון הושתקו בזה אחר זה, ונענו בקריאות שהיא ׳רוצחת ילדים׳ וכי הדם בעזה על הידיים שלהם. עוד האשימו המתפרעים את ישראל באפרטהייד ובפשעי מלחמה. מי שזיהה עצמו כ'עיתונאי מעזה', ציין שהוא מצטט חומרים של בצלם ושוברים שתיקה. נוכחים במקום סיפרו כי ניכר היה שהפרובוקציה הייתה מבוימת ומתוכננת מראש במטרה להכפיש את ישראל ולמנוע מנציגים ישראלים לדבר.

כאמור, המהומה כולה התרחשה לנגד עיניה של דבורה ויינשטיין, ניצולה בת 82 ששרדה את זוועות השואה בגרמניה, והצטרפה למשלחת יש עתיד על מנת להשתתף במסע ההסברה ולהציג את הצד של ישראל. בסיום האירוע המתינו בחוץ כ-20 פעילים, ולכן ח"כ לביא וחברי המשלחת הוצאו ביציאה אחורית ובליווי אבטחה.

האירוע התקיים לאחר ביקור המשלחת באנדרטה בכיכר הספרייה של אוניברסיטת הוּמְבּוֹלְדְט, המקום בו בשנת 1933 שרפו סטודנטים ומרצים גרמנים רבבות ספרים של יהודים ושל מתנגדי המשטר הנאצי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות