fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החובש פגש את הילד שטבע והציל את חייו

כשסיים עדי את הקורס חובשים של 'איחוד הצלה' לפני חודש בלבד, לא תיאר לעצמו שטבילת האש תגיע מהר כל כך. "ראיתי ילד ללא הכרה לאחר שטבע בבריכה, ביצעתי בו פעולות החייאה בדיוק כפי שלמדתי בקורס", הוא משחזר
החובש והילד שהציל את חייו (צילום איחוד הצלה)
החובש והילד שהציל את חייו (צילום איחוד הצלה)
החובש והילד שהציל את חייו (צילום איחוד הצלה)
החובש והילד שהציל את חייו (צילום איחוד הצלה)

בעת ההכנות לקראת שבת, התקבלה קריאה במוקד 'איחוד הצלה', על ילד בן שנה ושבעה חודשים, שטבע בבריכה, בישוב ברק שבחבל תענך.

החובש עדי קניאס, הגיע לאחר כ-4 דקות למקום וראה ילד שרוע לידה בריכה הביתית ללא דופק ונשימה וביצע בו פעולות החייאה, כפי שלמד רק לפני כחודש בקורס – ובכך הציל את חייו.

החובש והילד שהציל את חייו (צילום איחוד הצלה)
החובש והילד שהציל את חייו (צילום איחוד הצלה)

כשסיים עדי את הקורס חובשים של 'איחוד הצלה' לפני חודש בלבד, לא תיאר לעצמו שטבילת האש תגיע מהר כל כך. "ראיתי ילד ללא הכרה לאחר שטבע בבריכה, ביצעתי בו פעולות החייאה בדיוק כפי שלמדתי בקורס",   מספר עדי, "במקביל ניסיתי להרגיע את המשפחה המודאגת".

"ההרגשה הזו שיוצאים לחופשה 'בין הזמנים' וההכנות לפני וכמובן ההתרגשות. אין דבר שמכין אותנו מאיגרא רמה לבירא עמיקתא, הילד נכנס לבריכה והחל לטבוע חילצנו אותו מהמים וכולו היה כחול ולא נשם, בשלב זה היינו חסרי אונים עד שהגיע המלאך עדי, החיוך והקור רוח והמקצועית שהפגין נתנו לנו תחושה שהכל יהיה בסדר וברוך ה כך היה", מספרת האם,

עדי קניאס, שהשבוע זכה לפגוש את המשפחה ואת הילד שהציל את חייו, אמר: "בחיים לא חשבתי שאתקל במצב כזה, בטח לא כשאני בהכנות של שבת בבית ברוגע. לכל חובש יוצא להיתקל במצב הדורש החייאה, אבל לא החייאה על בן שנה ושבעה חודשים שטבע בבריכה כשההורים לחוצים ודואגים לבנם".

לאחר ביצוע ההחייאה, הילד פונה כשהוא חוזר למצב הכרה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים 'העמק' שבעפולה. בצאת השבת ההורים התקשרו לעדי וביקשו להודות לו על שהחזיר את בנם לחיים. עדי הגיע לבית החולים ונפגש עם הילד וההורים, המפגש היה מרגש עד דמעות, הורי הילד הודו לעדי על שהציל את בנם.

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים לכלל האזרחים לפקוח עין ולא להשאיר ילדים בקרבת בריכות מלאות במים (בפרט בריכות ביתיות) ללא השגחה צמודה, ובסיום השימוש בבריכה ראוי ומומלץ לרוקן את המים בכדי למנוע אסונות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות