fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעל עסק, שמור על התדמית שלך

בעולם שבו בעיה קטנה של לקוח עלולה להפוך לסערה גדולה ברשת, גם עסקים חייבים לעמוד על המשמר ולשמור על תדמיתם
בתיה וייסמן (צילום: יניב בן יהודה)

מאת: בתיה וייסמן 

1. אתרו את ערכי המותג הבעייתיים ואת אלו שתרצו לשדר: יש לחשוב לפני שמתחילים: האם קיים גורם אשר פוגע בתדמית המותג שלכם? בהתאם למסקנה, תוכלו לנסות ולפתח את התדמית האידיאלית אשר הייתם רוצים שתהיה לעסק.

2. היו קשובים, מודעים ופעילים בשטח: חלק אינטגראלי מתדמית המותג היא תגובתו ללקוח. עסק שיתעלם מרחשי הקהל ולא יביע כל רצון להשתפר, יאבד לקוחות פוטנציאליים (ולא פחות גרוע מכך – עובדים פוטנציאליים). רק אם תאפשרו לתגובות השליליות להגיע ותנהגו במדיניות אוזן קשבת, תוכלו להתחיל לשפר ולהשתפר. הקפידו להתמודד עם תפיסות שליליות ברגע שהן מתעוררות, במיוחד בכל הנוגע לשירות. הקפידו להעניק משוב פעיל לפניות מלקוחות, בכל הערוצים שלכם, ובעיקר בערוצי המדיה החברתית שחשופים לציבור הרחב. זכרו כי כפי שהמדיה החברתית מהווה כלי להתפשטות של מיתוג שלילי – כך היא יכולה (ואמורה) להוות גם כלי לתיקון תדמיתכם.

בתיה וייסמן (צילום: יניב בן יהודה)
בתיה וייסמן (צילום: יניב בן יהודה)

3.  אותה גברת, בשינוי אדרת – השתמשו בהיבטים ויזואליים: "השינוי מתחיל מבפנים" היא אימרה חשובה בדרך להשגת המטרה, אך לעיתים, גם החיצוניות יכולה לעזור. במקרים רבים, הנראות של המותג – לוגו, צבעים בולטים וגרפיקה קבועה, יכולה ליצור קונוטציות מסוימות (שליליות/חיוביות), גם כאשר הגורמים אשר יצרו מלכתחילה את אותן קונוטציות כבר השתנו לחלוטין. לכן, במידה שהעסק שינה כיוון תדמיתי, או שסתם הגעתם למסקנה כי הוויזואליה הנוכחית לא עושה טוב – כדאי לשקול לשנות גם את השפה העיצובית.

4. קיימים היבטים חיוביים? שקפו אותם: העסק שלכם עושה טוב לאנשים? יש לכם אוסף של לקוחות מרוצים? המותג עובר מהפך תדמיתי? אין סיבה שהציבור לא יידע על התהליך. אל תצפו מהלקוח פשוט לזהות את השינויים שעוברים על המותג שלכם, ספרו לו עליהם. ללקוחות ולציבור ניתן לשקף כל צעד בדרך לשינוי התדמית: חילופי בעלי תפקידים, עבודה על מוצרים חדשים, לוגו ועיצוב חדש, מסרים שיווקיים, ספקים חדשים וכדומה. תדמית חדשה לא מגיעה ביום אחד, והיא תוצאה של בנייה זהירה ושיקוף מתמיד של התהליך. וכן, במקרה הזה יחסי ציבור זאת לא מילה גסה. במידה שהצלחתם בכך, מומלץ לשקף זאת גם לאנשים אותם תרצו להעסיק. כך, במהלך שיחת גיוס תוכלו לספר על סקרי דעת קהל שמציגים אתכם באור חיובי וגם לשקף את הצפי לשנים הבאות.

© הכותבת היא מנהלת תוכן ב-AllJobs

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות