fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האיטלקיה הקטנה מעפולה

הפיצהיולו רינו גליאנו, בדיוק שקד על הבצק כשהטלפון צלצל מהאקדמיה הגבוהה לבישול שבה הוא מלמד, התקשרו וביקשו ממנו לקחת תחת חסותו, צעיר ישראלי הרפתקן (ליאור בר), שמשוגע על אוכל איטלקי ומעוניין להגיע למילאנו, כדי ללמוד על תורת הפיצות האיטלקיות. תכירו את הסיפור המופלא מאחורי מסעדת רינו מילאנו הכשרה בשכונת רובע יזרעאל בעפולה
ליאור בר (צילום עצמי)
ליאור בר (צילום עצמי)

“המאסטרו”, כך הוא מכונה בפי כל, השיב בחיוב וביקש שיודיעו לצעיר להתייצב אצלו וכך היה, לא ברור מה היה בצעיר מלא הלהט, ששבה את ליבו של מאסטרו רינו, אולי היתה זו החוצפה הישראלית, אולי הייתה זו התשוקה לבישול איטלקי, אולי היה זה הרעב העצום ללמוד, אבל תוך זמן קצר מתחילת השיעור הראשון, עצר רינו את הכל, סגר את ספרי הלימוד של האקדמיה, נעלם לדקות ארוכות וחזר עם מחברת מרופטת וישנה, ביקש לשבת ואמר "מה שלמדתי אותך בשעה הראשונה… תשכח, המתכון שבמחברת הגיע מסבי, שהעביר לאבי שהעביר לי, אני היחידי שיש לו את המתכון. עכשיו, אני רוצה שגם לך".

ליאור בר (צילום עצמי)
ליאור בר (צילום עצמי)

מאסטרו רינו לימד את הצעיר הכל, איך בחורים גבינת מוצרלה אמתית, אילו הן העגבניות האיטלקיות האיכותיות ביותר ומדוע אינו מוכן להתפשר על הקמח הטוב ביותר: סוד הפיצה טמון בקמח, בתהליך ההכנה והתפחת הבצק, הסביר המאסטרו והוסיף כשזמן ההתפחה הוא ארוך כך הטקסטורה, המרקם והטעמים של הפיצה יהיו מושלמים והפיצה תהיה קלה לעיכול.

הצעיר בלע הכל בשקיקה. הוא הקשיב ורשם והביא את כל התורה עמו חזרה לעפולה, לאחר חודשים ארוכים של תכנון' מסעדת רינו מילאנו נפתחה לפני כחצי שנה בשכונת רובע יזרעאל בעיר.

מסעדת רינו מילאנו, נקראת כך, כמחווה לאיש מיוחד, שהפך עם השנים לחבר ולבן משפחה. המסעדה נאמנה למתכון המשפחתי של רינו ולתהליך ההכנה שלו.

האוכל מיוצר כולו במסעדה, מחומרי הגלם האיכותיים והמשובחים ביותר. הפסטות מיוצרות מול עיניהן של הסועדים בחדר פסטה הממוקם במרכז המסעדה, עשויות מביצים טריות ומקמחים מיוחדים לפסטה המיובאים מאיטליה. הדגש במסעדה הוא המומחיות על  פיצה ופסטה טרייה וטאבון ייחודי לפיצות שיובא במיוחד למסעדה. גודל המסעדה כ – 250 מ"ר  ויש בה גם חדר פרטי לאירועים וימי הולדת כמו כן דלפק אקספרס ל-TAKE AWAY

-ליאור למה מסעדה איטלקית בעפולה?

"כאחד שעסק בתחום הבניה כל חיי, האהבה שלי למטבח הייתה שם מאז ומתמיד, מאז שאני זוכר את עצמי אני מבשל, מטייל  וחושב קולינריה, כשהמטבח האיטלקי תמיד היה הפייבוריט. תמיד ידעתי שיום יבוא ואעשה עם התשוקה האדירה הזו משהו והרגע הגיע. כחובב קולינארי מושבע תמיד נאלצתי לצאת מהעיר על מנת ליהנות מאוכל טוב וכמוני עוד רבים. כשנפלה ההחלטה לפתוח מסעדה, לא היה צל של ספק שזה יהיה בעפולה עיר הולדתי, ובפרט שהמסעדה תהיה כשרה על מנת לתת פתרון למרבית תושבי האזור".

-מה יש חוץ מפיצות?

"בנוסף לתפריט פיצות עשיר ומגוון, מתמחה המסעדה בחדר יצור פסטה טרייה שקוף מזכוכית במרכז המסעדה להנאת הלקוחות, אנו מאמינים בפתיחות מול הלקוח ובחומרי הגלם האיכותיים ביותר בלבד ועל כן בחרנו שכל מטבח המסעדה הכולל בתוכו את הטאבון את הפס החם לבישול הפסטות הפס הקר למנות הראשונות והסלטים וחדר יצור הפסטה הטרייה הבצקים ולחמי המחמצת המיוחדים הנאפים גם כן בטאבון הלבנים שהגיע היישר מאיטליה חשופים לכל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות