fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גלילי אותנטי

בימים אלה מלאו 3 שנים לפתיחתה של מסעדת תישרין בנצרת עילית, אחות למסעדת תישרין הוותיקה בנצרת * המסעדנים השותפים, מוסא נערה ואיחסאן גנים, מתמוגגים: "זה חוץ לארץ בלי לקנות כרטיס טיסה. יש כאן אווירה אחרת, משהו שונה"
נערה וגנים אל מול נוף פסטורלי (צילום עצמי)
נערה וגנים אל מול נוף פסטורלי (צילום עצמי)

לפני 3 שנים החליטו צמד המסעדנים הצעירים מנצרת, מוסא נערה ואיחסאן גנים, לפתוח עוד מסעדה במתחם דודג' סנטר. עבור השניים, שניהלו במשך עשור מסעדה מצליחה בשם תישרין, באזור המעיין בנצרת, הדבר היה בבחינת סיכון גדול. למסעדה החדשה הם קראו בשם המנצח: תישרין, זה שהביא להם אלפי לקוחות מרוצים מכל קצווי הארץ.

נערה וגנים אל מול נוף פסטורלי (צילום עצמי)
נערה וגנים אל מול נוף פסטורלי (צילום עצמי)

"רצינו להתפתח, לגדול, המסעדה החדשה זה לוקיישן אחר, מקום אחר, שונה מאוד מהמסעדה המקורית, שהיא מקום קטן ואותנטי, המסעדה החדשה ממוקמת מול נוף מדהים, מרפסת, שמש, תפריט שונה, המסעדות משלימות אחת את השנייה", אומר מוסא נערה. גם איחסאן גנים מתלהב: "זה חוץ לארץ בלי לקנות כרטיס טיסה. יש כאן אווירה אחרת, משהו שונה", הוא אומר.

השניים פתחו את המסעדה החדשה בשיא ההצלחה של המסעדה הוותיקה, "זיהינו את הפוטנציאל בעיר נצרת עילית ובמיקום המנצח של המסעדה", הם אומרים. המסעדה מכילה 150 מקומות ישיבה, כולל מרפסת מול נופה המדהים של נצרת, נגיש לכולם, ידידותי לסביבה, אפילו תפריט מיוחד לחולי גלוטן יש בו, לאחר שעבדו בשיתוף פעולה עם דיאטנית של קופת חולים מכבי והתאימו את התפריט איתה במשך כמעט שנה שלמה. המקום מותאם גם לאירועים וגם לקייטרינג.

נערו וגנים נחשבים לסוג של סלב מקומיים, זו הסיבה שסלבים מכל הארץ מתחברים למקום ומגיעים להתחכך איתם. בימים אלה בדיוק, מציינת המסעדה במתחם דודג' סנטר בנצרת עילית 3 שנים וגם בחלומות הכי אופטימיים שלהם, הם לא חלמו שהקליטה תהיה כל כך קלה והציבור יתאהב במקום שלהם.

מאז פתיחת המסעדה החדשה הם מחלקים את זמנם בין שתי המסעדות, מקפידים לגלות נוכחות בשתיהן, כדי להיות קרובים ללקוחות שלהם. "אוכל מקרב בין כולם, יהודים וערבים, דרוזים, נוצרים ומוסלמים", זהו המוטו שלהם.

-מה הבדל בתפריטים של שתי המסעדות?

מוסא: "יש דברים משותפים, חומוס, טאבולה, דברים בסיסיים. במסעדה בנצרת הקונספט הוא טאבון, במסעדה בנצרת עילית הקונספט הוא גריל. לקחנו מנות ביסטרו, שיחקנו איתן, זו הזדמנות לאנשים לבוא לאכול משהו אחר".

-וזה תפס?

איחסאן: "לשמחתנו כן. באים לכאן אנשים מעפולה, מכל הסביבה. באים לגלות משהו חדש. המסעדה הפכה למוקד בילוי אזורי. גם אם אנשים לא ממש רעבים, הם באים לאכול סלט, לשתות בירה ולדבר".

מסתבר שגם הסלבים הגדולים קלטו את המקום ונוהרים אליו, לטעום מהמטעמים המופלאים שלהם. רשימה חלקית: בר רפאלי, ריטה, אביב גפן, אייל גולן ועוד. רק בשבוע שעבר ביקר במקום השחקן ההוליוודי צ'אק נוריס, שאכל, התלהב ושיבח. "אני חייב לפרגן לקוסמטיקאית הבכירה אורית אהרון, שהסלביות מגיעות אליה לטיפול ולא מוותרות על ארוחה אצלנו", אומר מוסא.

-מה הוא הסוד המקצועי שלכם?

מוסא: "האדמה. חומרי הגלם שלנו גליליים, חלקם צומחים ממש אצלנו מחוץ למסעדה, אלו מנות גליליות אותנטיות. אין לנו יותר מדי חומרי גלם, הכל מאדמת הגליל, גם הבשר שלנו גדל כאן בגליל, מגדלים אותו באהבה, הבשר טרי, איכותי, אנחנו לא מחפשים להתחכם באוכל שלנו. הסוד הוא פשטות. אם הבשר שלך לא טוב, איך המנה תצא טעימה?".

-כשפתחתם את המסעדה השנייה לא היה חשש שזה לא יתפוס?

איחסאן: "ברור שהיה חשש, ההצלחה אינה נצחית. צריך לשמור על רמה גבוהה, לעבוד קשה, האמנו שיש לנו בסיס חזק של לקוחות, קהל יעד גדול, האמנו שנעשה משהו שונה, שישלים את המסעדה הראשונה, נקטנו בצעדי מנע כדי שזה לא יפגע במסעדה בנצרת, בנינו תפריטים שונים, זה ביסטרו הראשון במגזר הערבי בצפון ואולי גם בארץ. רוב המנות בשתי המסעדות לא דומות, רצינו לתת כמה שיותר גיוון ללקוחות שלנו".

-מה הלאה?

איחסאן: "כרגע אנחנו פה, לא חושבים רחוק, אנחנו כל הזמן מקבלים הצעות לפתוח מסעדות, אפילו מחוץ לארץ, מי יודע, אולי בעתיד תהיה רשת מסעדות תישרין, אבל כרגע זה רחוק מאתנו".

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות