fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בן עשר מבית שאן לא לומד במשך חודשיים

"הנהלת בית הספר החליטה להעיף את הבן שלי. הוא עבר התעללות נפשית קשה. האשימו אותו בגניבת כסף, ערכו לו חיפושים, האשימו אותו בדברים שלא עשה", מאשימה אמו ל'. השבוע הוא שב ללימודים אחרי שהועבר לבית הספר אחר
לקח את הקטין לביתו ( צילום אילוסטרציה: פאנתרמדיה)
לקח את הקטין לביתו ( צילום אילוסטרציה: פאנתרמדיה)

במשך חודשיים ישב התלמיד א', בן העשר, מבית שאן בבית, בשל חילוקי דעות בין הוריו להנהלת בית הספר. בבית הספר סברו שהתלמיד צריך לעבור ללמוד בבית ספר לחינוך מיוחד, ההורים טענו כי הוא יכול וצריך ללמוד בבית ספר רגיל. רק השבוע הסתיימה הפרשה, לאחר שא' שובץ ללמוד בבית ספר אחר, אבל רגיל.

"הנהלת בית הספר החליטה להעיף את הבן שלי. הוא עבר התעללות נפשית קשה. האשימו אותו בגניבת כסף, ערכו לו חיפושים, האשימו אותו בדברים שלא עשה, בסופו של דבר ואחרי חמישה חודשים ללא מסגרת חינוכית קלטו אותו בבית ספר יסודי אחר בעיר", מאשימה אמו ל'.

לטענת האם, הכל החל לפני כשלוש שנים, לאחר שהתבקשה לקחת את בנה לאבחון דידקטי. "לאחר האבחון הוא קיבל הקלות כמו תוספת זמן במבחנים וצילום החומר, אבל מאותו הרגע שביקשתי את ההקלות הכל השתנה", מספרת ל' ומביאה שורה ארוכה של דוגמאות.

ועדת השמה בעיריית בית שאן קבעה כי התלמיד צריך לעבור לבית ספר לחינוך מיוחד. הילד נותר בבית. "התפטרתי ממקום העבודה שלי כי לא היה מי שיישאר עם הילד", מספרת ל', "הוא נותר ללא מסגרת, הפערים החינוכיים והחברתיים רק העמיקו".

ההורים ערערו על החלטת הועדה העירונית. ועדה במשרד החינוך מחוז הצפון קבעה כי הילד כשיר ללמוד בבית ספר רגיל. "לצערי סימנו אותנו, עברנו תקופה לא פשוטה, אבל אני שמחה שכל זה מאחורינו ולילד יש עכשיו מסגרת", אומרת האם.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא נבדק, טופל ומוצה. הילד שובץ בבית הספר תומר בישוב. המחוז פעל באופן תקין וראוי. לגבי התנהלות ביה'ס, הנושא בשלב של הפקת תובנות ולמידה מתקנת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות