fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה אחרי עשור: אושרו לבנייה 50 יחידות דיור מוגן

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, ביקר היום בשכונות ארמון הנציב בירושלים יחד עם ניצולי שואה והודיע כי יקצה הקמת 50 יחידות דיור נוספות לדיור הציבורי עבור קשישים. כיום מפעיל המשרד 100 בתי דיור מוגן בשכר דירה מסובסד שעומד על 340 שקלים לזוג
השר אורי אריאל מדליק משואה יחד עם ניצולי השואה
טקס יום השואה (צילום: משרד הבינוי והשיכון)

בביקור שערך הבוקר  (שני) שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, בבית דיור מוגן ציבורי בשכונת ארמון הנציב בירושלים עם ניצולי שואה, הפתיע השר אריאל והודיע כי לאחר עשור בו לא החלה בנייה של יחידות דיור ציבורי לגיל הזהב על ידי משרד הבינוי והשיכון, מאשר השר הקמת 50 יח"ד חדשות בארמון הנציב, כאשר הוא מתכוון לבחון אישור הקמת יח"ד נוספות בבתי דיור מוגן ציבורי בתקציבי הממשלה הבאים.

ניצולי השואה שהתרגשו מהביקור ישבו עימו ארוכות וסיפרו לו על הקשיים כילדים בשואה ועל הטלטלה שעברה עליהם עד שהגיעו לארץ, הודו לו על הביקור וסיפרו על הדיור המוגן הציבורי.

טקס יום השואה (צילום: משרד הבינוי והשיכון)

השר אריאל אמר כי הוא שמח לראות את הבניין היפה שמעניק הרגשה של בית קבע ולא רק דירת עראי. השר סיפר לניצולי השואה את סיפור משפחתו האישי וכי אימו היא הניצולה היחידה מכל משפחתו, שנספו באוושוויץ. השר הוסיף עוד כי ניצולי שואה נפטרים כל הזמן אך אנחנו צריכים לדאוג שאלה שאתנו יקבלו את המיטב.

"לצד חובתנו המוסרית והיהודית לדאוג להם, נטפל בתקיפות באלימות נגד קשישים. לא יהיה לנו עתיד אם לא נזכור את עברנו ואת מי שעמל קשה עבור זכות קיומנו כאן בארץ. השואה הוכיחה שיש רק מקום אחד ליהודים – פה בארץ ישראל".

כיום מפעיל המשרד כ-100 בתי דיור מוגן בהם קרוב ל-11 וחצי אלף יח"ד בהן מתגוררים כ-16 אלף קשישים (רבים מהם ניצולי שואה) חסרי דירה עצמאיים – בנות 60 ובני 65 ומעלה. הבתים מנוהלים בצורה מצוינת, נותנים קשת רחבה של שירותים לבני גיל הזהב וזוכים לביקוש רב. המבנים נמצאים בפריסה ארצית. כאשר בממוצע מונים כ-80-100 יח"ד למבנה. אוכלוסיית היעד הינם קשישים ותיקים וקשישים עולים, רובם יוצאי חבר העמים ואתיופיה. הדיירים הינם חסרי דירה ומשלמים שכר דירה מסובסד בגובה של שמונה אחוז מהכנסותיהם מהביטוח הלאומי: זוג כ-340 שקלים ויחיד כ-230 שקלים לחודש.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות