fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להזדקן ליד הים

אלמוגים – דיור מוגן, הממוקם בשכונת אלמוגים בקרית ים, מקנה לדייריו את האפשרות להתגורר בפרויקט מגורים אקסלוסיבי ומעניק להם נוחות וביטחון
בטיחות וביטחון. אלמוגים (צילום יח"צ)
בטיחות וביטחון. אלמוגים (צילום יח"צ)

 

מרחק הליכה מהים, ממוקם אלמוגים – בית לדיור מוגן בשכונת אלמוגים בקרית ים. המקום משקיף אל הים הפתוח ובכל שעות היום נושבת בו בריזה נעימה, מלטפת ומפנקת. אם חלמתם לגור ליד הים, אלמוגים-דיור מוגן מגשים לכם את החלום.

הפרויקט ממוקם בבניין חדש, שתוכנן במיוחד כדי להתאימו לבית דיור מוגן. הבניין עצמו יוקרתי ואסתטי ויש בו שטחים ציבוריים רחבים, פינות ישיבה קומתיות ומרפסות קיץ רחבות. במקום 60 יחידות דיור מוגן, המבטיחות לדיירים מגורים אקסקלוסיביים, נוחות, בטחון, בטיחות, שירותי רפואה, חיי חברה תוססים ועוד.

השטחים הציבוריים כוללים חדר אוכל, לובי מפואר, מתחם חדר כושר, אולמות לסדנאות וחוגים. מנהל אלמוגים הרצל לוי (51) הוא מלונאי לשעבר, שבשנים האחרונות ניהל את מלון קראון פלאזה בחיפה. לאחרונה בחר לשנות כיוון ולעבור לתחום הדיור המוגן וכעת, הוא לומד ניהול בתי אבות באוניברסיטת בר אילן.

"מדובר בדיור מוגן חמישה כוכבים", אומר לוי השבוע, "המקום ממוקם 300 מטרים מחוף הים והטיילת המדהימה של קרית ים. מדובר במקום חדש, הכולל 60 דירות, שחלקן בנות שלושה חדרים ובחלקן שני חדרים".

בטיחות וביטחון. אלמוגים (צילום יח"צ)
בטיחות וביטחון. אלמוגים (צילום יח"צ)

בניין אלמוגים מנשא לגובה 8 קומות, כאשר בכל קומה 10 דירות. בכל קומה יש לובי קומתי ומרפסת ענקית שצופה לים, אליה הדיירים יכולים לצאת לשבת וליהנות מהנוף.

"הייחוד שלנו הוא שמדובר במקום מאוד יפה, יש לו לובי, חדר אוכל מרווח, מודרני וצבעוני, יש חדר כושר, ספרייה וחדר מחשבים, חדר חוגים והרצאות. החוגים שאנחנו נותנים, מספורט ומדריך חדר כושר, התעמלות, יוגה, אומנות, תנועה, ציור וקרמיקה. יש לנו הרצאות על פרשת השבוע, על מקומות בעולם ויש גם משחקי חברה, כך למשל בא מומחה לשחמט שמעביר הרצאות על שחמט ומשחק עם הדיירים. חשוב מאוד להפעיל את הראש ואת המוח".

מבחינה רפואית, עובדות באלמוגים אחות ועובדת סוציאלית שמגיעות למקום מספר פעמים בשבוע. "מה שמייחד אותנו בהשוואה לאחרים, זו העובדה שבדרך כלל, בדיור מוגן, נכנסים עם פיקדון ואצלנו זה תשלום חודשי, לא צריך פיקדון, המחירים הם טובים. יש לנו מחיר בדיחה עד ה-1 לדצמבר, מי שנרשם יקבל הנחה. המחיר כולל הכל ומי שבא לא צריך להוציא אגורה. מדובר בדירות, לא בחדרים, דירה בת 2-3 חדרים, לחלקן מרפסות שפונות מערבה, אוויר נהדר ונוף מדהים. הריהוט בדירה מאוד יפה והם לא צריכים להביא שום דבר, מטבח מאובזר

הדירה מרוהטת, אנחנו שמשלמים עבור מים, חשמל, ארנונה, אינטרנט ואוכל, אין הוצאות בכלל. זו כלכלה מלאה של 3 ארוחות ועוד שתי הפסקות קפה ועוגה יומיות".

הייחוד השני באלמוגים, היא ההחלטה לכלול את האוכל בתוך המחיר. "החלטנו שהדיירים לא צריכים לשלם על האוכל בעצמם ואנחנו מאוד משתדלים לכוון את האוכל לדייר עצמו. בארוחת בוקר אנחנו שואלים את הדיירים איזו חביתה היו רוצים. הרעיון שזה כמו מלון, יש בדלתות, כמו במלון, את ה'נא לא להפריע', הרעיון הוא שהם ירגישו בבית מלון חמישה כוכבים כי משם אני בא", אומר לוי.

לדבריו, אנשי הצוות הם אנשים חמים שמאוד אוהבים אנשים מבוגרים וזה מאוד חשוב. במקום דלפק קבלה שמאויש 24 שעות. "כל דייר יכול לפנות גם דרך האינטרקום וגם בדרך עצמאית לקבלה. הדלת נעולה עם אינטרקום, יש אפשרות להיכנס עצמאית עם קוד של המקום, אבל הוא תמיד מאויש בקומת הכניסה על ידי הקבלה. יש בדירה עצמה לחצני מצוקה, גם במקלחת וגם בחדר השינה והסלון והקריאה מגיעה לקבלה, שם מופיע מספר דירה והשם. יש מצלמות בכל הקומות ובשטחים הציבורים שאפשר תמיד לראות אם קורה משהו".

קהל היעד הם אנשים מעל גיל 60 ולדברי לוי, גילאי הדיירים מגוונים. "המעניין הוא, שהרבה מהם נולדו בארץ ולא מדובר בעולים חדשים. היינו מצפים שאחרי כל העליות שהיו, עדיין יש אנשים בני 80 שנולדו בארץ".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות