fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שבע שנות מאסר לתושב נתניה על התפרצות לביתם של זוג קשישים בעפולה

הנאשם, תושב נתניה וחייל סדיר בצה"ל בעת ביצוע העבירות, הואשם בארבעה סעיפי אישום: רצח, אינוס, חבלה בכוונה מחמירה והתפרצות למקום מגורים. כן הואשם באישום נוסף של החזקת סם מסוכן מסוג חשיש בביתו, לצורך צריכתו העצמית. במהלך דיוני ההוכחות בפני הרכב של שלושה שופטים תאופיק כתילי, אשר קולה ודני צרפתי, התברר כי החבלות שספג הקשיש המנוח לא היו הסיבה הישירה למותו, אלא הוא נפטר כתוצאה מדלקת ריאות בה לקה במהלך אשפוזו. כמו כן לא הוכחו יסודות משפטיים נוספים המאפשרים הרשעה בעבירה של רצח. לאור זאת זוכה הנאשם מחמת הספק והרשיעו תחת זאת בעבירת הריגה.

אשר לעבירת האונס, נקבע כי המאשימה לא הרימה את הנטל המוטל עליה להוכחת אשמה מעבר לספק הסביר. הנאשם זוכה מחמת הספק מעבירה זו והורשע תחתיה בעבירת חבלה בכוונה מחמירה.  לכך תרמו, בין היתר, פגמים באופן ניהול החקירה לדוגמא – לא נחקרו עדים רלוונטיים ולעיתים לא נשאלו שאלות מתבקשות. הגרסאות השונות והסותרות הצטרפו לקשיים הראייתיים ובכך הובילו לספק הסביר כנדרש להרשעה בפלילים, בכל הנוגע לסעיף אישום זה.  בית המשפט גזר על הנאשם מאסר של שבע שנים ופיצוי למשפחת המנוח בסך 80 אלף שקלים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות