fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות-תרשיחא: תינוק נחנק מגרגירי קוסקוס

חייו של פעוט בן 10 חודשים ניצלו במרכז הרפואי לגליל
פעוט בן 10 חודשים הובהל באמבולנס אתמול (רביעי) לחדר המיון במרכז הרפואי לגליל בנהריה במצב של כיחלון וחוסר נשימה לאחר שאכל גריסים עם קוסקוס בעת ששהה עם מטפלת בביתו בעיר מעלות- תרשיחא. המטפלת הזעיקה את ההורים וצוות מד"א, לאחר שהבחינה כי הפעוט נחנק בעת הארוחה ומתקשה בנשימה.
צוות חדר מיון ילדים החל בהחייאה, במטרה לייצב את מצבו של הפעוט בחדר הלם, כשהוא כחול עם רמות חמצן נמוכות מאוד בדמו ובהכרה מעורפלת.
באופן מידי הוחלט להעבירו לחדר ניתוח שם המתינו לו ד"ר מעיין גרובר רופא בכיר מומחה בא.א.ג. ילדים וד"ר טטיאנה ארזומנוב, מנהלת שירות הרדמה ילדים במרכז הרפואי.
ד"ר גרובר: "פגשתי את התינוק בכניסה לחדר המיון, כאשר הוצע מניידת טיפול נמרץ. התינוק הגיע אלינו במצוקה נשימתית קשה מאוד, כאשר כמעט ולא היה מעבר אוויר לשתי ריאותיו והובהל בדחיפות לחדר ניתוח שם הצטרף אליי ד"ר אייל סלע, מנהל מחלקת א.א.ג. ומיד נכנסו לקנה הנשימה עם מכשור מיוחד המחובר למצלמה תוך כדי החייאה והנשמה של הפעוט. זיהינו חסימה משמעותית בכניסה לשתי ריאותיו על ידי שני גופים זרים. הוחלט לבצע הוצאה מידית באמצעות מלקחיים אנדוסקופיות מיוחדות למקרים כגון אלו. לאחר הוצאת גרגירי הגריסים שהחלו להתפרק וחסמו כמעט לחלוטין את דרכי הנשימה, נשאבו הפרשות שהצטברו סביב האזור ותוך זמן קצר החל הפעוט לנשום בצורה סדירה ורמות החמצן בדמו עלו לנורמה. לאחר זמן התאוששות קצר, שמחנו לראות שהתינוק התעורר ושב לעצמו באופן מלא".
ד"ר ארזומנוב: "מדובר בשיתוף פעולה מהיר ורב צוותי. כל דקה עלולה לסכן את הפעוט והמורכבות נבעה בין השאר מחסימת שתי הריאות והתפרקות הגוף הזר בקנה הנשימה. עם כניסתו לחדר הניתוח הובהר כי לא ניתן יהיה להחדיר לו עירוי וישנו צורך בהליך הרדמה מורכב ומהיר כדי להציל את חייו".
לאחר התאוששות מהניתוח, הועבר הילד להשגחה במחלקת הילדים. "אנו אסירי תודה לד"ר מעיין גרובר ולצוותי הרופאים והאחיות המסורים בחדר ניתוח ובמחלקה", אמרה אמו של הפעוט. והוסיפה: "אני מבקשת להעביר מסר להורים, בעיקר לאלה שמשאירים את ילדיהם עם מטפלות. חשוב להתעדכן בכל נהלי משרד הבריאות בקשר למזון הניתן לילדים קטנים. יש סכנה בעיקר בבליעת גריסים, חומוס, אפונה, תירס וכל מזון שהילד בעיקר בשנות חייו הראשונות, עלול שלא לעכל נכון ולבלוע בצורה לקויה. קרה לנו נס גדול ובזכות הטיפול המהיר והמסור החל מחדר המיון דרך חדר הניתוח וכעת במחלקה הילד שלנו ישתחרר הביתה בריא ושלם".
ד"ר אייל סלע: "חשוב להזכיר לציבור שזמן תגובה בפרט בפעוטות מציל חיים. התגובה של המטפלת לקרוא מיד לצוות מד"א ולהבהיל את הפעוט לבית החולים הקרוב הצילה את חייו. כמו כן, חשוב וצריך להתעדכן בהמלצות איכות הסביבה המופיעות באינטרנט על אוכל, צעצועים ואמצעי הגנה לפעוטות עד גיל 3".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות