fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכללית החלה במבצע חיסונים נגד שפעת

צוותי כללית החלו במבצע חיסוני השפעת  כשהדגש השנה הוא על חיסון ילדים מגיל חצי שנה ואילך וחיסון נשים הרות שמהווה גם חיסון לילוד עד גיל חצי שנה.

כבר בתחילת ספטמבר יצאו אחיות כללית אל בתיהם של מטופלים מרותקים לביתם וחיסנו אותם ועתה נמצא בעיצומו מבצע חיסוני השפעת שמתבצע בכל מרפאות כללית ברחבי המחוז. ד"ר לילך דולב, סגנית המנהל הרפואי במחוז חיפה וגליל מערבי, מציינת כי קבוצות היעד למתן החיסון, הם בני 65 ואילך, חולים כרוניים – בעיקר אסטמטיים וחולים אונקולוגיים או חולים עם מערכת חיסונית מוחלשת מסיבות נוספות, אנשים שאושפזו בשנה שעברה בשל דלקת ריאות, עובדי מערכת הבריאות, דיירי בתי אבות ומוסדות, נשים הרות, וילדים מגיל חצי שנה ועד 12.

מומחי כללית מציינים כי חשוב שכל ילד מגיל חצי שנה עד גיל 12, גם ללא כל מחלות רקע, יחוסן כנגד שפעת. יעילות החיסון בילדים גבוהה במיוחד ומחקרים הראו כי הוא מסייע בהפחתה משמעותית של הסיכון לחלות בשפעת ולהדביק אחרים בשפעת. בארה"ב דווח על ירידה של 50 אחוז בשעורי תמותה בילדים עקב סיבוכי השפעת. שפעת עלולה להיות מחלה מסוכנת בשל סיבוכיה הגוררים דלקות אוזניים, גרון וריאות. במצבים הקשים נדרש חיסון ויש גם סיבוכים של תמותה.

מתן חיסון שפעת לילדים, שמהווים מקור הדבקה עיקרי, מהווה גם הגנה חשובה מפני תחלואה של ההורים וכן של הסבים והסבתות שמרבים כיום לטפל בנכדיהם ונמצאים כבר בקבוצת הסיכון של גילאי 65 ומעלה. מתן חיסון מפחית גם הידבקות של אחים במשפחה. למתן החיסון יש גם, בצד המימד הבריאותי השלכות כלכליות, כי בכך נמנע אובדן ימי עבודה של ההורים בשל מחלת ילדיהם או מחלה שלהם כתוצאה מהדבקות מילדיהם.

דרך נוספת לדאוג לבריאותם של הילדים היא מתן חיסון לנשים המתכננות הריון או נשים הרות. מתן חיסון השפעת בהריון ולקראתו, מבטיח הגנה משמעותית על בריאות העובר ובהמשך על הילוד, עד הגיעו לגיל 6 חודשים – רק אז ניתן לתת לתינוק עצמו חיסון. בנוסף, מחקרים שונים מעידים על אפשרות שתחלואה בשפעת של האם ההרה במהלך ההריון קשורה בסיכון מוגבר למומים מולדים. הוכח כי מתן חיסון לאישה הרה הפחית בכמחצית את הסיכון שיחלו בשפעת. כך גם פוחת מאד הסיכון ללידה מוקדמת והפלה שעלולים להופיע כסיבוך לשפעת במהלך ההריון. לכן נערכו בכללית במיוחד לעודד נשים הרות להתחסן. בכללית,מחוז חיפה וגליל מערבי דאגו למלאי של יותר מ- 170 אלף חיסונים הזמינים במאות מרפאותיה ברחבי האיזור ויוזמים פניה לקבוצות היעד.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות