fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

200 בורות מסכנים חיים בכביש 85

כביש 85 תיקון בורות
צילום נתיבי ישראל

בתחילת החודש שעבר פירסמנו בבלינקר על מצבו הקשה של כביש 85 בעקבות בורות רבים שנפערו בו בעקבות הגשמים, כאשר עיקר הקטסטרופה היא בכיוון הנסיעה ממערב למזרח, מכיוון עכו לראמה. בכביש התרחשו תאונות רבות, ורכבים רבים פשוט סובלים מנזק בשל המצב הקשה של הכביש. בזמנו הסבירו בחברת נתיבי ישראל כי "רוב הבורות טופלו ע"י סתימתם עם אספלט קר".

כביש 85 תיקון בורות
בחברת נתיבי ישראל מודעים למצב הקשה, אבל מאשימים את מזג האוויר הגשום. צילום נתיבי ישראל

גם בכיוון השני, בנסיעה מכיוון כרמיאל לעכו, מצב הכביש רע מאוד ומסכן את חיי הנהגים. בכל יום עומדים כלי רכב בצידי הכביש בהמתנה לגרר מאחר והפגיעות הן כאלה המוציאות משימוש את הרכבים. בנוסף, תאונות רבות מתרחשות כאשר הנהגים מנסים להימנע מכניסה לתוך הבורות וכך חותכים באופן פתאומי לנתיב הנוסף בשעה שמתבצעת עקיפה.

בשיחה עם מנהל מרחב הצפון של נתיבי ישראל הוא חשף כי בכל קטע הכביש ישנם 200 בורות, מספר כמעט בלתי נתפס. "חלק מהבורות תוקנו, אבל התיקון לא החזיק מעמד. יש צורך בריבוד, אבל זה עדיין לא תוקצב", הוסיף הבכיר.

כביש 85 תיקון בורות
אחד הבורות בכביש 85. נזק גדול לרכבים. צילום נתיבי ישראל

התגובה הרשמית שקיבלנו השבוע מחברת נתיבי ישראל לא מעודדת: "חברת נתיבי ישראל פועלת נמרצות לתיקון מפגעי הדרך הרבים אשר נגרמו כתוצאה ממזג האוויר החורפי והסוער שפקד את האזור העונה. כך למשל בחודש ינואר בלבד הושקעו מעל ל-1.7 מיליון שקלים לתיקונים בכביש 85 וכבישים בינעירוניים נוספים במרחב צפון. במקביל, החברה פועלת על-פי תכנית העבודה הסדורה, במסגרתה בשבוע הבא תתכנס ועדת מכרזים לאישור שמונה מיליון שקלים נוספים, עבור חידוש סלילת קטע באורך שמונה קילומטרים בכביש המדובר.

חשוב לציין, כי בזמן שיורדים גשמים וקיימת במקום טמפרטורה נמוכה מדי, לא ניתן לרבד הכביש עם חומרים חמים ויש להתאים את העבודות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות