fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

2 נקודות מתחת לאפס

עמית ביטון מעכו מתרומם מעל הגנת סכנין וכובש את השער הראשון של עכו העונה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הקבוצה פתחה את העונה ברגל שמאל כשנכנעה בביתה במחזור הפתיחה של העונה, 2:1, לבני סכנין. בעקבות ההפסד, נותרה עכו במקום האחרון בטבלה עם מינוס 2 נקודות.

רק לפני שבועיים נפגשו שתי הקבוצות: עכו וסכנין, במסגרת גביע הטוטו. אז, היתה רגלה של עכו על העליונה, והיא ניצחה, 1:2. המאמן שלומי דורה, צינן בימים האחרונים את ההתלהבות מעלייתה של קבוצתו לשלב הבא בגביע הטוטו, כשאמר: "שהתוצאות שהשגנו בגביע הטוטו לא יסנוורו אף אחד. בליגה, הסיפור יהיה אחר". אמר, וצדק.

עכו חסרה במשחק את הבלם מוחמדו סיסוקו, שהשחרור הבינלאומי שלו טרם הגיע, ואת הקשר הבלגי הצעיר דילן דמראווי, שעדיין אינו בכושר משחק.

המנהל המקצועי של הקבוצה דניאל סטאנצ'יו, שהיה מתוח ולחוץ מאוד במהלך המשחק, נראה בסיום שפוף ומאוכזב.

המאמן שלומי דורה: "אני מאוד מאוכזב, כי סכנין לא היתה יותר טובה מאתנו והמשחק הוכרע למעשה משני מצבים נייחים. הגענו ליותר מצבי הבקעה, אבל החמצנו, ככה שאנחנו צריכים לבוא בטענות רק לעצמנו. חבל, אבל צריך להסתכל על הדברים הטובים שהיו ולעבוד על הדברים הפחות טובים. איבדנו יותר מדי כדורים במרכז השדה וההגנה היתה מבוהלת וחסרת ביטחון".

במחזור הקרוב תצא הפועל עזריאלי עכו למפגש חוץ נגד העולה השנייה, מכבי נתניה (מוצאי שבת, 26.8, שעה 20:15), שהפתיעה במחזור הפתיחה כשחילצה במשחק חוץ תיקו נגד האלופה, הפועל באר שבע.

עמית ביטון מעכו מתרומם מעל הגנת סכנין וכובש את השער הראשון של עכו העונה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
עמית ביטון מעכו מתרומם מעל הגנת סכנין וכובש את השער הראשון של עכו העונה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 סטאנצ'יו: "מי שלא טוב לו, שילך לים"

ביום חמישי שעבר קיימה הקבוצה הפנינג לפתיחת העונה. האירוע נערך בקניון עזריאלי בעכו, בהשתתפות עשרות מאוהדי הקבוצה.

דניאל סטאנצ'יו, הבעלים החדש של הקבוצה, סיפר כי יש לו גיבוי מלא מראש העירייה שמעון לנקרי, בנוגע להתנהלות הקבוצה.

סטאנצ'יו: "לא באתי לפה לנהל מלחמות, וכל מי שהדרך שלי לא נראית לו, רשאי לעזוב. יש בעכו חוף ים מדהים ויש שם הרבה מקום. באתי למקום חדש, לקבוצה חדשה ויש לי חלום להפוך את המועדון הזה למועדון חזק. יש לי אסטרטגיה איך לנהל את המועדון בצורה הטובה ביותר, ומי שלא יתפקד, לא יהיה פה. מה שקרה בעבר, לא מעניין אותי. באתי לעזור ואני רוצה סביבי רק אנשים מחויבים שטובת המועדון לנגד עיניהם. אני רוצה לבנות פה קבוצה טובה שתהיה עם לב ונשמה, שהאוהדים והתושבים יהיו גאים בה".

מאמן הקבוצה שלומי דורה: "החיבור שלי עם הקבוצה נוצר מהשמיים. לפני שנתיים, כשהגעתי לפה בפעם הראשונה, עברנו מסע הישארות מרגש כנגד כל הסיכויים. בפעם השנייה שהגעתי לעכו, התחייבתי להחזיר את הקבוצה לליגת העל ועמדנו בזה. המטרה העונה היא קודם כל להישאר בליגת העל. התוצאות שהשגנו בגביע הטוטו והעלייה לשלב הבא, לא מבטיחות דבר. בליגה, הסיפור יהיה שונה לחלוטין. מהרגע הראשון, התרשמתי שדניאל הוא איש מקצוע מהרמות הגבוהות, ואין לי ספק שהוא יהפוך את הפועל עזריאלי עכו למועדון מהדרגה הראשונה בישראל. בנינו סגל עם שחקנים שרעבים ורוצים להצליח ואני מאמין בהם וביכולתם. כל אלה שהכתירו אותה כיורדת הראשונה עוד יופתעו. קיבלנו את עכו כלימון, ונעשה אותה לימונדה".

עידוד או מענק?

בעקבות החלטת מנהלת הליגה להעניק מענק בסך 250 אלף שקלים עבור העתקת ישיבת אוהדים למול מצלמות הטלוויזיה, נפגש השבוע בעלי הפועל עזריאלי עכו, דניאל סטאנצ'יו, ודרש מהאוהדים כי במשחקי הבית נגד קבוצות פחות מושכות קהל, הן יעברו לשבת ביציע המזרחי. תחילה, עוררה הבקשה התנגדות עזה מצד האוהדים, שבעיקר התלוננו על התנאים הלא נוחים ביציע המזרחי, אך כעת נראה שיש מגמה להיענות לבקשה בחיוב. אחד האוהדים הבולטים, סמי אוזן, מסביר: "אני בעד כל דבר שיכול לעזור ולסייע לקבוצה, וככה צריך לנהוג כל אוהד שאוהב את הקבוצה. התנאים ביציע המזרחי לא אידיאלים, אבל אני מאמין שאם ימצאו לכך פתרון כלשהוא, לאוהדים יהיה יותר קל לקבל החלטה. בכל מקרה, אני בדעה שלקבוצה נגרמו מספיק נזקים כספיים מכל ההתנהלות שהיתה שם עד היום, וחובתנו, כאוהדים, לחבק את הקבוצה דווקא עכשיו".

מנגד, האוהד ניר דרשר, מתנגד נחרצות לבקשה. "מדובר בדרישה לא הגיונית", הוא מסביר, "כשאני בא לכדורגל, אני רוצה ליהנות והתנאים ביציע המזרחי הם נוראיים. בקיץ אתה יושב מול השמש, שקופחת לך על הראש, מרתיחה לך את הגוף וגם מסנוורת בעיניים. בחורף אתה סופג את כל הרוחות הקרות בפנים וגם נרטב. למה שנסבול? כשאנחנו מגיעים למשחקי חוץ, האם הקבוצות האורחות נותנות לנו לשבת במקומות הטובים? לא. במשחקי חוץ אין לך ברירה, אבל במשחקי בית אתה מצפה שידאגו קודם כל לקהל המקומי".

עוד שחקן שתובע?

הקשר הבולגרי בוז'ידר וואסב, מאיים לתבוע את הקבוצה על הפרת חוזה. לדברי השחקן, לפני כחודש ימים הוא חתם על חוזה בקבוצה ואף קיבל מקדמה, דירה ורכב שכור.

לטענתו, באימון הראשון לאחר המשחק האחרון במסגרת גביע הטוטו נגד מכבי חיפה, הוא הגיע לאימון והופתע לגלות בסיומו כי מפתחות רכבו נלקחו מכיס מכנסיו וגם הרכב נעלם מהחנייה. באותו יום, הוא נאלץ לחזור לביתו שבעיר בצעידה ברגל. מאז שנלקח ממנו הרכב, הפסיק ואסב להגיע לאימוני הקבוצה. עוד טוען השחקן, כי החשמל בדירה שהשכירה לו הקבוצה, נותק ושהמועדון מבקש להכניס לדירתו שחקן זר נוסף, למרות שהוא מתגורר בדירה עם בת זוגתו.

סוכנו של השחקן אמר: "בהתחלה אמרו לי שהוא טוב ורוצים אותו ועכשיו אומרים לי שהוא לא מספיק טוב ושהוא יכול לחזור לבולגריה. ככה לא מתנהגים. אם החוזה לא יכובד, נפנה למוסדות הבינלאומיים וגם להתאחדות לכדורגל בישראל".

ואסב הגיע לעכו מקבוצת סלביה סופיה מהליגה הראשונה בבולגריה ובעבר אף שיחק במדי הנבחרת הלאומית הצעירה של בולגריה.

מהפועל עכו נמסר בתגובה: "השחקן הגיע להתרשמות בקבוצה והובהר לו שהוא יבחן במסגרת משחקי גביע הטוטו ורק לאחר מכן תתקבל החלטה לגביו. לשחקן לא היה חוזה, אלא זיכרון דברים. השחקן קיבל את כל התנאים והיחס המשפחתי והאוהב מצד המועדון, אך לא הרשים את הצוות המקצועי וגם לא התאקלם ולכן שוחרר. מאחר והוא כבר לא שחקן של הקבוצה, הוא התבקש לפנות את הדירה ולהחזיר את הרכב השכור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות