fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנת הדרוזים: "הגענו להשמיע זעקה ענקית של דרישת שוויון כאזרחים שווים"

חכ סאלח סעד בכיכר עם תושבי הגליל המערבי ציל ום ליאור ליברובסקי
חכ סאלח סעד בכיכר עם תושבי הגליל המערבי ציל ום ליאור ליברובסקי

 

כמאה תושבי הגליל המערבי משתתפים הערב (מוצ"ש)  בהפגנת התמיכה בדרוזים בכיכר רבין בתל אביב במטרה לתמוך בשכניהם. בין המשתתפים תושבי כפר ורדים, בני מושבים וקיבוצים, נהריה, עכו ועוד.

רן שוסטרמן ממושב לימן שמפגין בכיכר: "חברי חוג הגליל המערבי של מפלגת העבודה הגיעה לכיכר רבין  לתמוך בחברינו הדרוזים במאבק על השוויון ועל הדמוקרטיה הישראלית".

תושבי הגליל המערבי עלי מחמיד מערמשה ונימי לנגר מגשר הזיו,צילום רן שוסטרמן
עלי מחמיד מערמשה ועו"ד נימי לנגר מגשר הזיו (צילום רן שוסטרמן)

חבר הכנסת סאלח סעד תושב בית ג'אן  אמר הערב לבלינקר: "הרבבות שנמצאים פה הערב זאת התשובה לשקרים של ביבי ולניסיונות להפוך את ישראל למדינה מפולגת וגזענית. אני רואה פה את העדה הדרוזית שהגיעה בהמוניה וגם חברינו היהודים , שכנינו בגליל , תומכים ושותפים. היום נוצר כוח חדש, של ישראלים שמאסו בהסתה ובשנאה.

חכ סאלח סעד בכיכר עם תושבי הגליל המערבי ציל ום ליאור ליברובסקי
חכ סאלח סעד בכיכר עם תושבי הגליל המערבי ציל ום ליאור ליברובסקי

"אני גאה בעדה הדרוזית, שהחלה את המחאה הזאת והצליחה לגייס תמיכה חסרת תקדים מכל קצוות הקשת הפוליטית. אני גאה להיות חלק מהעדה הזאת, אני גאה להיות חלק מהמאבק הזה ואמשיך במאבק נגד חוק הלאום ובעד ישראל שוויונית. ביום רביעי המאבק עובר לכנסת, לדיון מיוחד ואני בטוח שחברי הכנסת שראו את הציבור הגדול הזה היום יגיעו ביום רביעי לייצג אותו כראוי".

עזאם עזאם , תושב כפר מרר, מי שהיה אסיר במצרים במשך שנים רבות , אמר לבלינקר: "הגעתי לכיכר יחד עם רבבות של חברים ומכרים מעם ישראל בכלל ומהעדה הדרוזית בפרט עטופים בדגל המדינה. הגענו להשמיע זעקה ענקית של דרישת שוויון כאזרחים שווים בין שווים. אוהבים את המדינה והישראליות בוקעת מליבינו , אך יחד עם זאת מוחים קשות נוכח הפגיעה, העלבון, ההתרפסות, ההתעלמות והניסיון לשסע. קיבלנו תמיכה אהדה ואמפתיה מכל עם ישראל כמצופה, הרגשנו תחושות נשגבות של מימוש הפוטנציאל הקבוצתי במדינה דמוקרטית. כולנו תקווה שהמחוקק יחזור לשפיות ויתקן את פסוקיו ועדיף מאוחר מאשר בכלל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות