fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי גבעת עדה: העץ עלול לקרוס ומי ישא באחריות?

העץ המסוכן (צילום: סיגל לוי)
העץ המסוכן (צילום: סיגל לוי)

חשש מקריסת עץ ותיק ברחוב האלון בשכונת יוספטל בגבעת עדה.

לדברי התושבים, כשהסתיו הולך מתקרב העץ, עלול לסכן את התושבים.

תושבת הרחוב, סיגל לוי, טוענת כי העץ מראה סימני קריסה במשך שנה , וכי למרות התרעות תושבי הרחוב לא נעשה דבר: "אנחנו יודעים שזה רק עניין של זמן עד שהעץ יקרוס, כי אנחנו שומעים חריקות, וכבר נפלו מהעץ ענפים. זה רק עניין של זמן עד שיקרוס. בחורף שעבר, בשיא הגשם והרוח, פנינו למוקד העירוני. במוקד הבטיחו לנו 'נבוא, נבוא', ואף אחד לא בא. אנחנו רואים שהעץ עומד לקרוס עלינו".

לוי הוסיפה: "פניתי לראש מועצת בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג, בוואטסאפ בנושא, והוא כתב לי שזה מקום פרטי. זה לא נכון, זו גינה ציבורית. קבלן המועצה היה כאן ולא הוריד דבר מהעץ, ועכשיו ראש המועצה מתעלם מהפניות שלי. העץ הזה קיים כבר שנים רבות, לפני שבאנו לגור כאן, ואם הוא ייפול, האחריות תהיה על ראש המועצה. יש פה ילדים שמשחקים, כסאות שיושבים עליהם בחוץ. אני גרה ממש ליד העץ, זה עץ ענקי, והוא ייפול ישר על ביתי ועל מרפסת השכנה".

העץ המסוכן (צילום: סיגל לוי)
העץ המסוכן (צילום: סיגל לוי)

חבר מועצת בנימינה גבעת עדה, שלומי סלמה, שסיגל לוי פנתה אליו, מתאר: "זומנתי על ידי תושבי שכונת יוספטל בגבעת עדה בנושא עץ מסוכן הסמוך לבתים. ילדי השכונה משחקים וחולפים מתחת לעץ המסוכן שנמצא במקום מרכזי ובולט. ראש המועצה, ללא כל אחריות וחשיבה נכונה, ענה שהדבר לא בטיפולו ושמדובר בשטח פרטי. הוא פשוט לא מכיר את המקום ומנותק מהשטח ומהתושבים ולכן הגיב כך. מדובר בשכונה ישנה וצפופה עם גינה משותפת וללא כל ספק בטיפול המועצה. בשכונה גרות משפחות קשות יום ותושבים שאינם בעלי אמצעים, והם לא יכולים לממן גיזום או כריתת ענפים באלפי שקלים. פניתי לראש המועצה בשבוע שעבר שייקח אחריות ויטפל באופן מיידי בעץ המסוכן. כתבתי לו שמניסיוני כסגן ראש מועצה לשעבר, אני יודע שזה אפשרי לביצוע בלי להשתית את עלויות הכריתה או הגיזום על התושבים. אך הוא לא נענה לבקשתי ולא התייחס לפנייתי עד עכשיו".

ממועצת בנימינה גבעת עדה נמסר: "המועצה פועלת לשמירה על בטיחות התושבים במרחב הציבורי. מבדיקה שערכה המועצה מדובר בעץ אשר נמצא בשטח פרטי בבניין מגורים משותף. באחריות התושבים לדאוג לגיזום העץ ולטיפול בשטח הגינה הפרטית המשותפת אם לדעתם יש סיכון כלשהו. אנו עומדים בקשר ישיר עם התושבת והדברים הובאו לידיעתה במספר הזדמנויות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות