בית / עמקים / חדשות עמקים / תושבים בעפולה: "נהפוך עולמות כדי שהערבים לא יגיעו לשכונה"

תושבים בעפולה: "נהפוך עולמות כדי שהערבים לא יגיעו לשכונה"

הסערה בנושא המכרזים בהם זכו ערבים בעפולה הצעירה עמדה השבוע במוקד העניינים בעיר. תושבים הבטיחו "נהפוך עולמות כדי שהערבים לא יגיעו לשכונה". כזכור, 48 משפחות ערביות זכו במכרז לקרקעות לבנייה בעפולה הצעירה, דבר שעורר את כעסם של תושבי העיר.

ענת, אמא לשתי בנות, אחת בגן ואחת בבית הספר היסודי, אמרה כי "אנחנו חלילה לא גזענים ואין לנו דבר נגד הערבים, אבל היינו מעדיפים שהם לא יגיעו לכאן. כל אחד צריך לחיות במקום הטבעי שלו. אני לא הייתי רוצה שהילדים שלי ישחקו אחרי הצוהריים עם ילדים ערבים, כדי שחס וחלילה לא נגיע למצב של התבוללות. אם לא מקפידים על הדברים כשהם עדיין קטנים, אחר כך עלולים להיות מופתעים בגדול. למה לתת לך זה פתחון?". היא טועה.

תושב העיר וחבר ועד הפעולה, איתי כהן, תקף את העירייה על אוזלת ידה בפרשה והבטיח לארגן הפגנה גדולה. "חשוב שכל תושבי עפולה יצאו מהבתים ויהיו שם לומר את דברם, לא נתנהג בהתלהמות ובגזענות, זו לא דרכנו, אבל חובתנו למחות על העוול שנגרם כאן".

איתי כהן מראשי ועד ההתנגדות בשטח המריבה  צילום: יצחק סולומון
איתי כהן מראשי ועד ההתנגדות בשטח המריבה צילום: יצחק סולומון

 

בעפולה הוקם ועד פעולה במטרה לפעול לביטול תוצאות המכרז. הועד זוכה לייעוץ משפטי על ידי עו"ד וקנין שמתכוון לפנות ליואב גלנט, שר הבינוי והשיכון ולגורמים בכירים ברשות מקרקעי ישראל. ביום ראשון תיערך עצרת מחאה שתצא ממרכז העיר לבניין העירייה.

ועד הפעולה אירגן הפגנה ביום ראשון הקרוב, מול בניין העירייה. במקום הייתה אמורה להתקיים באותה השעה ישיבת מועצה, אבל היא נדחתה. "אני צופה שיגיעו לפחות 2000 תושבים", אומר איתי כהן מועד הפעולה, "אני מקבל המון פניות מתושבים מודאגים, כולם הבטיחו להגיע ולהזדהות ביום ראשון".

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "בנסיבות הקיימות, על פי החוק, אין ואסור לרשות המקומית או העומד בראשה, להשפיע על המכרז או מאפייני המשתתפים בו, באופן כזה או אחר. זאת, על גם על פי פסיקת בג"ץ חד משמעית וגורפת, בה כל אזרח במדינת ישראל רשאי להשתתף במכרז לרכישת קרקעות, ללא הבדל דת, גזע ומין", אומרים בעיריית עפולה בתגובה לפרשה.

בעירייה מבהירים כי מדובר בקרקעות השייכות למדינת ישראל ובאחריות מינהל מקרקעי ישראל. המכרז פורסם ושווק על ידם, כמו גם מכרזים רבים אחרים. לכן יש להפנות אליהם שאלות באשר לתוצאות המכרז ו/או הכוונה לבטלו.

 

 

 

 

 

בדוק גם

אחד החזקים בהתאחדות. אבי לוי (צילום עצמי)

אבי לוי מבית שאן ימונה לסמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל

לוי נחשב לאדם יסודי ומוערך, שעשה מהפכה של ממש בליגות הנמוכות. בחודשים האחרונים קיבל מספר הצעות עבודה מפתות, שזירזו את יו"ר ההתאחדות, עופר עיני, להגיע להחלטה שהוא צריך לעשות כל מאמץ כדי להשאיר במערכת את אחד האנשים היותר מוכשרים בהתאחדות. בין לביו חיזק אבי לוי את מעמדו באופ"א, ההתאחדות לכדורגל האירופית וכיום הוא נחשב שם לאחד הכוחות העולים.

מעניקים לדוידוביץ את הפרס

פרס המורה והמחנך המצטיין ברשת אורט למורה מנצרת עילית

גיל דוידוביץ הגיע לנצרת עילית מכרמיאל לפני כעשר שנים, הוא מהנדס שעשה הסבת אקדמאית להוראה וכניסתו לתחום החינוך באה מתוך שליחות. "במסגרת המגמה מכניקה הנדסית שהוא מרכז, גיל פועל רבות לעידוד התלמידים ללמידה בתכנית טו"ב (מסלול טכנולוגיה ובגרות) ופועל להצלחתה"

2 תגובות

  1. תושבים חרדים מכפר גדעון ימ'ש מוכרים אדמה לערבים ומקבלים הרבה כסף

  2. אהרון ברק בפס"ד בג"ץ

    אהרון ברק בפס"ד בג"ץ כבר תמך(?) בהפרדה פיסית למניעת התבוללות.
    |
    נשיא בימ"ע אהרון ברק בבג"ץ 6698/95 [קעדאן / קציר] בסעיף 30 :" רבתה הכתיבה בנושא זה, תוך שהודגש, כי לעתים עשוי טיפול נפרד להוות טיפול שוויוני או, למצער, שההפרדה מוצדקת על אף הפגיעה בשוויון. בעיקר כך, בין השאר, במקום שהרצון לטיפול נפרד אבל שווה בא מקרב קבוצות מיעוט המבקשות לשמור על תרבותן ואורח חייהן, והחפצות למנוע "התבוללות כפויה" …[וממשיך השופט ברק וכותב]..אכן, מוכן אני להניח – בלי לפסוק בדבר – כי קיימים מצבים בהם טיפול נפרד אבל שווה הוא טיפול חוקי." אכן, בג"ץ טרם הורה לבטל את ההפרדה לפי מין במלתחות הברכות, ובכל זאת החשש ש"נפרד אינו שוה" לא מטריד אף אחת.
    |
    ועדות קבלה לישובים נהוגות במדינות נאורות, כגון בשוודיה ובבריטניה (-אופיר ליבשטיין במאמרו ב"הארץ" 01.12.10 ), שם הם לא יהודים, להם מותר, אבל ליהודים אסור לקיים ועדות קבלה- כך טוענים "הלוחמים בגזענות"…
    |
    לדעתי, זכותם של בני התרבות הציונית לחיים בקהילות נפרדות נובעת מזכותם, כנ"ל, להגנה מפני התבוללות: הם אינם רוצים שחנוך ילדיהם יושפע מחברים שטופי תעמולת תחנות טלוויזיה מוסלמיות שחביבות כמעט על כל הצבור הערבי בישראל. מדובר בתעמולה ארסית אנטישמית-ג'יהאדיסטית. נסיון העבר מלמד שיהודים שהיו חשופים לתכנים של תעמולת הסתה אנטישמית הושפעו להאמין בהם, כפי שכתב אחד-העם.
    |
    הציונים גם אינם מוכנים להשלמה פסיבית עם התקפנות הג'יהאדיסטית, לכן הם בוחרים לחיות בקהלה שיש בה קונצנזוס על הנכונות להקריב חיים במלחמה למען עצמאות משליטה ג'יהאדיסטית, וכדי לשמור על קונסנזוס קהלתי זה הם אינם רוצים לשתף מוסלמים בקהלתם. לפיכך, אין טעם לתבוע ממועמדים לקבלה בקהלה של ציונים שיביעו הזדהות עם ציונות/יהדות/דמוקרטיה אלא לתבוע מהם שיביעו נכונות לחנך את בניהם להקריב חיים במלחמה נגד הכחות הג'יהאדיסטיים (באופן שהמדינה מאפשרת). הן הנכונות להלחם על חופש משלטון מוסלמי, והן ממושה, הם בטויים של תרבות יחודית הראויה לשמור ולהגנה מפני התבוללות (לפחות באותה מדה שהחק מגן על התרבות של אותם אזרחים אשר בלבם תומכים בג'יהאד ומנחילים אותו לצאצאיהם).
    |
    הזכות לחיים בקהילות ציוניות לשם שמור התרבות הציונית האנטי-ג'יהאדיסטית היא זכות שמקבלת משנה תוקף עקב העובדה ששרידותה של תרבות זאת אינה מובטחת. הציונים מהוים מעוט זעיר בתוך מאות מיליונים של אדוקי ג'יהאד ששואפים לחסל את הציונות. התרבות העברית מצויה תחת איום של הכחדה עוקב להחלשותה, הן בגלל תחזיות דמוגרפיות שצופות לאוכלוסייה בתוך(!) הקו הירוק רוב ערבי בעוד כמה עשרות שנים והן בגלל הנטיה האנושית (לא בהכרח הכרתית) לברוח מהאיום שמרחף על הקבוצה בדרך של פרישה ממנה אל מקום מבטחים.
    |
    אהרן ברק, בדבריו דלעיל, הכיר באפשרות לטפול נפרד (ושוויוני) אף כשהקבוצה שמנסה להמנע מהתבוללות היא קבוצת רוב שקיומה מובטח, ולא זו בלבד אלא שהסמיך את דעתו הנ"ל על פסיקת השופט שמגר (בבג"ץ 114/78 בענין בורקאן, ס' 6) שלשונו שם התיחסה דוקא לפגיעה בפרט (להבדיל מפגיעה בקבוצה), בהיותו קרבן ההתבוללות הכפויה. לפיכך, סביר שברק ושמגר שותפים לדעה שחיים רצופי סטרס ואימה של הורים מפני אפשרות שילדיהם יושפעו בעודם באבם עד להשחתת ערכיהם התרבותיים היחודיים וכל ההשקעה ההורית-תרבותית תרד לטמיון, חיים כאלה אינם עולים בקנה אחד עם חובתו של השלטון לשמור את זכויות היסוד של כל פרט לרבות זכויותיו לחיים ללא חרדה יתרה ולבחירת אופי החנוך של ילדיו. הוא הדין בחו"ל: הכרתי זוג ישראלי שאמץ תינוק במזרח אירופה. כמקובל, ההליך הצריך את אשורו של בית המשפט. השופט, מתוך התחשבות ברצונה המשוער של האם הביולוגית, התנה את אשור האמוץ בהתחיבות של המאמצים שינחילו לבנם המאומץ את הערכים התרבותיים של מולדתו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *