fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תגידו נובי גוד לאינה מרגוליס

תכירו את אינה מרגוליס מרפאה בעיסוק, אם לשני בנים שעלתה לארץ בשנת 1992 מאוקראינה. עובדת בקופת החולים מכבי בטיפולי בית ובעבר עבדה גם בכללית. היא מאבחנת ועובדת כמרפאה גם בקליניקה פרטית של חברה. למרגוליס יש תואר בריפוי בעיסוק מאוניברסיטת תל אביב אותו קיבלה בהצטיינות.

"עליתי עם ילד בן שנתיים לקיבוץ מרום גולן שם היינו שנה. כשההורים שלי עלו לארץ עברתי לגור לידם בנתניה. עזבתי את הקיבוץ כי לא אהבתי את המעורבות של הקהילה בחיי הפרט. אני מעדיפה חיים פרטיים וזה לא קשור לסגנון החיים שהיה לנו ברוסיה. יש לי שני בנים שאחד לומד להיות מורה דרך והצעיר התגייס עכשיו לצה"ל וזוג הורים. אני עובדת הרבה שנים בתחום הריפוי בעיסוק והתחום הזה הולך ומתפתח. אני מטפלת בכל מי שסיים שיקום לאו דווקא מבוגרים, אבל רבים מהם מבוגרים. אני מטפלת בביתם של המשוקמים כאלה שעדיין קשה להם להגיע בכוחות עצמם למכון השקום לקבל טיפול. זה נכון שהחיים היום הם ארוכים יותר אך איכות החיים לא משהו".

אינה מרגוליס צילום עצמי
אינה מרגוליס צילום עצמי

מה את עושה בזמנך הפנוי?

"מרוב עבודה אין לי זמן פנוי. אני מטיילת בארץ ובחו"ל ומגדלת כלבה שחורה שאימצתי מהכלביה".

יוצאי בריה"מ נוהגים לחגוג את תחילתה של שנה אזרחית חדשה בחג הנקרא "נובי גוד". למה הוא נפוץ בקרב העולים?

"זהו חג לכבוד השנה האזרחית החדשה לפי אנחנו חיים. הוא נפוץ בקרב עולי בריה"מ כי הוא אחד החגים הבודדים שלא קשורים לחיים של המדינה הקומוניסטית בה חיינו: חג המהפכה, הניצחון על גרמניה, אחד במאי, יום האישה ועוד. זהו חג שלא שייך לפוליטיקה ויש בו רק מסיבות עד אמצע הלילה, שמחה של הילדים שלא צריכים ללכת לישון וכל הזמן אוכל טוב ומיוחד".

מה אוכלים בנובי גוד?

"הרבה מנות של מאכלים שונים. מה שבולט בעיקר הוא שבהרבה מאכלים יש מיונז. הרינג מושרה במיונז, סלט תפוחי אדמה בהרבה מיונז. משתמשים במיונז  מאחר והיה קשה להשיג אותו אז אכלו ממנו רק בחגים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות