fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר הבינוי: נעזור בשיקום שכונות בקרית אתא

יואב גלנט ויעקב פרץ (צילום: רפי עשור)
יואב גלנט ויעקב פרץ (צילום: רפי עשור)

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ערך אתמול (שלישי) סיור בקרית אתא וסיכם עם ראש העירייה, יעקב פרץ, על שיתוף פעולה נרחב בנושא שיקום שכונות ותיקות בעיר. הפגישה כללה סקירה מקיפה של תכניות התכנון והבנייה, תכנית המתאר החדשה של העיר, אזורי ההתחדשות, הסכמי הגג הכוללים בנייה של 20 אלף יחידות דיור חדשות, שיקום שכונות ותיקות והקמת מוסדות ציבור וחינוך בהתאם לגידול המתמיד באוכלוסייה.

יואב גלנט ויעקב פרץ (צילום: רפי עשור)
יואב גלנט ויעקב פרץ (צילום: רפי עשור)

השר גלנט הביע נכונות לסייע בשיקום השכונות כאשר העדיפות תינתן תחילה לערים הפריפריאליות, לאחר מכן לכל שאר הערים ולבסוף לליבת הארץ. לדבריו:" משרד השיכון מסייע כיום ל- 130,000 משפחות בכל הארץ וחשוב להחזיר את הנושא לסדר היום הציבורי ולהבין שמדובר בבעיה חברתית כלל ארצית שיש לטפל בה." עוד הוסיף כי:" השכונות החדשות יכולות להביא להתפתחות השכונות הוותיקות ואין ספק כי משרד השיכון צריך להיות שותף לכך."

לדברי ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ:" קידום תכניות אלה הינו המשך למגמת הפיתוח האורבני בקרית אתא. הקמת שכונות מגורים חדשות לצד השקעה ושיקום של השכונות הוותיקות הן חלק מתוכנית הפיתוח העירונית שמטרתה לעודד את צמיחתה הדמוגרפית של העיר ולמצות את פוטנציאל ההתיישבות בה כאשר בניית אלפי יחידות דיור נוספות יענו על הצורך הקיים ויסייעו לפיתוחה וחיזוקה של העיר אשר צפויה להכפיל עצמה מבחינת כמות התושבים בה. "

גלנט ביקר גם בקריית ביאליק  ונפגש עם ראש העיריה, אלי דוקורסקי, והנהלת העיריה. במהלך הפגישה נדונו פרויקטים להתחדשות העירונית וסוכם לבצע בדיקות היתכנות לקידום תוכניות בינוי במספר מתחמים בשכונות ביאליק דרום וצור שלום. כמו כן , תיבדק ההיתכנות הכלכלית ליישום פרויקט עיבוי בשכונת צור שלום. דוקורסקי הציג בפני השר גלנט  את פרויקט שיקום חצרות הדיור הציבורי בשכונת צור שלום, שביצעה העיריה במימון עיקרי של חברת ״עמיגור״. דוקורסקי ציין כי מדובר באוכלוסייה המתגוררת במתחמי הדיור הציבורי המורכבת מקשישים, עולים חדשים, משפחות חד הוריות ומקבלי גמלת הבטחת הכנסה.  דוקורסקי סיכם עם השר על הגדלת המשאבים שתעמיד חברת ״עמיגור״ לשיפוץ חצרות הדיור הציבורי בצור שלום.   כמו כן נדון נושא בניית תוספת יחידות מגורים בבית הדיור המוגן לקשיש בעיר.

גלנט ביקר גם בקרית ים ומסר כי הוא  מתחייב לקדם בלוח זמנים מזורז את פרויקט פינוי בינוי בקריית ים ולהשלים אותו לפחות בחלק מהשכונות כבר בתוך שנתיים. השר וצוות משרדו נפגשו עם ראש העיריה, דוד אבן צור, אשר הציג בפניהם את צרכיה של קריית ים בתחומי השיכון הבינוי . במהלך סיור   בשכונות העיר   הביע גלנט את התרשמותו מצרכיה של קריית ים והבטיח להתגייס לעזרתה ככל האפשר בכל נושא ההתחדשות העירונית תוך בחינה מחדש של הקריטריונים למתן מענקי בניה בשכונות של פרויקט שיקום השכונות.

השר גם התחייב   להשקעה מסיבית בפיתוח שכונות אלמוגים ובמיוחד בשיקום התשתיות והסמטאות בשכונה כבר  בשנה הקרובה ובהיקף של   מיליוני שקלים. מנכ"ל עמיגור יובל פרנקל אשר הצטרף אף הוא לביקור התחייב   להקצות סכום של 3.5 מליון שקל   לשיפוץ דירות עמיגור ברחבי העיר עוד השנה. פרנקל אף התחייב לשפץ   את גינת המשחקים הוותיקה גן אשר שבשכונה ג' בעיר בהשקעה של מאות אלפי שקים. אבן צור הביע את התרשמותו מהיעילות והנחישות שהפגין השר והביע את ביטחונו כי כבר בחודשים הקרובים ניתן יהיה לראות בשטח את תוצאות הביקור.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות