fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלומי: המועצה העבירה 700 אלף שקלים לכיסוי חובות עובדים

זאת לאחר שעובדי המתנ"ס איימו לפתוח בשביתה על אי העברת הכספים המגיעים להם בחוק
סוף טוב לפרשה. שלומי. (השכונה בתמונה אינה קשורה לכתבה) (צילום: אושרי כהן)
שלומי.(צילום: אושרי כהן)

עובדי המתנ"ס בשלומי איימו השבוע לפתוח בשביתה לאחר שהכספים המופרשים לתנאים סוציאליים, במסגרת החוק,  כמו קופות גמל, קרן השתלמות וביטוח לאומי לא הועברו אליהם במשך במספר חודשים. במתנ"ס שלומי מועסקים 80 עובדים.

גבי נעמן (צילום: עצמי)
גבי נעמן (צילום: עצמי)

במשך השנה האחרונה התריעו העובדים מספר פעמים על אי הפרשות הפנסיה, ואף פנו להסתדרות העובדים במרחב גליל מערבי. השבוע החליט ראש המועצה המקומית גבי נעמן להעביר 700 אלף שקלים לכיסוי החובות. אישור על כך נעשה בטלפון, בדחיפות, על ידי כל חברי המועצה, כולל חברי האופוזיציה. מתוך הסכום שהועבר, 360 אלף שקלים ינותבו לביטוחי פנסיות והיתר לחובות לביטוח לאומי.

מבדיקת "צפון-1" עולה כי המתנ"ס המקומי נמצא בגרעון של 2.4 מיליון שקלים נכון לשנת 2014. בשנה האחרונה גילו כי מצבו הכספי קשה מאוד ובשל כך לא הועברו הכספים. בנוסף, בשל מצב זה, נעמן פנה למשרד הפנים בירושלים, והתקיימה פגישה בנושא בשבוע שעבר. משרד הפנים אישר למועצה להעביר מענק מותנה למתנ"ס של 1.2 מיליון שקלים לכיסוי הגרעונות. כעת, לאור המצב הכלכלי, מנכ"ל המועצה דוד תורג'מן יפעל כחשב מלווה למתנ"ס במסגרת תוכנית הבראה.

נעמן: "המתנ"ס נמצא במצב כספי קשה מאוד. העובדים לא קיבלו את ההפרשות לביטוחי פנסיה ולביטוח לאומי. הבטחתי לכל העובדים שעד סוף השנה כל הכספים ישולמו וכך היה. משנת 2016 המתנ"ס יוצא לדרך חדשה. לא יהיה עובד אחד שהמתנ"ס יהיה חייב לו עבור הפרשות וזכויות יסוד. הגרעון של המתנ"ס מתייחס לשנת 2014, ובשנת 2015, כשזיהינו את הבעיה והתערבנו, הסתיימה שנה עם עודף תקציבי. אני פועל להעביר גם תקציב של 500 אלף שקלים לכיסוי חובות של ספקים".

עוד הסביר נעמן כי אין שום סיבה בעולם שהמתנ"ס בשלומי יהיה בגרעון. "יש הכנסות יפות, המתנ"ס מכיל מדי יום 180 ילדים. מתנ"ס שלומי ידוע כאחד המקומות הכי טובים באזור. זה עוגן תרבותי, חינוכי ולא אתן לא ליפול".

נעמן הוסיף שהוא מחזק את העובדים על הסבלנות וההירתמות להציל את המתנ"ס, ושהוא תומך בהתערבות של הסתדרות העובדים למען זכויותיהם של העובדים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות