fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שווה בין שוות

רגע לפני שעזבה את המרכז ועברה לגבעת עדה, פתחה ליאת ורדי בר את קבוצת הפייסבוק "הבנות השוות באזור" כדי להפיג את בדידותה בחופשת הלידה. מה שהחל כקבוצה של חמש חברות, הפך תוך חמש שנים למיזם ענק שמונה כיום כ-75 אלף חברות, עם קבוצות בנות ברחבי הארץ ובחו"ל, ובתכנון גם אפליקציה
התחיל בשביל החברות, נגמר כקהילת ענק. ליאת ורדי בר. צילום: איילת זיק-אל
התחיל בשביל החברות, נגמר כקהילת ענק. ליאת ורדי בר. צילום: איילת זיק-אל

 

התחיל בשביל החברות, נגמר כקהילת ענק. ליאת ורדי בר. צילום: איילת זיק-אל
התחיל בשביל החברות, נגמר כקהילת ענק. ליאת ורדי בר. צילום: איילת זיק-אל

המלאכיות של ליאת

כיאה לקבוצות המתנהלות תחת אותו גג, לכל הקבוצות אותם אמנה, חזון וחוקים. "החזון אומר שנשים ירגישו חלק מקבוצה ולא יהיו לבד, ומכיוון שהבסיס הוא מקומי, אם מישהי זקוקה למשהו, יש מישהי מעבר לכביש שיכולה לעזור, לתמוך, לעשות. קהילה עוצמתית ומחוברת יכולה לשנות את העולם. ראיית האחר, הנתינה, העשייה עבור הזולת קיימות בכל הקבוצות. הכללים: אין דיבור על פוליטיקה משום סוג, אין דיס המלצות, אין שיימינג, פרסום רק בימי חמישי והצטרפות היא על בסיס מקום מגורים".

בשטח מגלגלות נשות הקבוצה בעצמן את חזון התמיכה ההדדית. "יש פה קבוצה של מלאכיות. בכל פעם שיש צורך, הן קמות ועוזרות באופן מעורר השראה. כשדירה נשרפה בגלל קצר חשמלי לפני מספר חודשים, מצאו מיד פתרון לאמא ולילדים, אירחו אותם לשבת וניקו את הבית, רתמו בעלי מקצוע לתיקון, סיוד ושיפוץ, עזרו בקשר מול רשויות. בגל השריפות שהיה בחיפה לאחרונה משתתפת בקבוצה כתבה שהגן של חברתה נשרף על תכולתו ולילדי הגן אין לאן לבוא למחרת. בין לילה אספו בקבוצה כל מה שדרוש לגן: כיסאות, שולחנות, כלים, משחקים, ובין לילה הכל הועמס לרכבים ונסע לחיפה. בו ביום היה גן".

לפני שמונה חודשים סיימה ורדי בר תפקיד תובעני במשרד פרסום דיגיטל. "במשך שנתיים נסעתי כל יום לתל אביב. זה היה מאוד אינטנסיבי וקשה. כשסיימתי את התפקיד, התחלתי לשאול את עצמי מה עם 'השוות'. האם אני נותנת לזה לגדול בצורה אורגנית ולא מסודרת וממשיכה לעבוד בחברות גדולות? וקיבלתי החלטה להתאבד על זה, אבל לא בחוסר אחריות, אלא במקביל לחיי כמפרנסת. אין לי כל רווח כספי מניהול 'השוות'. התפטרתי והפכתי להיות עצמאית בתחום ייעוץ לחברות גדולות בנושאי קהילות. החלטתי לקחת את כל מה שלמדתי על קהילות ועל מה שאנחנו זקוקות לו בתוך קהילה ולהפוך את זה לאפליקציה שתהיה משנת חיים לכל מי שחיה בקהילה מבוססת מיקום. זה ייעל אותנו, יעזור לנו לחיות את חיי היומיום הקהילתיים בצורה הרבה יותר יעילה ופשוטה. לפייסבוק יש יתרונות רבים, אך הוא לא מקום נוח להתנהל בו. לדוגמה, קשה לחפש בו משהו שכתבת בעבר. יש כמה דברים שאני רוצה להציע. אני יוצאת לקמפיין גיוס כספים בעוד כחודש, ומהכסף שאני מקווה שאצליח לאסוף, אוכל לפתח את האפליקציה החדשה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות