fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שבי ציון ובוסתן הגליל חוזרות כחלופות להקמת מתקן התפלה

ביום רביעי הקרוב תיערך הפגנת של תושבי מטה אשר בירושלים
מפות מתקן התפלה בשבי ציון

המועצה האזורית מטה אשר ומטה המאבק כנגד הקמת מתקן התפלה בשטחיה החקלאים של המועצה יקיימו הפגנה ביום רביעי קרוב בירושלים.

ההפגנה תיערך בשעה שתתכנס הועדה לתשתיות לאומיות ותדון בקידום מפעל התפלה באחת החלופות: רגבה, שבי ציון ובוסתן הגליל, סמוך למחנה הצבאי שרגא. לטענת המתנגדים, פקידי רשות המים מתעלמים  מחוות הדעת על החלופות המוצעות להקמת מתקן התפלה באזורי תעשייה.

 במטה המאבק מסבירים כי אינם מוכנים לשלם על הכישלונות של רשות המים וכי יש חלופות  טובות יותר, כולן באזורי תעשייה שיצמצמו באופן דרמטי את הפגיעה באיכות חיי התושבים. עוד אמרו: "לא נהיה קורבנות של פקידים אדישים, אסור להיכנע לאיוולת הזו".
התושבים יוצאים בקריאה לקחת חלק בהפגנה יחד עם בני המשפחה. 
 מפת חלופת בשבי ציון.
מפות חלופת שבי ציון

IMG-20180212-WA0021

 ברשות המים מסבירים כי חסרים במקורות המים הטבעיים כ- 2.5 מיליארד קוב מים, מחסור הפוגע בעיקר בצפון הארץ, אזור אשר אינו נתמך בשלב זה במתקני ההתפלה, אך המועצה אזורית מטה אשר הופתעה לקרוא  בכלי התקשורת בדבר היציאה לדרך של  מתקן התפלה בגליל המערבי.
רשות המים ציינה  כי המתקן יהיה הגדול ביותר בארץ, בעל כושר ייצור של  100-200 מיליון מ"ק בשנה וחלק בלתי נפרד ממנו הוא להקים את כל תשתית ההולכה הנדרשת לחיבור המתקן למערכת הארצית.
המאבק כנגד הקמת מתקן התפלה בין קיבוץ לוחמי הגטאות ורגבה נמשך זה ארבע שנים. הפעילים ומובילי המאבק יחד עם ראש המועצה יורם ישראלי וסגנו משה דוידוביץ' מנסים למצוא חלופות למתקן התפלה שישרת את כל האזור אך ימנע פגיעה באיכות החיים של התושבים. חמש חלופות הציעה לאחרונה המועצה, כשהאזור הרלוונטי מתמקד בשטח הסמוך לאזור תעשייה  בעין המפרץ.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות