fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שבוע נדיר בכבישים

תאונת דרכים בעכו
האופניים של הנער מוטלות על הכביש (צילום: שי וקנין)

מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי מיום ראשון שעבר ועד יום ראשון האחרון, לא נהרג איש בכבישי ישראל. מומחי תחבורה מייחסים זאת בעיקר לעובדה כי יום כיפור חל השנה בסוף שבוע, זמן שבו נהגים רבים נמצאים על הכבישים בטיולים ברחבי הארץ.

תאונת דרכים בעכו
(צילום: שי וקנין)

מנתונים שפירסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי מתחילת השנה הנוכחית נהרגו 282 בני אדם כאשר בתחום העירוני נהרגו 118 בני אדם, עליה של 16 אחוזים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בתחום הבינעירוני נהרגו 164 בני אדם, ירידה של 13 אחוזים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. מפילוח על פי מגזרים עולה כי בקרב המגזר היהודי נרשמו 171 הרוגים לעומת 91 הרוגים מהמגזר הערבי, שמהווה עשרים אחוז מהאוכלוסייה. מתחילת השנה האזרחית נהרגו 88 הולכי רגל. על פי הנתונים עולה כי בני 65+ מעורבים בשיעור הגבוה ביותר בתאונות דרכים. הם מהווים את הקבוצה הקטנה ביותר בקרב מורשים לנהיגה, תשעה אחוז בלבד, אך מעורבים בתאונות בשיעור הגבוה ביותר יחסית של 11 אחוזים. מקום המדינה נהרגו בתאונות דרכים 33,308 בני אדם.

עם זאת מומחי תחבורה מזהירים משאננות שכן במהלך חופש סוכות צפויים המוני בני ישראל למלא את הכבישים, רבים מהם בכבישים שהם אינם מכירים ובשעות של עייפות. מומחי תחבורה ומשטרת התנועה ממליצים לנהגים להימנע מנסיעות ארוכות ומעייפות, להקפיד על הפסקות ולנהוג במשנה זהירות בכבישים לא מוכרים.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות