fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ריצת אמוק לתעודת בגרות"

לא כולם היו תמימי דעים בישיבת מועצת העיר האחרונה שדנה בין השאר בשיעור הזכאות לבגרות בנתניה, שנמוך באופן משמעותי מהנתונים של יישובי הסביבה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

בדיון על דוח מבקר העירייה שנערך במסגרת ישיבת מועצה העיר האחרונה, נדונו מאמציה של העירייה בנושא שיעור הזכאים לבגרות.

על פי נתוני משרד החינוך, עמד שיעור הזכאים לתעודת בגרות בנתניה השנה על 69.33 _ עלייה של יותר מ~4 אחוזים לעומת השנה הקודמת, אך נמוך בשיעור ניכר מהישגיהם של תלמידי היישובים הסמוכים.

חבר המועצה עו"ד אדיר בנימיני בירך על השקעת המשאבים של עיריית נתניה בתחום, אך סייג: "קיימת מחלוקת קונספטואלית לגבי הנושא הזה. נראה שמערכת החינוך הפכה בעקבות ריצת האמוק לכיוון תעודת הבגרות למעין מסלול מרוצים. במקום לעודד את התלמידים להתמסר ללימודים ולפתח סקרנות אינטלקטואלית, מעודדים אותם להצליח אישית ולהתמקד רק ברכישת הידע שעשוי לעזור להם לעבור את המכשולים של בחינות הבגרות. במרדף הבלתי פוסק אחרי בחינות הבגרות, פספסה המערכת את היסודות; יהיה מאוד נחמד אם כל תלמידי נתניה יצליחו בשאלות התחביר בבגרות בלשון, אך מה התועלת בכך אם לא טרחו ללמד אותם להתבטא ולדבר בצורה נכונה בכתב ובעל פה בלי שגיאות?! בגרות תמיד ניתן להשלים, אבל יסודות שלא מוקנים בגיל הזה קשה מאוד להקנות לאחר מכן, וכאן המערכת שוגה לטעמי קונספטואלית במשאבים שהיא מקצה. הקניית ידע, עידוד סקרנות אינטלקטואלית ויצירת אהבה ועניין בחומר הנלמד, יביאו בסופו של דבר תוצאות טובות יותר מאשר שינון רובוטי של החומר למבחני הבגרות".

יש לציין כי בקרב תלמידי נתניה יש אחוז משמעותי של חרדים שהבגרות היא לא בסולם העדיפות שלהם. בעירייה אומרים כי אם לא היו כוללים בנתונים את התלמידים החרדים, שרובם אינם ניגשים לבגרות, הממוצע הכללי של תלמידי העיר היה גבוה יותר.

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, ד"ר אביטל לאופר, התייחסה לדבריו של בנימיני: "אם נחשב את שיעור הבגרות ללא הדתיים, הנתון יעמוד על כ~80 אחוז… בגרות היא לא חזות הכל והחינוך לערכים הוא משמעותי בשבילנו. כך פתחנו מגמות חדשות שאינן נכללות במקצועות הבגרות, שתלמידים אוהבים ומוצאים בהם עניין כמו דיבייט, יוניסטרים וטכנולוגיות חדשניות".

ראש מנהל החינוך, טובה דולב, הציעה לקרוא לחרדים לגשת לבחינות הבגרות. "כמו כן, יש לשקלל את תוצאות הבחינות של העולים החדשים. שיעור הזכאות לבגרות הוא התדמית של העיר. בחמש השנים האחרונות חלה עלייה בשיעור הזכאים. עיריית נתניה משקיעה משאבים בסייעות, תומכות למידה, תוכניות וחוגים".

העיקר התדמית? ד"ר אביטל לאופר, מרים פיירברג~איכר ומנהל ש"י עגנון מנחם פנטלקה (צילום: רן אליהו)
העיקר התדמית? ד"ר אביטל לאופר, מרים פיירברג~איכר ומנהל ש"י עגנון מנחם פנטלקה (צילום: רן אליהו)

תמונה: ד"ר אביטל לאופר ראש העיריה מרים פיירברג ומנהל שי עגנון מנחם פנטלקה צילום רן אליהו

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות