fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רותם ינאי: חופש דת לא צריך לפגוע במנוחת התושבים

סגן ראש העירייה פועל בימים אלה במלוא המרץ לקדם את חוק המואזין בגרסתו המחמירה: המשטרה תפשוט על מסגדים מרעישים ותחרים רמקולים

 

סגן ראש העירייה והמועמד לראשות עיריית כרמיאל, רותם ינאי, מיוזמי ומקדמי חוק המואזין, ייצג ביום שלישי השבוע את יישובי הגליל בוועדת החוקה בכנסת, שדנה בהצעת החוק. ינאי פועל בנושא בחודשים האחרונים יחד עם נציגי רשויות נוספים באמצעות חברי הכנסת מוטי יוגב ודוד ביטן.

חוק המואזין אושר בקריאה טרומית בתחילת הכנסת הנוכחית. כעת, אחרי תקופה ארוכה של הקפאה, חוק המואזין חוזר לדיונים במתכונת מחמירה ביותר. במסגרת הגרסה המתגבשת, המשטרה תפשוט על מסגדים מרעישים ותחרים רמקולים. בנוסף, הקנס על רעש יהיה לפחות 10,000 שקלים.

רותם ינאי בכנסת צילום פרטי
רותם ינאי בכנסת צילום פרטי

 

ינאי: "אני שוקד בחודשים האחרונים על הצעת החוק בעקבות תלונות רבות המגיעות אליי מתושבים על רעש מטריד ובלתי סביר העולה מבתי תפילה בכפרים שמסביב לעיר, גם בשעות הבוקר המוקדמות וגם בלילה, רעש שמטריד את מנוחתם ופוגע באיכות חייהם".

החוק המוצע, מסביר ינאי, מביא תפישת עולם, לפיה חופש הדת אותו הוא מכבד ומעודד לא צריך לפגוע בשנתם, מנוחתם או באיכות חייהם של אזרחים. הוא מציע כי בבתי תפילה יוגבל השימוש במערכות כריזה בשעות הלילה, כשביתר שעות היום תופעל מערכת הכריזה רק בהתאם לחוק הקיים בנושא רעש בלתי סביר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות