fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוכבים בנעם

נעם סאלח (צילום: פרטי)
נעם סאלח (צילום: פרטי)

מסע האופניים "רוכבים בנעם" לזכרו של נעם סאלח, תושב פרדס חנה- כרכור יתקיים ביום חמישי הקרוב,  בשעה 17:00 זה השנה ה-11. המסע ייצא מרחוב המייסדים 162 שבשכונת יובלים.

סאלח נהרג לפני 15 שנים, ב-21 ביוני 2002, בהיותו בן 16, מפגיעת משאית, שהתרחשה כשיצא בערב על אופניו מביתו שבפרדס חנה כדי לחגוג את היום הראשון של החופש הגדול. הוא היה השלישי מבין שלושה ילדים במשפחת סאלח. משפחתו בחרה להנציח את זכרו במסע אופניים לזכרו המוקדש למלחמה בתאונות הדרכים, ומתקיים מדי שנה במועד מותו או סמוך לו.

השנה מתקיים המסע בדיוק בתאריך שבו נהרג. המסע כולל, כמדי שנה, את שני המקצים הקבועים, מקצה קצר באורך של כ-8 קילומטרים ומקצה ארוך באורך של כ-15 קילומטרים, בהם עוברים הרוכבים בנופי הטבע הפראי הקרובים לפרדס חנה כרכור. בשנה שעברה השתתפו במרוץ, שהפך למסורת, כ-300 רוכבים. ההשתתפות חופשית.

נעם סאלח (צילום: פרטי)
נעם סאלח (צילום: פרטי)

שולי סאלח, אמו של נעם ז"ל, ביקשה להודות לכל החברות והאנשים שעוזרים לנו בהתארגנות והלוגיסטיקה של המסע. "ביניהם אני יכולה למנות את חברת לומינס, חצב, כסלו תחבורה אליאנס, יפאורה, רדיו 90FM, פעלטון ועוד. השנה תרמה לנו המועצה המקומית פרדס חנה כרכור שלטי חוצות. חברת מדוושי ישראל מסמנת את השטח ומביאה את האופנים שאנשים יכולים להשאיל לצורך המירוץ. את האופנים מקבלים ברישום מוקדם, כי הכמות שלהם מוגבלת.  כמובן שמי שרוצה לבוא ולהשתתף על אופניו הפרטיים, מוזמן לעשות זאת. בשנה שעברה הגיעו קבוצות רוכבים מקצועיים עם אופניהם".

מטרות המסע נראות השנה רלוונטיות מתמיד, לאור מגמת העלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל שמאפיינת את השנים האחרונות. סיבות אפשריות שונות לעלייה הזאת, וכפי הנראה, הסחות דעת של נהגים והולכי רגל, שהולכות ומתרבות בעולמנו רווי המסכים והסמארטפונים, משחקות בה תפקיד. אבל מכל מקום, ברור שרוכבי אופניים היו ונותרו אוכלוסייה פגיעה וחשופה במיוחד לספוג פגיעה קשה ואף קטלנית בשל תאונה. שולי סאלח מתארת: "הצבנו לעצמנו מטרה של קידום המלחמה בתאונות הדרכים. בכל שנה אנחנו שומעים על הרוגים בתאונות ואנחנו מקווים שזה המקרה האחרון, ובכל שנה זה קורה שוב. האופניים החשמליים, שנכנסו בשנים האחרונות לשימוש, גם בקרב ילדים, רק מחמירים את המצב. הורים, שימו לב לילדיכם, לצורת הנהיגה והרכיבה שלהם. הימנעו מלתת אופנים חשמליים לילדים בגיל צעיר, ושכולם יחזרו הביתה בשלום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות