fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: בן גוריון כמו שלא הכרתם

ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי התעורר בוקר אחד, כהרגלו, בארבע בבוקר, קיבל השראה והחליט על מהפך. אי התנועה שמחבר בין קרית מוצקין, קרית ביאליק וקרית ים בשדרות בן גוריון הולך להפוך למרכז החדש של העיר, ועוד לא אמרנו מילה על הפארק המרחף. אז נתראה בשדרה
כך זה ייראה בקרוב. טיילת בן גוריון בקרית מוצקין (הדמיות: ארד אדריכלים)

 

עיריית קרית מוצקין הוציאה השבוע למכרז ספקים את פרויקט הקמת טיילת בן גוריון. במהלך השנה נערכה הגרלה בין האדריכלים שיופקדו על עיצוב ותכנון הטיילת. הזוכה: חברת ארד אדריכלים ובעליה אביתר דהן מקרית מוצקין בשיתוף האדריכל לירן יהודה שוקרון.

בשנים האחרונות עוברת קרית מוצקין תנופה של פיתוח והתחדשות. כחלק ממגמת הצמיחה החדשה, החליטה העירייה לצאת במהלך שיהפוך אי התנועה המרכזי בעיר שמחבר בין קרית מוצקין, קרית ביאליק וקרית ים ללב החדש של העיר, כזה שישלב בין חיי קהילה למרכז מסחרי משגשג.

ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי התעורר בוקר אחד בשעה 04:00, קיבל השראה והחליט: בשדרות בן גוריון ייבנו טיילת ומרכז מסחרי שוקק חיים עם בתי קפה באווירה אירופית. לצד הטיילת נבנה בימים אלו בית העירייה החדש, שיעתיק את מקומו משדרות גושן, ולצידו הולך ומוקם קומפלקס ענק של שירותי בריאות מכבי.

בית העירייה החדש יהיה בניין של ארבע קומות, כ-3500 מ"ר, ואגפי העירייה השונים יקובצו בו. הבניין יחופה בזכוכית והוא יכלול לובי ועמדת קבלת קהל מפוארת. אלמנטים דקורטיביים של כיתובים תנ"כיים יקבלו את פני הבאים. בניין העירייה החדש, הקומפלקס של מכבי בשילוב הספרייה העירונית, הקיימת במקום, ייצרו את כיכר העיר שתשתלב עם הטיילת החדשה.

הצפי הוא שבעוד כשנה, בתום הבנייה, יעברו ברחוב הזה עשרות אלפי אנשים ביום. מי שעוד עשוי להרוויח מהמהפך הזה הוא הרבמ"ד הסמוך שלידו ייבנה קומפלקס מסחר ומשרדים בשטח של 5000 מ"ר.

כמה עולה דירת 5 חדרים בקריות?

צורי שבע רצון

חיים צורי [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]
חיים צורי [צילום: ראובן קפוצ'ינסקי]
קרית מוצקין הפכה בשנים האחרונות לעיר מבוקשת בשל איכות החיים שבה: השטחים הירוקים, הפארקים, מפעלי התרבות והפנאי, כשבראשם כמובן החי~פארק והיכל התיאטרון.

צורי נשמע מרוצה השבוע מקצב התקדמות הבנייה. הוא לא הניח לאף גוף תכנון לעמוד בדרכו להשגת המטרה. צורי: "הפרויקט מתקדם בקצב טוב. לקח כמעט שנתיים של פיתוח תשתיות, השקענו לא מעט כסף. כרגע הטיילת הוצאה למכרז לזכיין שינהל את הפרויקט, והוא זה שישכיר את המסעדות והדוכנים. בשדרות בן גוריון יהיה מהפך. זה יהיה מרכז העיר של קרית מוצקין, לבילוי, פנאי וחברה. אני רואה בחזוני תושבים מבקרים בספרייה העירונית ויושבים באמצע הטיילת וקוראים ספר להנאתם".

לדברי צורי, מכרז הספקים להקמת הטיילת התעכב מעט, שכן הוא רצה לראות את קצב התקדמות הבנייה של היכל העירייה החדש. צורי: "המטרה הייתה לתת לקבלנים וליזמים פרספקטיבה להתקדמות הבנייה, וזה אכן ענה על הצורך של יזמים שרוצים להשקיע כסף בהקמת בית קפה. הם מבינים את המשמעות של בית עירייה ומרכז רפואי ענק שיהיה סמוך לעסקיהם. כבר עכשיו אנו עדים לעליית מחירי הדירות באור. הדיירים אולי חשים כי הטיילת והפיתוח יגרמו לרעש ולמטרדים, אבל לראשונה בקרית מוצקין יהיה מדרחוב רחב ידיים שישלב גם הופעות ופנאי ולצידו נתיב תחבורה ציבורית, כך שכל המיזם יהיה נגיש מאד למבקרים".

 

D A

כך זה ייראה בקרוב. טיילת בן גוריון בקרית מוצקין (הדמיות: ארד אדריכלים)
כך זה ייראה בקרוב. טיילת בן גוריון בקרית מוצקין (הדמיות: ארד אדריכלים)

 

בקרוב: פארק מרחף

המרכז המסחרי החדש, שתוכנן על ידי חברת ארד אדריכלים, מציע מודל חדשני של מרכז מסחרי בשילוב פארק מרחף. ברקורד של החברה עיצוב מספר סניפים של כמה מרשתות מובילות בארץ כמו RIVER, קפה קפה, מפעל טקסטיל מוביל בסין וחלקים נרחבים מסניפי רשת צ'ופ סטיק ומיסטר בייקר בלונדון.

אביתר רפאל דהן, הבעלים של ארד אדריכלים, מספר, כי שלפני שהצוות התיישב על שולחן השרטוטים, הם בדקו על איזה צורך של התושבים צריך המרכז החדש לענות. מהבחינה המסחרית, התכנון של ארד אדריכלים, מצליח לספק מענה ליזמים השונים. בעזרת בנייה מודולרית, בעלי העסקים נהנים מגמישות תכנונית.

דהן: "בדקנו מה האווירה בעיר, מה קורה שם ובעיקר מה חסר לאוכלוסייה. מהר מאוד ראינו שנכון לעכשיו אין בעיר רחוב אחד ראשי או מרכזי שמשמש מקום מפגש שאליו יכולים התושבים להגיע. דרך ההבנה הזו יצא המשרד עם הקונספט החדשני של פארק מרחף שייבנה מעל הקומה המסחרית בשדרה. כך, על-פי הקונספט, המרכז החדש יחולק לשני מפלסים, כשכל אחד מהם מייצג ועונה על צורך שונה. בקומה התחתונה ייבנה המרכז המסחרי, בו ייפתחו שלל חנויות ובתי קפה, בעוד הקומה העליונה של המרכז תתפקד כטיילת ירוקה מלאה במדשאות, מקומות ישיבה וגני שעשועים.

"אנחנו משרד צעיר שלא פוחד להעז בחשיבה וביצירתיות שלו", אומר דהן ומוסיף: "כשניסינו לפצח איך אפשר להפוך את הצומת הזה למרכז שהוא מעבר לקניות, הבאנו את הרעיון של הפארק המרחף, של טיילת שיוצרת מעין אי ירוק שיושב בלב העיר. כל חנות יכולה להפוך מחנות של 120 מ"ר לחנות של 160 מ"ר, התכנון המודולרי שעשינו כבר יודע מראש איך לעשות את התהליך הזה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות