fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ים: התושבים מנעו הקמת בית כנסת על שטח פארק ציבורי

רחוב צאלון בקרית ים. צילום: דורון גולן
רחוב צאלון בקרית ים. צילום: דורון גולן

תושבים בשכונת סביוני ים בקרית ים הצליחו למנוע הקמת בית כנסת בשכונה בליבו של פארק ציבורי, לאחר שעתרו לבית המשפט. ראש העירייה, דוד אבן צור, שמתגורר בעצמו בשכונה, הבטיח להקצות קרקע אחרת בשכונה להקמת בית הכנסת.

לפני כמה חודשים הבחינו תושבי השכונה כי בפארק הציבורי ברחוב צאלון החלו עבודות תשתית שנגסו בשטחו של הפארק. כשביררו את הנושא התגלה כי במקום עומד להיבנות בית כנסת של עמותת "בית מנחם" של חב"ד במרחק של מטרים ספורים מהבתים. עד מהרה התפלגו תושבי השכונה לשני מחנות, תומכים ומתנגדים. עשרות תושבים שהתנגדו להקמת בית הכנסת בלב השכונה על שטח הפארק הציבורי, פנו לעו"ד אלכס וייג, שהגיש עתירה מנהלית לבית המשפט נגד העירייה בסוף חודש אפריל האחרון בטענה שהדיירים אינם יודעים על הקצאת הקרקע לבית הכנסת ואינם יכולים להגיש התנגדויות.

רחוב צאלון בקרית ים. צילום: דורון גולן
רחוב צאלון בקרית ים. צילום: דורון גולן

בעירייה הבינו שאין טעם במאבק משפטי ובתחילת השבוע נערכה פגישה בלשכתו של אבן צור בהשתתפות התומכים והמתנגדים להקמת בית הכנסת. על פי ההסכם המשולש הופסקו העבודות במיקום הנוכחי ןהעירייה תמלא מחדש את הבור הענק שנפער בקרקע לצורך עבודות תשתית. אבן צור הבטיח להקצות קרקע חלופית להקמת בית הכנסת ויתקיים דיון מחדש בוועדת ההקצאות של העירייה על מנת שיהיה בידי התושבים את אפשרות להגיש התנגדויות. הכוונה היא להכשיר שטח במרכז השכונה ששימש בעבר את משרדיה של חברת אפריקה ישראל עבור בית הכנסת.

"בית כנסת אמור להשכין שלום בין כולם", אמר אבן צור לנוכחים שהעריך כי בתוך ארבעה חודשים תצא לפועל התוכנית המעודכנת להקמת בית הכנסת החדש. יצויין כי אותו מבנה קיים משמש את אנשי חב"ד כבית כנסת גם כיום.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות