fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קצין וג'נטלמן

רס"ן שי גולן. צילום: דו"צ
רס"ן שי גולן. צילום: דו"צ

זה שנים שהגזרה הדרומית של תחום המים של ישראל מהווה את האזור החם של הפעילות של חיל הים. הים מהווה פתח עבור ארגוני מחבלים ומסתננים להגיע מתחום רצועת עזה אל חופי ישראל, כפי שניסו לעשות בעבר. מי שנמצא במרכז העיניינים של הזירה הדרומית הוא רס"ן שי גולן, 35, מקרית אתא שהחליט לצאת לקצונה בגיל מבוגר יחסית של 29.

רס"ן שי גולן. צילום: דו"צ
רס"ן שי גולן. צילום: דו"צ

"אני מאוד אוהב כל מה שקשור למים והיה לי ברור שאני מתגייס לחיל ים" מספר גולן שאת שירות החובה שלו העביר כלוחם בספינות הטילים. גולן המשיך לשירות קבע כנגד בשייטת 3 איתה עבר את מלחמת לבנון השנייה ואומר "כל נושא המשפחתיות של חיל הים דיבר אלי ורציתי להישאר בחיל ויש גם את העניין של השליחות והרצון לתרום".

אחרי שבע שנות שירות קבע ובדרגת רס"ל, יצא גולן לקורס קצינים בגיל 29, שנחשב לגיל מבוגר לצוערי קצונה. הוא עשה השלמה כקצין שליטה ימי ומזה שבעה חודשים שהוא מוצב בגזרה הדרומית של חיל הים.

"זאת הזירה הכי מבצעית בזרוע הים" הוא אומר "התפקיד עצמו הוא לנהל את השגרה של הביטחון השוטף בים, לתכנן את הפעילות המבצעית של הפלגה ולהוציא אותה לפועל. אפשר לתכנן פעילות שוטפת ומספיק משהו אחד קטן שמתרחש שמשנה את כל התמונה. המטרה שלנו זה לשמור על הדרום".

גולן, נשוי לקארין ואב לגאיה (6) ואיתי (4) מספר "אני לא מצטער על שום דבר שעשיתי בתהליך שלי. קצין צריך להיות חייל ונגד לפני כי ככה הוא יודע הכי טוב, יודע הכל. כל התפקידים שעברתי עשו אותי קצין טוב יותר עם הרבה ניסיון. אני עדיין אוהב את הים ואני נוהג לעלות על הגג כדי לראות את השקיעה בים, זה מרגיע אותי".

לדבריו, האידיאלים לפיהם הוא נוהג היום התפתחו והתגברו במהלך השירות הצבאי ומתברר כי אידיאלים ציוניים נמצאים גם אצל אחיו ששירת כעוזר לרל"ש של רא"ל (מיל') בני גנץ כשהיה מפקד זרוע יבשה וגם אצל האחות הצעירה ששירתה בזרוע הים ולאחר מכן בנספחות הצבאית של ישראל בוושינגטון.

(גילוי נאות: אין קשר משפחתי בין כותב הידיעה לנושא הידיעה)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות