fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קיבלו רגליים קרות: אורט פסגות ביטל פאנל מועמדים לבחירות ואסר על התקשורת המקומית להשתתף

שרה עובד צילום אלכס הובר
שרה עובד צילום אלכס הובר

חלם בכרמיאל. פאנל הבחירות  שארגנו תלמידי אורט פסגות בהיכל התרבות בעיר בוטל ערב לפני קיומו, אחרי חודשים ארוכים של הכנות מאחר מהתקשורת  המקומית שרצתה לסקר את האירוע נתקלה בסירוב מוחלט של מנהלת בית הספר.  כותבת שורות אלה, הודיעה להנהלת בית הספר כי תמתין למועמדים לרשות העירייה מחוץ להיכל התרבות ושם יערכו ראיונות, לפיכך בוטל הכנס. פאנל הבחירות היה צפוי להיערך ביום שני , בהשתתפות כל המתמודדים על ראשות העירייה. ההזמנות לאירוע נשלחו לפני חודשיים והובטחה חגיגת הדמוקרטיה שנראתה מבטיחה ומעניינת.

התלמידים הכינו שאלות למתמודדים. לפני כן נערכו שיעורי אזרחות בכיתות שם התלמידים העלו שאלות לקראת הפאנל. שיעור האזרחות פורסם בפייסבוק של בית הספר. דבר קיומו של אירוע הבחירות  עבר מפה לאוזן ברשתות החברתיות בקבוצות הכרמיאליות, העיתונאים התכוונו ונערכו לסיקור חדשותי.

שיעור אזרחות למופת חינוך לדמוקרטיה

ביום ראשון אחר הצהריים התברר כי הרכזת החברתית האמונה על הפקת הפאנל, סימונה אפשטיין, החליטה למנוע כניסת עיתונאים. בשיחה הסבירה  אפשטיין כי זו החלטה של מנהלת בית הספר שרה עובד. ניסיון למנוע סיקור תקשורתי, אחרי שפורסם ברבים העלה שאלות קשות שעובד לא עמדה בהם. לעובד נאמר כי ימתין  צוות צילום וכתב מחוץ להיכל התרבות.

בשיחה עם צפון -1 אמרה עובד: "לא דובר מלכתחילה שיהיו עיתונאים, זו הייתה החלטה בית ספרית, זה לא שיצאה הנחייה, אמרתי שאבדוק מול הדוברות של אורט ואחזור ואחזיר תשובה. בעיקרון אני לא בעד. המטרות של היום הזה היא ליידע את התלמידים, לא משהו שאני רוצה שיהפוך להיות פוליטי. אני לא קבעתי את זה. (האירוע נקבע בשנה שעברה בתכנית הלימודים של פסגות כאשר מנהלת בית הספר הייתה בתיה כץ שיצאה לשנת שבתון – ע.ר.ה), אבל אני נזהרת במקומות שאני צריכה להיזהר. אני צריכה לבדוק מול הדוברות של אורט".

עובד לא החזירה תשובה בנוגע להשתתפות התקשורת בהיכל התרבות שהוא מקום עירוני. בדיקה מהירה העלתה כי בשעות הערב המאוחרות הוחלט להעתיק את  מיקום הפאנל מהיכל התרבות לבית הספר על פי הנחיית משרד החינוך, אך כעבור חצי שעה יצאה הודעה נוספת למתמודדים כי האירוע למעשה בוטל לחלוטין בנימוק שמתמודד אחד לא אישר השתתפותו במקום החדש, מה שהתברר בהמשך כלא נכון , וכולם אישרו.

אפשטיין  שלחה  וואטס אפ לחמשת המתמודדים בשעה: 22.13, בו מתבקשים לאשר הגעתם גם לאחר שינוי המיקום. המתמודדים אישרו  בתוך מספר דקות ,למעט אחד מהם שהיה בעיצומו של חוג בית. עם סיום חוג הבית הזדרז לאשר אבל זה היה מאוחר, עובד כבר החליטה על ביטול כל הפאנל.  רק לאישור של המועמד משה קונינסקי שכחו לחכות, למרות שרותם בז'רנו מאשר שדיבר עם קונינסקי וזה אישר בעל פה. כעבור חצי השעה מהודעת שינוי המיקום כבר הזדרזה אפשטיין להוציא הודעה בזו הלשון: "מתמודדים יקרים, עפ"י הוראה חד משמעית של מנהלת בית: הספר עפ"י הנחיות שקיבלה ממשרד החינוך, לא לקיים את הפאנל. מצטערת מאוד ומאחלת לכולם בהצלחה".

דובר משרד החינוך במחוז צפון דוד גורלי לשאלת צפון-1: "פאנל המתמודדים של בית הספר אורט פסגות שתוכנן להיום בוטל. על פי הודעת הוואטסאפ שנשלחה למתמודדים על ראשות העיר, על ידי מנהל בית הספר, הביטול נובע מהוראה חד משמעית של משרד החינוך".

לשאלה מדוע בוטל הפאנל השיב גורלי: "ביטול השתתפותו של נציג אחד לפחות, בפאנל המיועד, הוביל לכך שאבד האפקט המרכזי: ההכרח לתת ביטוי נאמן, מייצג, מלא ומאוזן של כלל הרשימות המתמודדות בבחירות הקרובות לרשות. האתגר הזה הניע את  מנהלת ביה"ס לקבל החלטה לבטל את האירוע. הפיקוח על בית הספר, במשרד החינוך וגם ברשת, קיבל את עמדת המנהלת ומגבה אותה. על פי הנחיות הלשכה המשפטית, נערך שינוי במתווה הראשוני של הפאנל. אי אישור השתתפותו של נציג אחד, בפאנל, במתכונתו המעודכנת , עד מועד ההחלטה שבסיפא, הוביל לכך שאבד האפקט החינוכי המרכזי: ההכרח לתת ביטוי חינוכי-חברתי-ערכי נאמן, מייצג, מלא ומאוזן של כלל הרשימות המתמודדות בבחירות הקרובות לרשות. האתגר הזה הניע את  מנהלת בית הספר לקבל החלטה לבטל את האירוע . הפיקוח על בית הספר קיבל את עמדת המנהלת ומגבה אותה".

שרה עובד צילום אלכס הובר
שרה עובד (צילום אלכס הובר)

 

בז'רנו מאשר השתתפות כולם צילום מסך באדיבות רותם בז'רנו
בז'רנו מאשר השתתפות כולם

 

 

כלומר עמדת המנהלת התקבלה מבלי שנבדקה אמיתות הודעה כי לא כל המתמודדים אישרו, זאת למרות שהיה ידוע לה כי כל המתמודדים אישרו את המתווה החדש.

מאורט ישראל נמסר:"הפאנל תוכנן להתקיים עבור התלמידים וכחלק מלמידה אזרחית, אולם לאור גודלו נקבע תחילה כי יתקיים כהפנינג ענק בהיכל התרבות. משהתקבלו הנחיות משרד החינוך – מיקום האירוע שונה ועבר לביה"ס היות ואירועים שהם יוזמת ביה"ס צריכים להתקיים בשטחו. כמו כן התקבלו הנחיות טכניות נוספות, לכן יצא חידוד ועדכון לכל מועמד, אולם עד אתמול בשעה 21:30 לא התקבל אישור הגעה מכל חמשת המועמדים ולכן הוחלט על ביטול הפאנל על מנת לא לייצר העדפה. מזכירים כי הפאנל הוא יוזמת בית הספר ונועד ללמידה משותפת של התלמידים, אולם הנהלת רשת אורט פועלת על פי הנחיות משרד החינוך ומשהשתנו פרטי האירוע נאלצה ההנהלה לקבל את אישורם המחודש של כלל המועמדים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות