fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קטסטרופה!

יש שתי אפשרויות, הראשונה שפרד רוטן לא מצליח לזהות את הפניקה של חוליית ההגנה שלו - גם של הבלמים וגם המגנים, ויש אופציה, גרועה יותר, שהוא מודע לבעיה וממשיך לבחור במודע להמשיך לשחק עם הנעת כדור בחלק האחורי, במקום לעבור לשחק עם שני קשרים אחוריים בקו אחד

ירוק עד/עמית פרודנר

לפני כמה חודשים פוטר רונאלד קומאן מאימון אברטון. בכך הסתיימו להם מעל 30 שנה שבהם אימן לפחות מאמן הולנדי אחד באחת מחמש הליגות הבכירות באירופה. אם נוסיף לזה את ההיחלשות של הכדורגל ההולנדי והנבחרת הכתומה, שלא העפילה למונדיאל, נקבל שמשהו רע מאוד עובר על הכדורגל ההולנדי, ואולי לא במקרה פרד רוטן הגיע דווקא לישראל.

יש שתי אפשרויות בקשר לרוטן ולשחקנים שלו. הראשונה גרועה, בה הוא פשוט לא מצליח להבחין במה שהבחין כל אחד מעשרת אלפים האוהדים, שעדיין מטריחים את עצמם להגיע למשחקים של מכבי חיפה _ שחקני ההגנה שלו בפאניקה ולא מצליחים לעמוד בלחץ. רמי גרשון תופס את הראש במקום לרוץ אחרי שחקנים, אליסון דוס סנטוס מאבד כדורים בסיטונות ועמרי בן הרוש מנסה אבל לא מצליח להיות במקום הנכון. לכל אלה אפשר להוסיף את ארסנט מאבוקה והטעות הקבועה שלו בכל משחק, וכולם יחד מוסרים את הכדור אחורה כמעט בכל מצב. יכול להיות שרוטן פשוט לא מבין את זה, וזה רע מאוד.

אבל יש אפשרות נוספת והיא אפילו גרועה יותר, שרוטן רואה את הדברים, רואה את הפאניקה האיומה בכל פעם ששחקן יריב מחליף מקומות ורץ לרחבה של מכבי חיפה, רואה את המסירות המהירות בלי שום כתובת קדימה ובוחר במודע להמשיך ולשחק עם הנעת כדור בחלק האחורי במקום לעבור לשחק עם שני קשרים אחוריים בקו אחד ולהעיף את הכדור ליריבה ולתת לה לצאת קדימה ולתקוף.

מכבי היא לא בארסה, גם לא סיטי

אם באמת רוטן עדיין משוכנע שהקבוצה שלו יכולה לשחק בסגנון שרק מנצ'סטר סיטי וברצלונה עדיין משחקות, זו אופציה הרבה יותר גרועה, כי לברצלונה יש את אינייסטה וראקיטיץ' במרכז, ולהם יש את מסי. לפפ גווארדיולה יש גאוני כדור במרכז השדה כמו דוד סילבה וקווין דה ברוינה ולצאת מול הקבוצה הזו ללחוץ גבוה, כשאתה מסתכן שהכדור יגיע לשני אלה ואז קדימה לאגוארו ולשאר הסילונים, זו חצי התאבדות.

למכבי חיפה יש שחקני הגנה שלא מסוגלים למסור מסירה קדימה, ואת רועי קהת, שבאמת משתדל, אבל הוא שחקן שהרבה יותר מתאים להצטרף להתקפה כקו שני, מאשר להוביל בעצמו מתפרצת מהירה. רוטן ממשיך לשחק בצורה שלא מתאימה לחומר השחקנים שלו, ומכבי חיפה ממשיכה לשלם במזומן בכל משחק. אני באמת לא יודע מה יותר גרוע, אבל הרבה יותר גרוע שכמו שהדברים נראים כרגע גם רוטן בעצמו לא ממש יודע.

amit 01
אוי גלזר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ניהול משחק זו מילה גסה

במשחק הגביע מול הפועל חיפה, כל המצבים של הקבוצה באדום הגיעו מלחץ על ההגנה של מכבי. גם השער של הפועל נבע מטעות איומה של עמרי גלזר, שמסר לרגלי גילי ורמוט, שהשאיר את אלון תורג'מן לבד מול שער ריק בדרך ל~1:1. זו לא הייתה הטעות היחידה של גלזר, שמשחק הרגל הגרוע שלו לא ממש משתפר, ורוטן אמור כבר לדעת שעם שוער ושני בלמים בלי משחק רגל אסור להניע כדור מאחורה. מכבי חיפה אמנם הגיעה לכמה מצבים בתחילת המחצית השנייה, אבל לא הצליחה להבקיע ואז בדקה ה~84 הוציא רוטן את קוסטדינוב והכניס את אופיר מזרחי, כביכול חילוף התקפי, אבל קהת ואזולאי ששיחקו לפני הבולגרי נאלצו לרדת אחורה ולא היה מי שיחלץ כדור משחקני הפועל, ומהרגע שמזרחי נכנס ראינו את הפועל מגיעה לשני מצבים מעולים ואת מכבי שבכלל לא מצליחה לעבור את האמצע. בסיום הפועל אמנם לא ניצחה בגביע, ובשני המשחקים הייתה בפיגור, אבל פעמיים חזרה לשוויון ושערי החוץ העלו את הקבוצה של קלינגר לחצי הגמר.

מכבי הודחה מהגביע, וביום שני פגשה את הפועל שוב בליגה והפעם הדברים נראו אפילו יותר גרוע. הפועל לא ממש התאמצה, אלא לחצה את הבלמים המבוהלים של מכבי ולא נתנה לשלומי אזולאי לנהל את המשחק וחיכתה בסבלנות שמכבי תעשה את הטעות. מאבוקה לא יצא לנבדל ורץ למרכז הרחבה והבקיע שער עצמי בדקה ה~44, ואוהד לויטה, שפתח במקום גלזר אחרי הטעות של השוער הצעיר בגביע, הצליח לעשות טעות אפילו יותר גדולה, כששמט לתוך השער שלו כדור של גבריאל תאמאש מ~35

מטר. רוטן כמובן לא אשם שהשוערים שלו עושים טעויות של ילדים בגן, אבל הוא כן אשם במה שקרה מיד אחרי. במצב של 2:0 להפועל, כשהשחקנים של מכבי מפורקים לגמרי, רוטן הוציא את קוסטדינוב והכניס את מזרחי.

amit 02
אוי ואבוי לויטה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל אמרה תודה

זו לא טעות, זה אותו החילוף בדיוק מהגביע. רק שעכשיו לקהת ואזולאי היו 35 דקות לסגור את מרכז השדה, והאמת שהיה קצת לא נעים לראות את הצמד. אזולאי בכמה מקרים ניסה לעצור שחקנים של הפועל במשיכת חולצה או בגליץ' ופשוט לא הצליח. קהת ניסה והשתדל גם הוא אבל גם יורגן קלופ, בשילוב של גווארדיולה ומוריניו, לא יצליחו להפוך את קהת ואזולאי למרכז שדה לוחמני שמחלץ כדורים. הפועל אמרה תודה והשתלטה לחלוטין על מרכז השדה ויצאה קדימה בלי הפרעה. השלישי היה באוויר והפועל החמיצה כמה מצבים, עד שתורג'מן הבקיע את השלישי, ומכאן זה היה יכול להסתיים הרבה יותר גרוע, אבל למזלה של מכבי זה נגמר רק ב~3:0. הפועל השלימה ניצחון כפול בליגה, בפעם הראשונה מאז שנת 1951, ומכבי תקווה שהמאמן שלה יתעשת וייצא מההלם, ובעיקר יתחיל להגיב למה שקורה במגרש, אחרת היא עלולה להסתבך בצרות צרורות.

המטרה – נקודה בכל מחיר

אני מתקשה להאמין שאני כותב את השורות הבאות, אבל מחר מכבי תתארח באשקלון למשחק העונה שלה. מכבי מקדימה את אשקלון בשמונה נקודות, ואסור לה בשום פנים ואופן להפסיד מחר, אחרת המועדון הירוק, שנמצא בלחץ חסר תקדים, יגלה שתמיד יכול להיות יותר גרוע. זה לא רק חמש נקודות מהקו האדום, כשיש עוד שבעה משחקים, זה גם יריבות שהרבה יותר מתורגלות בקרבות תחתית מאשר השחקנים של מכבי. רוטן חייב להפסיק ומהר עם הנסיונות שלו לשחק טוטאל פוטבול הולנדי ולהתיישר עם המציאות, גם אם זה אומר שלושה קשרים במרכז שלא יעלו להתקפה ומשחק הגנתי וקשוח בלי הכדור. את הנעת הכדור והכדורגל מכבי תוכל לשחק בסיום העונה, כרגע היא חייבת נקודה כדי שלא תקלע לסחרור אמיתי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות