fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צעירים, החקלאות קוראת לכם

לא כולם מכירים את תשלובת מילאות. לכבוד שבועות הכתבה הבאה תסביר על המפעלים, החקלאות המקומית ועל הרצון לשלב בהם את צעירי האזור
מזכ"ל מילואות רמי רז (צילום: לוטם יח"צ)
מזכ"ל מילואות רמי רז (צילום: לוטם יח"צ)

בתשלובת מילואות, גורם כלכלי משמעותי באזור הגליל המערבי בבעלות 25 קיבוצים ושני משקים שיתופיים המעסיק כ- 1100 עובדים מהגליל המערבי ומהקריות, מאמינים בדור העתיד ומעוניינים למשוך חבר'ה צעירים מתוך הקיבוצים להיות חלק מהעשייה. אך לפני זה חשוב בכלל שהקוראים ידעו – מה זו תשלובת מילואות?

רמי רז מקיבוץ גשר הזיו, מזכ"ל מילואות מסביר: "תשלובת מילואות הוא מפעל אזורי הקיים מ-1960. הוא הוקם מרעיון שהיה בבסיס ההתיישבות בישראל לפיו צריכים לתת יתרון לגודל. זו תפיסה של אזורים כלכליים לפיה לגודל יש חוסן. קיימים תשעה ארגונים כאלה בארץ המחולקים לפי גאוגרפיה.

"מילואות שייך לאלה הדוגלים בתפיסת חיים קיבוצית והבעלות שייכת ליישות שנקראת אגודה חקלאית. זה התחיל מבית אריזה של תפוזים, כי זה היה מוצר בולט, ולאט לאט התפתח לבית אריזה גדול שהציע גם קירור, מיון ושיווק של התפוזים. המפעל, שכיום נקרא מילופרי היה בעצם הזרוע הארוכה של הקיבוץ הבודד. כך הוקמו גם המפעלים האחרים השייכים לתשלובת – מילובר, מילועוף ומילודע.

מזכ"ל מילואות רמי רז (צילום: לוטם יח"צ)
מזכ"ל מילואות רמי רז (צילום: לוטם יח"צ)

"זו פשוט קואופרציה מיוחדת. ארגון מיוחד בו כל הקיבוצים הם בעליו ומחזיקים ארבעה אחוזים ממנו כל אחד ללא קשר להצלחה ולגודל הקיבוץ. הם גם הבעלים, גם הלקוחות וגם היצרנים ולכן יש כאן תהליך ושיתוף פעולה של רווח-רווח. מילואות היא דוגמה להצלחה אזורית ולמקור פרנסה גם לתושבי עכו, נהריה והקריות".

מעבר לפעילותה החקלאית והעסקית במילואות מרגישים צורך להיות מעורבים ולכן משקיעים כספים בקהילה האזורית והארצית. אל צוות של 10 אנשים האחראים על מעורבות בקהילה מגיעות פניות המתמקדות בארבעה גושים מרכזיים: מצוינות – אחד הפתרונות לצמיחה, אוכלוסיות חלשות – עוזרים לקבוצות עמותות ותאגידים, חינוך וגופים אזוריים – להקת המחול הקיבוצית בקיבוץ געתון, קשת אילון בקיבוץ איילון, מילעוף מטה אשר – קבוצת הכדורעף של מטה אשר/עכו ותמיכה בהרחבות והתרחבות עם תשתיות מודרניות וחדשות.

"במילואות מאמינים שאם הקהילות מוצלחות אז המפעלים מוצלחים ואפשר למנף, לעבוד, לשמר חקלאות ולהתקדם ולשמר את איכות החיים בקיבוצים ובאזור בשאיפה למצוינות. במילואת מעודדים עבודה בחקלאות, שימור ערכי הקיבוץ אך ממקום מתקדם יותר וכיום רוצים לשבץ צעירים בהנהלות המפעלים ולקדם אותם שם, מתוך אמונה שהם העתיד של המקום ושל האזור. לכל משרה יש משך זמן ואורך קדנציה מוגדרים, כך יש מקום לצעירים לבוא ולהשתלב, להתמקצע בחקלאות ולתרום להתפתחותם האישית, להתפתחות המפעלים והאזור כולו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות