fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ציקי אבישר: "המטרה שלי להשיב לתושבים את תחושת ניקיון הכפיים"

אבישר הכריז ביום חמישי בבית נגלר בקרית חיים על התמודדות לראשות עיריית קרית מוצקין
ציקי אבישר מכריז על התמודדות לראשות קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
ציקי אבישר מכריז על התמודדות לראשות קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

כמאתיים איש אישה וילד, הגיעו ביום חמישי שעבר לבית נגלר בקרית חיים לשמוע את יו"ר תנועת רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר, מכריז באופן רשמי על התמודדותו לתפקיד ראש עיריית קרית מוצקין בבחירות המקומיות שיערכו בסוף חודש אוקטובר האחרון.

אבישר מתמודד על התפקיד מול ראש העירייה המכהן, חיים צורי, וזאת לאחר ששימש בעבר בתפקיד דובר העירייה. אבישר מנהל כבר חודשים מערכה נגד צורי אולם רק בשבוע שעבר הודיע באופן רשמי כי הוא מתמודד לתפקיד ראש הראשות.

ציקי אבישר מכריז על התמודדות לראשות קרית מוצקין. צילום: דורון גולן
ציקי אבישר מכריז על התמודדות לראשות קרית מוצקין. צילום: דורון גולן

אבישר הציג את חברי התנועה שיתמודדו על מקומות במועצת העיר וכן סרטון וידאו שמציג את פועלה של התנועה. בין הנוכחים היו מי שנחשב למוביל תנועת סרוגי מוצקין, דורון גרינברג, חברת מועצת העיר לשעבר עופרה רוסמן ומי שנחשב לפטרונו של אבישר, ח"כ לשעבר ויו"ר קק"ל, אלי אפללו, שהיה אורח הכבוד.

עם זאת, כתנועה שחרטה על דגלה את נשוא השקיפות וניקיון הכפיים, הגעתו של אפללו הייתה צורמת שכן דו"ח מבקר המדינה לשנת 2017 מותח ביקורת על התנהגותו של אפללו ושל יו"ר קק"ל לשעבר, אפי שטנצלר. בדוח המבקר נכתב בין היתר "נושאי משרה מועטים בקק"ל, שנבחרו על פי מפתח פוליטי, ארבעת חברי ההנהלה הפעילה הקודמת, ובעיקר יו"ר קק"ל לשעבר (מר אפי שטנצלר) והיו"ר העמית לשעבר (מר אלי אפללו), הם שהכריעו לפי הבנתם ושיקול דעתם אלו פרויקטים תממן קק"ל ותבצע ובאלו תנאים, במסגרת פעילות של ועדה המכונה "ועדת פרויקטים עליונה". החלטות נושאי משרה אלו בוועדת הפרויקטים, שהיקפן הכספי המצטבר הסתכם במאות מיליוני שקלים, התקבלו שלא על פי אמות מידה ידועות וברורות, וללא השוואה סדורה בין חלופות. ישיבות ועדת הפרויקטים העליונה לא תועדו. בכמה מקרים, נמנעו יו"ר קק"ל לשעבר והיו"ר העמית לשעבר מלשלוח לגורמי החוץ שיזמו את הפרויקטים התחייבויות בדבר מימון הפרויקטים וביצועם למרות שאלה אושרו. בקשות למימון וביצוע פרויקטים אושרו, אף שהוגשו שלא בהתאם לכללי קק"ל".

אלי אפללו. צילום: דורון גולן
אלי אפללו. צילום: דורון גולן

לאחר הצגת רשימת המועמדים למועצת העיר עלה אבישר לבמה ואמר: "אבל מעל לכל המשימות, חולשת משימה אחת גדולה, והיא המשימה להשיב לתושב את האמון בשלטון המקומי, את תחושת המוגנות, את תחושת הקהילתיות, את תחושת האחריות העמוקה כלפיו, את תחושת ניקיון הכפיים של העירייה כלפיו.  בשביל זה באנו לשנות. בשביל זה באנו לנצח".

השקת מסע הבחירות לראשות עיריית קרית מוצקין של ציקי אבישר. צילום: דורון גולן
השקת מסע הבחירות לראשות עיריית קרית מוצקין של ציקי אבישר. צילום: דורון גולן

אבישר ציין את השכלתו כגיאוגרף עירוני כשאמר לקהל: "העיר הזאת הפכה בעשר השנים האחרונות ליותר צפופה מרצועת עזה. במוצקין הצפיפות היא 12,500 תושבים על כל קמ"ר. ברצועת עזה 8,500 תושבים לכל קמ"ר. את עזה עקפנו בשנים האחרונות מבלי להרגיש. מבלי שמישהו דיבר על זה.  מבלי שהבנו את המשמעויות. אין מדיניות בינוי במוצקין".  אבישר התייחס גם למערכת החינוך וטען שהוא יכול להביא לשיפורה ואף הבטיח להביא להוזלה ריאלית בתשלום הארנונה על ידי תיקון שיטת החישוב הנוכחית.

עם זאת, במקביל לאבישר יתמודד על תפקיד ראש הראשות גם יו"ר האופוזיציה העירונית וחבר מועצת העיר, אבי רוטמן. שניהם יתמודדו מול צורי שמכהן כראש העירייה מזה 25 שנה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות