fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צ'יקו ויניר רוצים אח לניתאי ומגייסים כסף להליך פונדקאות

יניר ניתאי וציקו צילום עצמי
יניר ניתאי וציקו צילום עצמי

ביום רביעי התקיים בפאב "אוטו ביתן" במתחם ביתן ערב מיוחד בו תינתן הרצאה  וגיוס כספים להליך פונדקאות, על ידי ציקו ויניר אסף-כוכבי זוג גייז מכפר ויתקין על תהליך פונדקאות בו נולד בנם. "אנחנו רוצים להרחיב את המשפחה, ולתת לבננו ניתאי בן השלוש את המתנה הגדולה: אח או אחות. לצערנו בישראל פונדקאות אפשרית רק לזוגות נשואים סטרייטים ולא לזוגות בני אותו מין. גם מי שמשרת ותורם למדינה, נאלץ לחפש זאת בחוץ לארץ. ההליך יקר, אבל את רוב הכסף גייסנו. חסר לנו מעט כדי להשלים את התהליך" מסביר אסף.

 

יניר ניתאי וציקו צילום עצמי
יניר, ניתאי וציקו צילום עצמי

הליך הפונדקאות בקנדה יעלה לזוג   כ~500 אלף שקלים. אסף – כוכבי לקחו הלוואות מהבנקים, המשפחות עוזרות להם ועדיין חסרים להם כ~100 אלף שקלים. לצורך כך מתנהל בימים אלה פרויקט גיוס כספים דרך giveback אתר לגיוס ההמונים. בהדסטארט גייסו השניים 70 אלף שקלים.

"זה מעודד אותנו כמה שאנשים מבינים את המצוקה שלנו ותורמים בלי לבקש תמורה. האתר עובד על קבלת תשורה תמורת התרומה. והתשורה הפופולרית אצלנו היא פשוט אמירת תודה לתורם. תשורה נוספת שהצענו היא חוג בית בנושא הפונדקאות וסיפור החיים שלנו" אומר כוכבי.

לפני שנה וחצי הם לקחו הלואה וניגשו לתהליך בשנית במקסיקו דרך סוכנויות גדולה בארץ. הניסיון במקסיקו הסתיים במפח נפש. העוברים שהיו להם לא נקלטו, היו בעיות של אי אמינות והם מצאו עצמם ללא הריון וללא כסף. בצר להם פנו אל המשפחה, לקחו שוב הלוואות ומנסים לגייס 30 אלף שקלים שחסרים להם לצאת לדרך מסודרת של פונדקאות בקנדה.

אסף: "קנדה מאפשרת לזוגות חד מיניים כמונו לעשות את התהליך במסגרת המדינה, והיא זו שדואגת לכך שהפונדקאית תקבל את מלוא זכויותיה. חשוב מאוד לומר שבקנדה הפונדקאית עושה את הדבר הנפלא הזה בצורה אלטרואיסטית, ללא קבלת תמורה כספית".

יניר עם ניתאי צילום אורלי זרחי
יניר עם ניתאי צילום אורלי זרחי

ההכרות של אסף מכפר ויתקין, וכוכבי מכפר רופין היתה מקרית. "חזרתי מעבודה בחו"ל ונתקעתי עם הרכב השכור ליד נתניה. לפתע נעצר לידי רכב קטן ואדום ונהגו הנחמד הציע עזרה. היות והגרר התעכב הבחור הנחמד הזה שזיהה תוך שניות שאני גיי הזמין אותי לביתו. נשארתי ללון בבית הוריו בכפר ויתקין ולמחרת בבוקר מירה, אמא שלו נכנסה לבית ונתקלה בי. רציתי להיעלם. אני לא ידעתי מה לעשות עם עצמי והיא שאלה אותי בפשטות אם אני רוצה קפה". הבנתי מיד שהגעתי למשפחה מחבקת. שנה אחרי זה התפטרתי מהעבודה בחו"ל וחזרתי ארצה בעקבות אהבתי אליו".

הם חיים ביחד כבר 16 שנים. בנם ניתאי נולד בהליך פונדקאות בתאילנד לפני שלוש שנים. הילד קורא לשני האבות "אבא" ולפעמים מוסיף את השם של אחד מהם. ניתאי הוא ילד בלונדיני עם עיניים כחולות שנולד מביצית של אישה מאוקראינה: "אנחנו לא רוצים לדעת בשלב הזה מזרע של מי משנינו ניתאי נוצר. רק העורך דין שלנו יודע וכך גם נעשה בהליך הבא". מסביר אסף, ומוסיף שגם את התהליך הבא יעשו באותה דרך. "הילד הוא של שנינו".

אסף, בן  40 מעצב גרפי במקצועו, כוכבי בן 47 הוא מורה לחינוך מיוחד. הם חיו ביחד 12 שנים בתל אביב והגיעו לכפר ויתקין לבית הוריו של אסף  מיד לאחר הולדתו של ניתאי: "באנו לכפר ויתקין כי רצינו לגדל את הילד בסביבה מוכרת ובאיכות חיים טובה. כאן בכפר לא נתנו לנו לשניה להרגיש חריגים או שמשהו לא בסדר", אומר כוכבי, "החברה היום נאורה יותר יש בגרות ויש קבלה. הקמנו בגן קבוצת הורים בה יוצאים האבות עם הילדים בסופי שבוע לטיולים בטבע. הילדים מרגישים שווים בין שווים. ניתאי עדיין לא שואל שאלות ואנחנו כבר מתכוננים לתשובות שעלינו לתת לו. במהלך הליך הפונדקאות עברנו הדרכת הורים מה שלא נעשה אצל הורים סטרייטים. ההכנה היתה מנטלית עם יועצים ופסיכולוגים שהכינו אותנו לשלבים הצפויים במהלך השנים הבאות".

ציקו ויניר ביום הולדת לניתאי צילום עצמי
ציקו ויניר ביום הולדת לניתאי צילום עצמי

שניהם משתוקקים לילד נוסף ורוצים לתת לילדיהם איכות חיים טובה. "זו לא החלטה אגואיסטית. כל התהליך עבר חשיבה והמון דיבורים. שלוש שנים התעסקנו עם זה לפני שניתאי הגיע לעולם וזו גם הסיבה שעשיתי הסבה לחינוך כי אחד מאתנו צריך להיות זמין יותר בבית. גידול של ילד דורש ויתורים ולפעמים גם על קריירה" אומר כוכבי שבחר לקחת חופשת לידה ולהישאר בבית עם ניתאי שבעה חודשים. "לא רצינו שמישהו אחר יגדל לנו את הילד לא מטפלת ולא מעון" אומר אסף.

המוסדות הציבוריים כמו ביטוח לאומי ומס הכנסה העניקו להם את כל הזכויות כמו מענק לידה וחופשת לידה.

אסף: "כשנכנסים להליך פונדקאות שומעים רק דברים רעים על המדינה שלנו שלא מאפשרת לגייז לעבור אותו בארץ. אבל אצל הרשויות לא נתקלנו בשום אמירה הומופובית, להיפך. קיבלנו תמיכה רבה ועכשיו במהלך ההתרמה בהד סטארט יש פידבק מחבק להליך הפונדקאות. בישראל בניגוד לעולם המערבי הרצון להביא ילדים טמון בטבע שלנו. יש סדר בחיים שלנו: לימודים צבא חתונה וילדים. זה מה שמצפים מאתנו ההורים והחברה וכך גם אצל זוגות חד מיניים. יש רצון עז להגשים הורות ולכן ישראל עומדת במקום הראשון בעולם בהליכי פונדקאות של זוגות חד מיניים". כוכבי מוסיף: "כשהיינו בהריון עם ניתאי פגשנו חברים גייז מחו"ל הם לא הבינו למה אנחנו עושים מאמצים כאלה להביא ילד לעולם".

ניתאי הוא ילד מתוק ויקר. הוא עלה להוריו 380 אלף שקלים עד לידתו בתאילנד. מאז נסגרו השערים להליכי פונדקאות לבני אותו מין בהודו, נפאל, תאילנד ומקסיקו נשארה להם האופציה של ארה"ב או קנדה שם, במחיר של 500 אלף שקלים יחלו הליך פונדקאות חוקי שהצלחתו איננה בטוחה. הרצון להביא ילד שני בא גם מניתאי.

כוכבי: "הבאתי את ניתאי מהגן ובידיו ציור. הסתכלתי על הציור וראיתי שהוא צייר משפחה בת ארבע נפשות. שאלתי אותו מי הרביעי ואז הוא אמר: 'אח שלי'. זה ריגש אותי מאד. זה ברור לי מאין זה בא. לחברים שלו בגן יש אחים ולו אין".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות